Kitty
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 28 Sep 2011, 21:33 » |
|
Hoi allemaal, Ik mis een beetje de goede restaurantjes. Mijn vriend en ik zijn echt bourgondiërs. En als ons één ding zeker is opgevallen in Schotland: de fameuze 'slechte' britse (gevaarlijke term, wegens associatie met Engeland) keuken, is in Schotland zeker zo slecht nog niet!!! Daarnaast is mijn vriend ook nog allergisch voor vanalles en nog wat, dus als er goed rekening wordt gehouden hiermee, scoren ze extra puntjes (regelmatig wordt keurig vanalles weggelaten, maar ligt er toch nog een stapeltje rauwkost naast, met allerlei 'verboden' voedingsmiddelen). Omdat er (nog) geen onderdeel is op dit forum waar ervaringen met de Schotse keuken kunnen worden uitgewisseld, kom ik bij de overige ondwerpen terecht. Ik wil namelijk iedereen vooral aanraden om een keer te gaan eten bij de Mussel Inn, aan de Rose's street in Edinburgh, parallel aan de Princess street. Heerlijke verse mosselen! Hoe we zeker weten dat ze zo vers zijn? Als je allergieën hebt zijn mosselen die langer dan een paar dagen hebben gelegen vreselijk, ze bouwen een stof op (histamine) waar je doodziek van wordt. Hier worden ze direct uit zee gehaald. En aardige bediening, die mijn vriend regelmatig op zijn schouder klopte met de vriendelijke boodschap: "glad to see you're still alive"  We gaan altijd even langs als we in Schotland zijn, en het is er altijd druk maar het wachten waard!!! Ohja, in Crian Larich zit ook nog een Curry-restaurantje die de een-na-beste curry serveerde van Schotland in 2007. Dat is alweer even geleden, maar lekker was ie Als jullie nog goede tips hebben voor leuke restaurantjes, houd ik me zeker aanbevolen! Groetjes Kitty
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 29 Sep 2011, 10:30 » |
|
die Museldinges ken ik wel, wij hebben in Rose street ook twee vaste adresjes. Rose Street brewery, en een Indiaas restaurant, Tippo Saahib. Op onze trouwdag hebben we gegeten bij "the witchery by the castle", inderdaad vlakbij edinburgh Castle. Dit is overigens wel een luxe eetgelegenheid. Vorig jaar, toen we met mijn schoonouders een weekje naar Schotland zijn geweest, heben we er ook weer gegeten. Niks gezegd tegen hun, was een verrassing, en een zeer geslaagde.
In Tomintoul lunchen we altijd bij the Clockhouse, en de laatste vakantie hebben we er ook 's avonds gegeten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruud Glenlivet
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 29 Sep 2011, 11:35 » |
|
Helemaal met Skye eens. The Clockhouse in Tomintoul: de beste sirloin steak en nog veel meer. Wij hebben hun menu hier in huis voor onze gasten. In Dufftown heeft Tannochbrae Guest House en klein maar goed restaurant. A Taste of Speyside in Dufftown is ook erg goed, al zijn we daar al een tijd niet geweest. Moeten we toch weer eens doen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitty
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 29 Sep 2011, 12:02 » |
|
Mmmm noteer ik voor mijn volgende bezoek Black Bo's in de Black Fryar Street, zijstraat van de Royal Mile, hebben we ook eens heerlijk gegeten. Toen wij daar waren, heeerlijke lemonpie. Restaurant is wel vegetarisch Een kanttekening moet ik er wel bij geven, de laatste keer gaven ze aan dat ze geen rekening kunnen houden met allergieën (de keer daarvoor dat we er waren, was hij nog niet allergisch...) Dat kan twee dingen betekenen: de kok heeft er geen zin in, of ze koken niet met verse ingrediënten. Evengoed, lekkere herinneringen en voor vegetarischhe mensen aan te raden! Ohja, het Amber restaurant in de Whiskey Heritage Center, bij de ingang van de Castle maakt ook lekker eten! Wel wat duurder, maar gerookte zalm in whisky was erg lekker!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Sep 2011, 14:20 » |
|
We hebben begin vorig jaar een paar keer smakelijk en betaalbaar zitten eten bij the Grannary in Leith: http://g.co/maps/w2mrh
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Sep 2011, 14:23 » |
|
En als het wat verder bij Edinburgh vandaan mag zijn; Tomdoun hotel heeft ons de afgelopen vakanties diverse malen ernstig lekker eten voorgeschoteld. Bovendien is het uitzicht er ernstig prettig. http://www.tomdoun.com/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitty
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Sep 2011, 18:34 » |
|
Tomdoun ziet er erg goed uit! Echte Schotse keuken?? Als ik het hotel zo zie, vermoed ik dat ze wild op het menu hebben staan  Niks beter dan een mooie dag in Schotland afsluiten met een heerlijke maaltijd! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Sep 2011, 18:58 » |
|
helemaal mee eens Kitty, dat hotel ziet er goed uit en de omgeving helemaal.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eefkepeefke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 01 Okt 2011, 19:05 » |
|
Gandolfi in Glasgow is ook goed... we zijn er al verschillende keren geweest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Okt 2011, 19:37 » |
|
Inderdaad Gandolfi, maar ook een bijzondere lekkere chinees in Glasgow http://www.amberregent.com/ Hoe toevallig: wij hebben in juli ook bij The Clockhouse in Tomintoul geluncht 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freerk08
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 27 Okt 2011, 19:08 » |
|
Brig o' Turk tearoom van buiten ziet het er niet uit maar een maal aan tafel is dat helemaal niet erg, super gegeten. Is al even geleden maar wie weet?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitty
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 27 Okt 2011, 22:15 » |
|
He Freerk, In welke plaats is die tearoom dan precies?   Hebben jullie daar geluncht? Of hadden ze er niet alleen high tea maar ook avondeten?  Is wel vaker zo, dat onooglijke tentjes een gewelidige maaltijd op tafel zetten!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 27 Okt 2011, 23:04 » |
|
Ik denk dat tearooms over het algemeen 's avonds niet open zijn . En Kitty, Brig o'Turk is de naam van een gehuchtje met oa deze tearoom, een groen houten gebouwtje 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ruud Glenlivet
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Okt 2011, 06:35 » |
|
Tearooms? The Tearoom at Inshriach Alpine Nursery, halverwge Coylumbridge - Feshiebridge. Wereldberoemd bij de lokale bevolking. http://inshriachnursery.co.uk/?p=14
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitty
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Okt 2011, 09:35 » |
|
Haha, juist! Dank je Andrea, wist ik niet Ik moet veel vaker naar Schotland, er valt nog een boel te ontdekken voor mij!  (Donaties worden niet geweigerd  ) Moet zeggen dat ik het uitstapje hier naar Tearooms erg leuk vind!! In St. Abbs heb je ook zo'n kleine Tearoom in een onooglijk gebouwtje. Heerlijke koffie gehad met iets lekkers erbij, was een fijne en welkome afwisseling van de gure wind die er buiten stond! Weet niet meer hoe die heet, en of hij hoog aangeschreven staat. Bij mij wel in elk geval  Ohjee, ik voel het al. Ik ga de rest van de dag hopeloos in Schotse sferen verkeren. Terwijl ik héél veel verslagen moet afschrijven  . Ach nou ja, er bestaat ergere afleiding.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freerk08
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Okt 2011, 10:29 » |
|
Hoi Kitty, Het is een gehucht en in de tearoom kun je lunchen en ook dineren, althans toen wel. Echter een menu had men niet los op tafel maar op een verrijdbaar schoolbord, vond ik wel aardig. En ook leuk is the Croft Kitchen in Port Charlotte op Islay.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McHenk
Schotland fan
Anno 2000
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 28 Okt 2011, 10:29 » |
|
The Bonham restaurant in Edinburgh is een van mijn favorieten. Heel erg veel waar voor je geld is de 'Boozy Snoozy' aldaar: £79.95 voor drie gangen voor vier personen inclusief twee flessen wijn  !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eefkepeefke
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 28 Okt 2011, 18:16 » |
|
Een andere leuke tearoom is Carron Restaurant in Cam-allt, Strathcarron, Ross-Shire: carronrestaurant.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 31 Okt 2011, 19:10 » |
|
Mag ik hier ANGELS WITH BAGPIPES aanraden. In Edinburgh, Royal mile ;-)) Heel erg leuk, lekker en zeer betaalbaar. Ze luisteren goed naar speciale wensen. Vriendelijke bediening. De inrichting oogt duur, maar laat je dat niet afschrikken. ook leuk terras (voor en opzij) en leuke plekken om te eten. Zo is er een speciale plek voor 2 personen in een soort torentje. Super romantisch! Ga er eens kijken en drink er een koffie of zo en vooral boek/reserveer een tafel voor 's avonds als het bevalt. Ik vond het er super 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitty
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 01 Nov 2011, 23:18 » |
|
Yo, dat klinkt geweldig voor mijn huwelijksreis met mijn allergische vriendje! Mocht ik voor die tijd nog in Schotland belanden, gaan we waarschijnlijk voor 'gewoon' een romantisch etentje:) Staat genoteerd in elk geval 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McHenk
Schotland fan
Anno 2000
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 02 Nov 2011, 14:31 » |
|
Mag ik hier ANGELS WITH BAGPIPES aanraden. In Edinburgh, Royal mile ;-)) Heel erg leuk, lekker en zeer betaalbaar. Ze luisteren goed naar speciale wensen. Vriendelijke bediening. De inrichting oogt duur, maar laat je dat niet afschrikken. ook leuk terras (voor en opzij) en leuke plekken om te eten. Zo is er een speciale plek voor 2 personen in een soort torentje. Super romantisch! Ga er eens kijken en drink er een koffie of zo en vooral boek/reserveer een tafel voor 's avonds als het bevalt. Ik vond het er super  Kan ik beamen! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 02 Nov 2011, 14:51 » |
|
Om alvast in de sfeer te komen.... rechts zie je het trapje naar de speciale kamer   
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kitty
Schotland fan
|