Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 16:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Een korte trip naar Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Een korte trip naar Schotland  (gelezen 520 keer)
heufje
Schotland fan

« Gepost op: 21 Sep 2011, 11:35 »

Over twee weken ga ik samen met een vriend voor een korte trip naar Schotland.
Het schema is als volgt:
- woensdagmiddag vertrek IJmuiden
- donderdagavond boot Kennacraig - Islay, 2 overnachtingen in Port Ellen (Cala Sith Guesthouse)
- vrijdag op Islay, in ieder geval bezoek aan Bowmore en Laphroaig distilleerderijen
- zaterdagochtend, boot terug naar Kennacraig en door naar Glasgow, overnachting in Best Western City
- zondagmiddag, vanuit Newcastle terug naar IJmuiden
- maandochtend weer thuis!

Ons hoofddoel is Islay, maar verder willen we natuurlijk ook nog wel wat zien/doen. Heel veel tijd hebben we hier helaas niet voor. Zelf dacht ik nog aan Loch Lomond, daar komen we langs op de weg naar Kennacraig. Wat is de beste/mooiste plek om te stoppen bij Loch Lomond, om te lunchen, van het uitzicht te genieten en misschien nog een korte wandeling te maken.

De zaterdag hebben we te besteden in Glasgow. Die dag speelt het nationale team van Schotland uit tegen Liechtenstein. Weten julle gezellige pubs om deze wedstrijd temidden van de locals te bekijken? Wat moeten we echt zien/doen in Glasgow? We zijn voetballiefhebbers, misschien één van de stadions bekijken en daar een tour doen?
Hebben jullie ook nog tips voor leuke restaurants en clubs in Glasgow?

Als we tijd hebben kunnen we op zondag misschien ook nog ergens een stop maken, maar waar?

margriet
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Sep 2011, 17:07 »

Hoi hoi,
wij gaan ook op donderdag 6 oktober naar Islay, wij hebben de ferry van 13.00 uur. Ook wij slapen in Port Ellen, hebben veel B&B's vergeleken en kwamen uit op Askernish, hoewel Cala Sith ook hoog op de lijst stond. Ben benieuwd hoe het uitpakt.
Een leuke stop onderweg bij Loch Lomond is the Drovers Inn, aparte oude Inn waar je ook nog kunt overnachten. Het ligt aan de west highland way, kun je daar een stukje van wandelen.
In Glasgow is the Cabin Bar leuk voor het kijken van voetbal, maar ik heb ergens gelezen dat er brand is geweest, dus even op internet snuffelen of het al weer open is.
Veel plezier en wie weet zien we jullie!

groetjes,
Margriet
heufje
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Sep 2011, 06:37 »

Hoi Margriet,

Dat is ook toevallig! Hebben jullie al uitgevonden of er 's avonds nog iets te beleven is in Port Ellen? Er zijn 2 restaurants, een indiër en het White Hart Hotel. Met de dame van ons B&B heb ik hier ook contact over gehad. Zij vertelde dat de indiër absoluut geen aanrader is. Het hotel sluit soms het restaurant al vroeg als er geen gasten zijn. Het is natuurlijk maar een heel klein dorpje. Ook heb ik ergens gelezen dat er een pub is, Ardview Inn, maar of deze nog bestaat weet ik niet.

Ik heb gekeken naar de Cabin Bar, maar zie alleen maar een bericht dat deze tot nader order gesloten vanwege de brand. Kan niet vinden of het al weer open is. Ons hotel is vlakbij Sauchiehall Street, daar schijnen heel veel bars te zitten. Ik denk dat we daar maar kijken of we ergens voetbal kunnen kijken.

The Drovers Inn zet ik in ieder geval op mijn lijstje!

Groetjes,
Marcel
margriet
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Sep 2011, 18:28 »

Hoi Marcel,
ik denk inderdaad dat er niet veel te beleven is op Islay. De berichten over de Indier zijn wisselend, dus we gaan het wel proberen. En inderdaad was onze andere optie the White Hart Hotel. We gaan het beleven, reizen moet een beetje een avontuur blijven  Verward
Glasgow barst volgens mij van de pubs waar je leuk voetbal kunt kijken. Wij hebben toen in de Cabin Bar een wedstrijd Celtics/Dunfermline gezien, waarbij de enige Dunfermline supporter het ook goed had. Een heel ontspannen sfeer.
Alvast een goede reis en wie weet tot ziens!

Margriet
Marjet
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Sep 2011, 21:09 »

Zelf dacht ik nog aan Loch Lomond, daar komen we langs op de weg naar Kennacraig. Wat is de beste/mooiste plek om te stoppen bij Loch Lomond, om te lunchen, van het uitzicht te genieten en misschien nog een korte wandeling te maken.

De zaterdag hebben we te besteden in Glasgow. Die dag speelt het nationale team van Schotland uit tegen Liechtenstein. Weten julle gezellige pubs om deze wedstrijd temidden van de locals te bekijken? Wat moeten we echt zien/doen in Glasgow? We zijn voetballiefhebbers, misschien één van de stadions bekijken en daar een tour doen?
Hebben jullie ook nog tips voor leuke restaurants en clubs in Glasgow?

Avond,

wij zijn afgelopen augustus voor het eerst in Schotland geweest. Absoluut nog geen kenners dus, maar wel een voetbalkenner en wij zijn een week bij Loch Lomond geweest.
Onze ervaringen/tips:
- Leuk tentje/plekje voor Loch Lomond incl uitzichten vonden wij aan de oostkant van het meer. Uit m'n hoofd Balmaha, maar het zou ook een ander plaatsje geweest kunnen zijn. Iig aan de weg die je moet volgen (doodlopend) mocht je de Ben Lomond willen beklimmen.
Bij het mini-dorpje is een grote parkeerplaats en een wandelingtje uitgezet van 30 minuten met daarin een heuveltje. Geweldige uitzicht op het meer.
Vanaf hier trouwens klein stukje weer terug een hoofdweg op naar bijv Alexandria, Glasgow, etc.

- Qua voetbal: zelf stadion Tour Celtic gedaan. Erg mooi. Ook wedstrijd Rangers geweest, maar die viel wat tegen. En even bij Hampden Park gekeken waar ook het nationale voetbalmuseum is.
Belangrijke tip omtrent de diverse stadion-touren; kijk goed naar de dagen/tijden waarop het kan en even telefonisch contact opnemen kan zeker geen kwaad.  Wederom even uit m'n hoofd: Bij Rangers alleen vrijdag+weekend (behalve wedstrijddagen) touren.
Bij Hamden Park staan er meer aangegeven op de site, maar is afhankelijk van animo. Er worden dus tours geschrapt.
Bute
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Sep 2011, 16:21 »

Zelf dacht ik nog aan Loch Lomond, daar komen we langs op de weg naar Kennacraig. Wat is de beste/mooiste plek om te stoppen bij Loch Lomond, om te lunchen, van het uitzicht te genieten en misschien nog een korte wandeling te maken.

Ik ben ooit een paar dagen bij Lodge on Loch Lomond geweest, dat ligt in Luss.  Ze hebben een lekker restaurant!  Mooi gebied, en er is een Argyll Forest Park vlakbij waar je ook mooi kan wandelen.

Veel plezier in ieder geval, Heufje!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Een korte trip naar Schotland
Ga naar: