Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 10:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Wat vragen over de West Highland Way
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wat vragen over de West Highland Way  (gelezen 1004 keer)
sjoerd
Schotland fan

« Gepost op: 06 Nov 2011, 12:39 »

Hallo Schotland liefhebbers.

Nog steeds wil ik graag met een vriend van me naar Schotland op vakantie komende zomer, alleen is het nog niet rond omdat hij twijfelt tussen Schotland en de Dolomieten. Mijn eerste keuze gaat echter naar Schotland vanwege het geweldige rustige landschap, wandelmogelijkheden en aansprekende cultuur.

Nu wil ik graag de West Highland Way gaan lopen, alleen heb ik hier nog een aantal vragen over.

- Zijn er campings langs de route waar je kunt douchen? Wij willen eigenlijk de gehele route met een tent lopen en niet elke nacht in een hostel slapen (in verband met de kosten) maar een douche lijkt ons dan wel fijn en elke dag wildkamperen is ook niet ideaal. En wat zijn de kosten voor deze campings?
- Hoe veel voorzieningen zijn er waar je eten kunt inslaan? Moet je aan het begin van de route je voorraad voor de hele route al klaar hebben of kun je onderweg nog hier en daar nieuwe voorraad inslaan?
- Hoe veel last heb je van muggen/teken in mei, juni of juli? Wat is de beste maand om te gaan wat dit betreft?

Alvast bedankt!

Sjoerd
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Nov 2011, 17:51 »

Ik heb gegoogled op "campsite west highland way" en kwam daar oa dit tegen www.walkinginscotland.orgicon_thumleft
Er zijn dus inderdaad goede campings onderweg en ook wat winkels in de buurt van de camping. Deze hike wordt ieder jaar door duizenden mensen gelopen, dus daar pikt de middenstand wel een graantje van mee  Aye
Wildkamperen langs de route is op veel plaatsen (oa Loch Lomond) niet meer mogelijk, het is verpest door mensen die hun troep hebben achtergelaten  nono

Tja muggen, ik woon nu al 14 jaar in Scotland en kan je echt geen goed advies geven, misschien zijn er hier mensen die de tocht gelopen hebben ? We hebben eens op Skye gekampeerd en heeel veel muggen, maar ook op veel campings aan het water helemaal niet.  dontknow

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Nov 2011, 10:47 »

wat muggen/midgets betreft valt het in mei nog mee, maar vooral vanaf medio juni tot en met eind augustus is het het seizoen van de midgets.
maar net als bij muggen hebben sommiger mensen er heel veel last van en worden ze totaal lekgeprikt en andere hebben er weinig last van.
Michel
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Feb 2012, 11:52 »

Goedemorgen,

Ik heb zelf alleen de laatste etappes van The West Highland Way gelopen en zag dat er wel degelijk campings langs de route zijn. Alleen wel vaak 'wilde campings', dus niet met douche. Sommige staan dichtbij een hotel, anderen verder uit de buurt. Mijn broer
heeft de route wel eens helemaal gelopen en die heeft het ook per tent gedaan. Ik weet in ieder geval zeker dat in de één na laatste plaats langs de route: Kinlochleven er wel degelijk een camping met douche is. Die staat bij een hotel en je kunt daar tevens een hut (cabin) nemen als accommodatie. Dat is overigens een geweldige plek met uitzicht op een loch (en bergen). Voor het hotel kun je nog op het terras zitten ook met wederom prima uitzicht. Het hotel en camping staan tevens vlak bij het pad. Vanaf dit punt loop je namelijk richting Ben Nevis en het eindpunt Fort William. Het gaat hier om het MacDonald hotel. Je kunt overigens ook je bagage elke dag van punt naar punt laten brengen (of dat nu een hotel, b&b of camping is). Er zijn voor zover ik weet twee organisaties die zoiets verzorgen langs the West Highland Way.

Succes en veel plezier (zal wel lukken),

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Wat vragen over de West Highland Way
Ga naar: