Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 10:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: vliegen/camper huren of eigen vervoer B&B s
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: vliegen/camper huren of eigen vervoer B&B s  (gelezen 606 keer)
foxy
Schotland fan

FOXY

« Gepost op: 05 Nov 2011, 13:48 »

is het prijstechnisch interessant
om te vliegen en een camper in schotland te huren .
t o v eigen vervoer met dfds en overnachten in b&b s ?
 icon_scratch
 graag jullie ervaringen en waar voor op passen  icon_scratch
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 05 Nov 2011, 17:38 »

beetje moeilijke vraag dit  : grootte camper- hoeveel personen- wanneer etc. Huh?

macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 05 Nov 2011, 18:07 »

Wij hebben er een paar jaar geleden is naar gekeken en hebben het niet gedaan.
En vonden dat toch te veel rompslomp, maar we waren ook met zijn vieren.

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Nov 2011, 18:39 »

wat de anderen melden met hoeveel mensen gaan jullie?

I dunno me thinks dat zelfs met weinig mensen vliegen voordelig is. Als je met een groote groep gaat dan is mischien de boot goedkooper. Als prijs belangrijk is dan zou ik over wegen ergens centraal een huisje te huuren in plaats van naar B&B's te gaan.

Ik zou zeggen bekijk de prijsen goed.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Nov 2011, 20:28 »

Vergeet niet de overnachtingskosten op een camping mee te nemen in het kostenplaatje, als je niet van plan bent "wild " te gaan kamperen. En campers drinken wel iets meer benzine dan een gewone personenauto.
foxy
Schotland fan

FOXY

« Antwoord #5 Gepost op: 07 Nov 2011, 17:35 »

we gaan met zn tweetjes in mei -juni , 10 / 14 dg ditmaal westkust .

vind het jammer dat je met boot veel tijd verliest, 1ste 2 x was het nog leuk .
ondervond verscheidene keren dat ik als 1e arriveerde om in te schepen en bijna als laatste aan boord mocht .
vind het ook vreemd dat een volgeladen bestelbus goedkoper is dan een zelfde bus die een camper kenteken heeft  .
daarom ben ik benieuwd wat het huren van een kleine camper in schotland zou kosten .
weet iemand mogelijk een goed adres nabij de airports ?

Marieke
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 07 Nov 2011, 18:36 »

Ik heb voor augustus vliegtickets met KLM naar Glasgow voor 120 euro pp (alle extra kosten meegerekend) Wij gaan 12 dagen, een week in een huisje, 2 nachten B&B, en 3 nachten jeugdherberg (we hebben 3 kinderen mee) In vergelijking was de boot voor ons 5en alleen al iets van 800 a 900 euro (en dan hadden we niet eens een auto bij ons) en dus een stuk duurder... Op deze manier denken we veel te kunnen zien omdat we op 3 plekken verblijven en van daar uit erop uit trekken. En we zijn er lekker snel en het is meer centraal gelegen dan Newcastle

Ik vermoed dat het huren van een camper niet zo voordelig is aangezien het meer benzine kost zoals Andrea al schrijft en je evengoed met kosten campings zit naast de huur van een camper.  Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het ook wel eens overwogen en er naar gekeken.

Zou vliegen in combinatie autohuur en verblijf in cottage centraal gelegen en eventueel nog losse overnachtingen in een B&B (om je even lekker te laten verwennen!) niet iets voor jullie zijn? In mei/ juni kun je overigens meestal ook cottages wel voor korter dan een week huren, dat is nog steeds voordeliger dan B&B's in de meeste gevallen.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 07 Nov 2011, 20:25 »

weet iemand mogelijk een goed adres nabij de airports ?

Geen ervaring maar ik weet wel dat de meeste verhuurders je wel ( tegen een vergoeding) van het vliegveld willen halen.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met een huurauto  |  Topic: vliegen/camper huren of eigen vervoer B&B s
Ga naar: