Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 15:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Lang weekend Inverness
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Lang weekend Inverness  (gelezen 1613 keer)
Victor
Schotland fan

« Gepost op: 17 Sep 2011, 15:44 »

Wij willen voor een korte vakantie naar de Hooglanden. We vliegen naar Inverness waar we 3 volle dagen tot onze beschikking hebben.
Het is onze 1e keer in Scholtland en houden erg van natuur en wandelen. Heeft iemand tips waar we het beste heen kunnen gaan. We hebben een auto tot onze beschikking.
Alvast bedankt!
Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Sep 2011, 15:56 »

Hallo Victor en welkom op dit forum,
Wandelen en natuur he? Dat wordt moeilijk, want daarvoor kun je in heel Schotland terecht. Een heleboel mensen gaan naar de westkust omdat het daar echt ruig is - Ullapool, Lochinver of zuidelijker - zie de foto's van MacJos:
http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,5981.0/topicseen.html

Het is ook erg mooi wandelen in het Cairngorms National Park waar wij zelf aan de rand zitten. Bij Aviemore heb je de bergen (Cairngorm Mountains), Glenmore Forest Park en Rothiemurcus Estate biedt een heleboel activiteiten: http://www.rothiemurchus.net/
Als je echte rust zoekt en wat minder wilt klimmen kun je bij ons in de buurt terecht. Ik kan je hier b.v. een wandeling van 20km aangeven waar je gegarandeerd de hele dag niemand tegenkomt, nou ja een heleboel edelherten en een stuk of wat grouse.

skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Sep 2011, 16:22 »

Ik zou ook zeggen Cairngorms, dat is ook niet zover van Inverness, scheelt weer reistijd en zoals Ruud al zegt, mooi en veelzijdig. Wij gaan er ook vaak heen, zaten er een kleine drie week geleden nog(zucht, heimwee)

skye
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Sep 2011, 16:36 »

Torridon Mountains is ook niet zo heel ver eigenlijk en ook erg mooi, ben ik een jaar of 14 geleden geweest Zelfs Skye zou nog te doen zijn, toch Jurriaan.

Victor
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Sep 2011, 16:57 »

Thanx, leuke reacties. Kan ik wel wat mee. Ook nog tips voor leuke overnachtingsplekjes waar ze in ieder geval 2  1-persoonskamers hebben?
We komen om 17.30 in Iverness aan met Flybe (goedkoop, leuk!)
skye
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Sep 2011, 17:54 »

poeh, ik ben meer van de camping, maar ik weet niet zo 123 wat Ruud Glenlivet aan kamers heeft, als je naar the Cairngorms gaat zou hij een optie zijn. Hoewel je dan misschien nog beter en centraler zit in Aviemore

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Sep 2011, 21:59 »

Wanneer komen jullie ? Als het nog deze herfst/ winter is zou ik de eerste avond in de buurt van Inverness blijven. Het ligt vooral aan je budget wat  "leuke" overnachtingsplekken zijn ? Bij budget hotels als Travelodge/ Premier Inn enz  heb je prima prijzen. Kijk anders eens op booking.com.
En wat wil je, op 1 plek blijven ? Dan is de Cairngorms misschien een goede keus, dan heb je tijd om te wandelen/klimmen of wat rondtrekken en op verschillende locaties slapen, dan kun je  richting Ullapool en noordelijker gaan. Tja keuzes, keuzes laughing7
Veel plezier met de voorbereidingen.
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Sep 2011, 10:23 »

Torridon Mountains is ook niet zo heel ver eigenlijk en ook erg mooi, ben ik een jaar of 14 geleden geweest Zelfs Skye zou nog te doen zijn, toch Jurriaan.

Aye van af Inverness naar Portree wat aan de noord kant van het eiland ligt is ongeveer 2 en half uur rijden door zeer mooi landschap.

Skye is wandel gebied bij uitstek en ik ken veel van de mooie paadjes als je geintreseerd bent.
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Sep 2011, 11:34 »

Hai Victor,

Alvast welkom in het mooie Inverness (Capital of the Highlands). Als 'Local' kan ik je het wandelgebied in 'Glen Cannich' aanraden.

Let wel even op !!!! Iedereen gaat dan eigenlijk naar Glen Afric met daarin Loch Afric (wat parralel ligt aan Cannich) om daar te wandelen (ook erg mooi)

Als je vanuit Inverness richting Drumnadrochit (via A82) rijdt en daar (bij het Loch Ness Centre) rechtsaf de A831 richting Cannich neemt kom je uiteindelijk in het dorpje Cannich bij een kruising terecht na ong. 15 mile.
Rechtsaf gaat naar Beauly (bruggetje over) links af gaat naar Glen Afric MAAR GA RECHTDOOR!!!!! (doodlopende weg, weet niet precies wat op het bord staat, maar de weg klimt omhoog)
Gewoon rustig door blijven rijden over de single track road en bruggetjes.
Aan het einde van deze weg (na ong. 10 mile) kom je bij een stuwdam waar je de auto kan parkeren en kan gaan wandelen.
Als je geluk hebt zie je erg veel herten rondlopen en de weg oversteken. Het jachtseizoen begint binnenkort weer, dus pas op voor jagers. (staat ook op een bord aangegeven)

Hoop dat jullie het kunnen vinden want het is dichtbij Inverness. (3/4 tot 1 uur rijden)

Tip....Kleed je warm aan want het weer kan daarboven snel en hevig omslaan.....

Veel plezier
skye
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 18 Sep 2011, 13:36 »

ik geloof dat Victor nu al ideeen heeft voor drie vakanties op z'n minst. Nou ja, misschien raakt hij na 1 vakantie ook wel verslaafd. laughing7

Glen Affric is inderdaad ook erg mooi.

Pauline
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Sep 2011, 18:10 »

ik heb er ook ideeen uit gepikt! Zit ook te kijken voor een trip naar Inverness, met vliegtuig en dan auto huren. Dus met een beetje meelezen, heb ik ook al weer wat leuke dingen om uit te zoeken!.

hello2 dus bedankt en jullie veel plezier daar!
Groet Pauline
skye
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 18 Sep 2011, 19:13 »

mooi zo Pauline!!

Victor
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 18 Sep 2011, 21:55 »

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Voldoende informatie om een leuke reis te plannen.

Groeten,

Victor
Victor
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 25 Sep 2011, 19:37 »

Toch nog een vraag. Wat is de mooiste tijd om de Highlands te bezoeken qua natuur. Is dit in het voorjaar bijv. april of juist iets later.
Ik kan kiezen tussen april en begin juni. Ben benieuwd naar jullie reacties.
alvast bedankt.

Gr. Victor
MacJos
Cryptorator

« Antwoord #14 Gepost op: 25 Sep 2011, 23:40 »

Ik zou persoonlijk kiezen voor juni. De gele gaspeldoorn is volop in bloei en ook de rodondenderons beginnen al flink mee te doen. Om een indruk te geven van Schotland in juni: http://www.schotlandforum.nl/index.php/topic,4593.0.html

Victor
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 26 Sep 2011, 04:53 »

Duidelijk, wat een prachtige foto's. Dank je wel.
skye
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 26 Sep 2011, 11:02 »

ja, die foto's zijn Jos wel toevertrouwd, dat is ook zijn beroep.

Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 26 Sep 2011, 12:02 »

Jazeker, mooie foto's , verlang weer terug naar schotland, zal volgend jaar zijn helaas, duurt nog lang  Wink
pascal
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Lang weekend Inverness
Ga naar: