Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 16:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Het weer in Mei
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Het weer in Mei  (gelezen 1211 keer)
Tineke
Schotland fan

« Gepost op: 15 Okt 2011, 17:31 »

Hallo, ik ben Tineke. Wij gaan volgend jaar voor de 6e keer naar Schotland. We zijn tot nu toe steeds in Juni geweest, maar volgend jaar komt Mei ons beter uit. We gaan 17 dagen en willen naar het noorden en langs de westkust weer terug. Kan iemand ons iets vertellen over de ervaringen met het weer in Mei? Is het erg veel kouder dan in Juni? Wat de regen betreft maakt het volgens mij niet zoveel uit.
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Okt 2011, 17:37 »

Welkom hier Tineke.
Ik kan je helaas niet helpen, ben nog nooit in mei geweest, dus ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Wink

Groetjes Ingrid
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Okt 2011, 17:40 »

Hoi tineke. Welkom hier.

Wij zijn inmiddels redelijk vaak en met heel veel plezier in het voorjaar naar Schotland geweest. Meestal zo van half mei tot half juni. Het mooie is dat de natuur nog ontluikend is waarbij vooral de bluebells en de gaspeldoorn om het hardst bloeien. Doorgaans is het weer redelijk betrouwbaar gebleken. De temperatuur is al vaak heel aanvaardbaar en soms is het zelf domweg warm. Tegelijk blijft het natuurlijk wel Schotland en is de enige zekerheid van het weer dat er weer ís  Wink

EllenC
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Okt 2011, 19:07 »

ha Tineke, wij roepen al jarenlang dat mei ( en september) de mooiste maand is om te komen, nog niet te druk , het weer is meestal prachtig en
je hebt nog niet zoveel last van de midges .Alles is weer groen , de gorse bloeit, de primroses zijn uit, de lammetjes dartelen rond etc.

en toen ...werd het vorig jaar in april zomer en was het in mei voor het eerst pet. maar als regen je niks uit maakt is het een prima maand om te komen. Piper

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Okt 2011, 21:13 »

Hallo Tineke, en welkom op het forum.
Wij wonen hier nu bijna zes jaar, en ik moet zeggen dat over het algemeen April/Mei en September/Oktober relatief de beste maanden zijn. Ik heb ons eerste jaar hier de hele maand April en de hele maand Oktober in m'n korte broek gewerkt, maar niet van Mei tot September. Het is 's avonds wel koeler dan en niet licht tot middernacht zoals in juni/juli, maar overdag niet echt kouder.

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Okt 2011, 22:27 »

De nachten kunnen in mei nog wel heel fris zijn. Verblijf je in huisjes/ B&B's of ga je met tent/caravan ? Als je kampeert is het wel handig om daar rekening mee te houden.
Wij gingen dit jaar half tot eind juli en hadden in John o'Groats...........12 graden, ( de week erop in Aviemore 27 graden), je kunt er dus echt heel weinig van zeggen  dontknow
En je weet het toch, in Schotland bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding  laughing7
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Okt 2011, 10:11 »

En je weet het toch, in Schotland bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding  laughing7

Amen to that....... icon_thumleft

De maand mei vinden wij toch een lekkere maand.... Naast ons oude huis zag je de lammetjes achter elkaar geboren worden. Elke dag wel een paar..soms geholpen door een gamekeeper. Jonge Highlanders bij ons in de straat en nog zo ontzettend meer.
Het weer is lekker....ruikt ongelofelijk fris en als je vooral 's morgens even de tijd neemt om dit op te snuiven kun je er de hele dag tegen.
Regen (vaak alleen maar een paar spetters) of geen regen, mei is een van de mooiste maanden hier.

Have fun..... bagpiper

aurian
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Okt 2011, 12:45 »

Hallo Tineke!

Wij gaan altijd in mei. Het schijnt dat in mei begin juni de minste regen in Schotland valt.
En idd hebben we in mei nooit veel last van regen (behalve afgelopen jaar dan).
Verder is het kwa temperatuur heel erg wisselend. we hebben wel meegemaakt dat het in het begin van onze vakantie nog sneeuwde en het aan het eind gewoon boven de 20 graden was! (gaan altijd 2 weken)
Maar ja in Schotland heb je soms 3 seizoenen in 1 dag  Aye , dat maakt het ook wel weer heel bijzonder.
Ik vind het heerlijk om in mei te gaan,zoals de anderen al zeggen: het is nog rustig (heerlijk! ), alles is nog fris met soms bermen vol met bluebells, bijna geen midges, en ach het voorjaar is gewoon mooi!

liefs Aurian
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Okt 2011, 08:10 »

Wij gaan al jaren vanaf half juni naar Schotland en hebben het altijd getroffen met het weer (ook wel eens regen hoor) Dit jaar een keer niet en kijk wat er gebeurt..... Volgend jaar gaan we gewoon weer vanaf 14 juni en houden rekening met regen en slecht weer. Wel bekijken we van tevoren waar we gaan wandelen en waar de gunstigste weersvoorspellingen zijn, om daar rekening mee te houden zover dat kan. Maar onze wandelingen met regen/wind/hagel en sneeuw, tja, die vinden wij toch het mooist.

Tineke
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 18 Okt 2011, 09:18 »

Dank voor jullie reacties! We slapen altijd in B&B's of kleine hotelletjes, dus als het 's nachts wat kouder is maakt dat  niet zoveel uit. We willen dit jaar ook via de oostkust (vanaf Inverness) naar het noorden. We zijn al eens vanuit het westen een paar uurtjes in John o'Groats geweest, maar willen nu wat langer in die omgeving blijven. Als iemand nog tips heeft over wat we niet mogen missen daar of een leuke B&B of hotelletje weet, hoor ik dat graag.
Groet,
TIneke
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Okt 2011, 09:30 »

Wij gaan volgend jaar mei met de motor .... dus het wordt mooi weer !!

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 18 Okt 2011, 10:01 »

Als iemand nog tips heeft over wat we niet mogen missen daar of een leuke B&B of hotelletje weet, hoor ik dat graag.
Nou, onderweg naar Inverness weet ik nog wel een leuke kleine B&B Wink

Tineke
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 18 Okt 2011, 10:14 »

Ja? Waar?
Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 18 Okt 2011, 10:41 »

In Glenlivet...

Ardblair
Schotland fan

Highland Hospitality at its very best!

« Antwoord #14 Gepost op: 18 Okt 2011, 11:17 »

Hoi,

Wat dacht je van Fort William? mocht je daar nog een B&B zoeken: www.ardblair.nl

groetjes,

Rene
Tineke
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 18 Okt 2011, 12:32 »

O, dat ziet er goed uit Rene! Wie weet...
Tineke
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 18 Okt 2011, 12:35 »

In Glenlivet.... Heb je daar ook een naam of adres bij?
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 18 Okt 2011, 12:51 »

Zeg Tineke ... kijk is naar Ruud Glenlivet zijn onderschrift !   drunken_smilie

Tineke
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 18 Okt 2011, 13:28 »

Ach ja, dat zie ik nu pas. Moet nog een beetje wennen aan de site!
Groetjes, Tineke
Freerk08
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 25 Nov 2011, 21:26 »

Hoi Tineke,
ook ik ben verschillende keren naar Schotland geweest in mei/juni. En kan rustig zeggen dat het weer dan meestal goed is, en dat de natuur dan erg mooi is.
Hoewel in november weet ik uit ervaring dat je ook dan prima dagen kan hebben;) Maar wel een iets ander kleurenpallet van de natuur, en ook dan is het erg mooi.
Tineke
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 25 Nov 2011, 23:51 »

Hallo allemaal,
hartelijk dank voor jullie reactie. We hebben inmiddels besloten om in mei te gaan. De eerste en laatste B&B zijn al geboekt. De eerste in Stirling (2 nachten) en de laatste 2 nachten in Portpatric. De 12 dagen daartussen zijn nog leeg... We willen in ieder geval weer naar Sky en richting Torridon -  Shieldag. Iemand nog ideetjes voor een leuke B&B of een klein hotelletje daar?
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 26 Nov 2011, 17:46 »

Op skye heeft Jurriaan een B&B.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Het weer in Mei
Ga naar: