Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 10:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen......nu goed!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: even voorstellen......nu goed!!  (gelezen 2220 keer)
Ariejan en Ineke
Gast
« Gepost op: 16 Aug 2006, 16:22 »

Hoi beste Schotland-fans!

Wij gaan ook al jaaaaren naar Schotland , hebben Schotland in ons bloed, bij de whiskey-reclame, krijg ik al heimwee, bij wijze van spreken....
Leuk om alle enthousiaste verhalen te lezen!
Wij zijn Ariejan en Ineke, getrouwd, drie kinderen (die al een tijd het huis uit zijn).

Vorig jaar zijn we Dumfries and Galloway geweest met onze hond Chap. Omdat we de hond meenamen, zijn we via Harwich gereisd.

Er valt veel te vertellen, maar voor nu houd ik het kort. Leuk kennis te maken met iedereeen.!!

Onze droom is ook om ooit in Schotland te gaan wonen....
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Aug 2006, 16:56 »

Hallo en welkom

Dit jaar zijn wij ook met de hond via Harwich gegaan. Dat is prima bevallen, balen dus dat Stena de Discovery uit de vaart wil nemen. Want de hond op een nachtferry meenemen willen we niet (10 uur of langer moet hij dan alleen zijn).
Dat wordt dan de Eurotunnel.

En jullie droom, tja wij ook, [jaloers] evenals sommige hier die het wel gedaan hebben [/jaloers]

PS. Voor Schotlandfans is het WHISKY (of bedoel je soms ierse whiskey)  laughing7

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Aug 2006, 17:04 »

wave Welkom bij de club
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Aug 2006, 19:39 »

Hallo en welkom,wij zijn dit jaar voor het eerst echt samen een wandelvacantie gaan houden in Schotland,en ja ik ben heeelemaal verliefd, laughing7 en ja ik zou daar best willen wonen,en een B&B? tongue3 Dus ja we zijn allemaal even..... bagpiper
Teije
Administrator
*

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Aug 2006, 20:51 »

Hoi Ariejan en Ineke,

we hadden jullie geloof ik nog geen welkom geheten ( icon_colors tja, er komen ook zoveel mensen bij) maar bij deze dan welkom bij deze knots schotse club (geldt meteen ook voor al die anderen die we vergeten zijn of nog geen voorsteltopic zijn begonnen  sad1 !).

Teije & Lies

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Aug 2006, 21:17 »

welkom ook van mij

Jan Wandelaar
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Aug 2006, 21:23 »

Nog meer "gekken" erbij...

Al genoeg om een dorp te beginnen ergens in The Highlands?? laughing7

JAN

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Aug 2006, 07:36 »

volgens mij ligt er nog ergens een eiland te koop? laughing7 hello2 .En er is een forumlid met een heel groot huis in de "verre"familie,dus....... icon_sunny Er is nog hoop.
Ariejan en Ineke
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Aug 2006, 11:31 »

hoi allemaal!! dank voor het hartelijke welkom!

OH, Dat Stena de Discovery uit de vaart gaat nemen is slecht nieuws! Per wanneer zal dat zijn? Had er nog niets over gelezen, maar bedankt voor de informatie, dat wordt dan een stuk verder rijden. Zet de hond abosuut niet in een kennel voor 10 uur of meer..

Ja, we kunnen met z'n allen vast al een Dutch community in Schotland plaatsen, of een eiland kopen, maar... we willen toch ook graag tussen de Schotten wonen???!

Whiskey is inderdaad op z'n Iers, je hebt helemaal gelijk!

8 September gaan we even naar Schotland (hond niet mee)Ariejan heeft een uitnodiging om te komen off-roaden,ik ga met een engelse vriendin lekker wandelen in Dumfries.

Een dag gebruiken we om ons te orienteren op huizen, werkmogelijkheden ed.
We willen heel graag, maar het financiele plaatje is nog onduidelijk. Ook heb ik het idee dat ik de kinderen zomaar "achterlaat"...Ook al zijn het dertigers...Maar ja, daar ben je moeder voor.

De eerste keer dat we in Schotland kwamen, was het meteeen Thuis, met een hoofdletter, idere keer opnieuw beleven we dat.
We hebben al aardig wat rondgereisd in Schotland, eerst met het koepeltentje, later met een campertje.
onder andere waren we op het schiereiland Kintyre ,vaak vergeten, maar zo mooi. Verschillende keren stonden we daar op een camping vlak bij het strand, met onze rubberboot konden we naar Gigha varen en een ander eiland, onbewoond, waar het scheen te spoken( naruurlijk!)Op het onbewoonde eiland stond slechts een oud kerkje(waar wrs het spook rondwaarde..)We voelden ons echte ontdekkingsreizigers toen we aanmeerden..
Gigha is een prachtig klein eiland, met palmbomen, bij het plaatselijke postkantoortje, kon je fietsen huren om het eiland op deze manier te ontdekken.

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #9 Gepost op: 17 Aug 2006, 11:47 »

Gigha is leuk he! Oh, die stranden sunny heerlijk!
Dit bericht ( http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,573.0.html ) stond laatst op internet, het is de man van de Post Office. Echt een toffe vent (kan ook gemeen lekkere ontbijtjes maken, yummm!). Heerlijke paar dagen daar gehad (2 jaar geleden alweer), alhoewel je wel op tijd moet zijn met de fietsen (de helft is een beetje vooroorlogs met vastgeroeste remmen, dus wie het eerst komt heeft beste keus? icon_colors).
Ariejan en Ineke
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Aug 2006, 12:00 »

Ja, heerlijk eiland Gigha, Mooie stranden en de Achamore tuinen met dat kleine optrekje zijn ook prachtig!!? Wat een leuk stukje van de man van het postkantoor!!
Ja, de fietsen zijn ook niet voor lange mensen, Ariejan fietste Gigha over met z'n knieen in een bochtje... bagpiper
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #11 Gepost op: 17 Aug 2006, 18:10 »

OH, Dat Stena de Discovery uit de vaart gaat nemen is slecht nieuws! Per wanneer zal dat zijn? Had er nog niets over gelezen, maar bedankt voor de informatie, dat wordt dan een stuk verder rijden. Zet de hond abosuut niet in een kennel voor 10 uur of meer..

Zie dit topic.

We hebben even wat met de routeplanner gespeeld en qua tijd kost het vanaf Utrecht niet meer tijd om via de Eurotunnel naar Edinburgh te rijden dan met de Discovery. Wij moeten dan alleen wel zelf 2,5 uur langer rijden om in Calais te komen, ipv 3,5 uur op de boot te zitten.

Ariejan en Ineke
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Aug 2006, 11:10 »

Hoi Hans, Heb even naaar verschillende maatschappijen gebeld vanmorgen, en inderdaad is de Eurotunnel de beste optie volgend jaar om de hond mee te nemen.
De twee andere schepen van de Stena-line schijnen verbouwd te gaan worden, misschien, zo vertelde degene aan de telefoon, komen er ook hondenhutten (of is het honde-hutten?). Hondenhutten schijnen er te zijn op de route Kiel-Goteborg. Lijkt me heel fijn.

Rotterdam-Hull wordt kennel-werk en Calais-Dover (p&O) mag de hond in de auto, MAAR in een goedgekeurde container!!

Misschien is het een idee, voor de Schotland-fans met hond, om de Stenaline te verzoeken, deze speciale hutten ook op de te verbouwen Britannica en Hollandica te plaatsen.

Zal ook nog even contact opnemen met Dogsincluded, misschien hebben die nog wat opties of kunnen ze een handje helpen.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 18 Aug 2006, 14:34 »

Die van Zeebrugge Rosyth, mag de hond wel mee in de hut, maar dit staat al ergens. Vind ze wel behoorlijk prijzig. Dus waarschijnlijk gaan wij gewoon voor de Eurotunnel.

Bedoelen ze met een container een bench ofzo?

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Ariejan en Ineke
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Aug 2006, 15:04 »

hoi Marien, ja man van P&O zei container, maar bedoelde waarschijnlijk bench. Bij een container zie ik inderdaad iets voor me zonder licht en weinig lucht..

Het zal dus voor ons ook wel de Eurotunnel worden...
Ariejan en Ineke
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 19 Aug 2006, 11:27 »

Zeebrugge Rosyth, mag de hond dan echt bij je in de hut, of zijn er speciale hondenhutten? wie heeft dit al eens gedaan?
Eurotunnel is ook prijzig en heel lang rijden naar Schotland...
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #16 Gepost op: 20 Aug 2006, 21:58 »

Prijzen van de Eurotunnel vallen wel mee hoor! Zeker niet veel duurder als P&O of Stena.
En je hoeft in in GB niet langer te rijden dan vanaf Harwich, je moet alleen wel eerst helemaal naar Calais rijden.
En als je een Travelodge motel boekt onderweg, kost een familiekamer met hond niet meer dan 55 pond.

Ariejan en Ineke
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 21 Aug 2006, 09:19 »

Dank voor je berichtjes, Hans, Eurotunnel valt voor ons wat duurder uit, aangezien we nu een sleurhut hebben. We zijn er nog niet over uit, maar bekijken alle mogelijkheden.
 Piper
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: even voorstellen......nu goed!!
Ga naar: