Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 15:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Trouwlocatie Schotland
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Trouwlocatie Schotland  (gelezen 1472 keer)
Kitty
Schotland fan

« Gepost op: 15 Sep 2011, 20:40 »

Hoi allemaal,

Als Schotlandfan werd het toch tijd me aan te sluiten op dit forum. Ik heb een vraagje: weet iemand een mooie locatie in Schotland om te trouwen?
Ik ben samen met mijn vriend inmiddels 3x in Schotland geweest. We waren vooral gecharmeerd van een wit huis, een guesthouse, aan de zee. Prachtige locatie, aan een baai met blauw water. Als je de voordeur uitloopt, kun je door een steile tuin naar beneden naar het water. Als je een kamer met seasight neemt, wordt je wakker met de zon die op de zee schijnt. Prachtig dus. Dit was onze perfecte locatie. Ook stond op de site dat het een licenced wedding location is.
Helaas... De eigenaren zijn op leeftijd en behoorlijk vergeetachtig. Ze wilden eerst wel  meewerken, maar we krijgen steeds moeilijker contact. Het is erg de vraag of we augustus volgend jaar onze droom daar waar kunnen gaan maken.
Nu moeten we dus op zoek naar een andere locatie. Helaas (!) is het niet mogelijk om nog een flinke reis door Schotland te maken om zelf rond te kijken. Daarom hoop ik dat iemand een tip voor me heeft?? Liefst aan of dicht in de buurt van de zee. Mijn vriend is helaas allergisch voor de midges, en zoals jullie weten zitten die op heeeel veel plekken!

Alvast dank!!!
Groetjes, Kitty
Kitty
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 15 Sep 2011, 20:52 »

Ohja, en laat ik me even netjes voorstellen. vrouw, 27, inmiddels 10 jaar verslaafd aan Schotland. Helaas van NL nationaliteit, want als ik had gekund was ik Schotse geweest. Partner 6 jaar geleden ook aangestoken met het virus (op ons eerste weekendje weg nog wel). zelf in totaal 4x daar geweest, veel te weinig natuurlijk. Gek op de natuur, de sfeer, de huizen en vooral ook de leuke mensen. Emigratieplannen zijn al de revue gepasseerd, maar ja dat moet nog even wachten tot ik mijn (tweede) studie Maatschappelijk werk heb afgerond. En wie weet wat de toekomst dan brengt? In elk geval een huwelijk in Schotland op 2 augustus 2012 hoop ik Smiley bagpiper!
skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 15 Sep 2011, 20:56 »

hallo Kitty

Leuk, trouwen in Schotland, wij hebben het 7 jaar geleden ook gedaan. In Edinburgh, maar wel midden in de oude stad, erg bijzonder. Wat zoek je nu precies, een B&B ofzo van waaruit je kan trouwen, of alleen als onderdak. En hoe ver willen jullie Schotland ingaan, ook ivm eventuele aanwezige gasten ( wij hadden ook een bay van 8 maanden, ons nichtje erbij, vandaar dat wij niet ergens ver en afgelegen zijn getrouwd)
Er zijn op het forum verschillende mensen met een B&B, Bagh Alluin heeft er eentje op de buiten Hebriden, bij North Uist, wel ver weg, maar wel een fantastische omgeving. IK weet alleen niet hoe het daar zit met trouwmogelijkheden. je moet je huwelijk ook in NL laten legaliseren, weet je dat?
Wij hebben voor dat soort dingen een scottish wedding consultant ingeschakeld, sommige dingen zijn vanuit NL wel te doen, maar voor  sommige is het toch handiger om locale mensen te hebben die dingen voor je kunnen regelen

trom
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:07 »

Kitty, ik weet niet precies wat je zoekt maar qua ligging aan lake menteith is dit prachtig

http://www.lochend-chalets.com/home.aspx
Kitty
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:15 »

Hoi Skye,

Dank voor je snelle reactie! Onze huidige locatie is een groot wit huis met daarin een B&B, op 1,5 uur rijden van Edinburgh. Het is niet groot, maar voldoende voor een kleine trouwerij met de belangrijkste mensen om ons heen. We hopen dat het toch nog gaat lukken hier de trouwerij te regelen, maar moeten er rekening mee houden dat dit niet gaat lukken. Een andere locatie is liefst wat soortgelijks, geen kasteel, maar een sfeervolle, rustige plek, als het kan aan zee. Ons idee is om hier ook de ceremonie te houden. Het huis waar we ons oog op hadden laten vallen had een patio, die wij wel geschikt vinden hiervoor. Vervolgens wilden we de directe familie ook daar onderbrengen.
Gezien het overkomen van alle gasten uit NL is het denk ik inderdaad handig niet te ver Schotland in te gaan, max zo'n 1,5 uur van Edinburg als dat mogelijk is.
Inmiddels zijn daar veel kinderen bijgekomen, en er komen er nog een paar bij. Dus we moeten inderdaad rekening houden met kinderen. Heb je daar misschien nog tips voor Wink Zelf denken we aan het inhuren van één of twee nanny's, zodat de ceremonie zich in elk geval in alle rust kan voltrekken.
Ook bedankt voor je tip m.b.t. het legaliseren van het huwelijk hier in NL. We zijn bezig dit allemaal uit te zoeken. We hopen dat we verder alles zoveel mogelijk zelf kunnen regelen, ivm onze financiële situatie, die gezien mijn studie op dit moment niet breed is.
Kitty
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:21 »

Hoi Trom,

Dank voor de tip! Ziet er inderdaad mooi uit. Enig idee of je daar ook kan trouwen? Kan dit niet vinden op de site.
skye
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:24 »

je zou ook nog kunnen kijken wat mogelijk is in North Berwick, ik vind dat ook wel een leuk plaatsje, aan zee, nog voor Edinburgh.

skye
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:27 »

ik zall nog even kijken op een rustiger moment hoe da zit met dat legaliseren, stuur je dan wel even een persoonlijk berichtje. En even denken of ik nog een leuke plek zou weten.

Kitty
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:37 »

Ik heb op basis van je tip even gegoogled. Ik kwam uit op de site: http://www.forbetterforworse.co.uk/towns/North%20Berwick.html
Ik kan me even gaan uitleven, hopelijk rolt er iets leuks uit!
Ps: Ai, van al dat kijken naar Schotse plaatsjes, krijg ik wel erg veel zin om te gaan :S Cheesy
trom
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:38 »

Op het parkje is ook de kookschool van Nick Nairn, een bekende Schotse kok, die ook regelmatig op tv is.
Nick is familie van de eigenaars van het park.
Ik weet niet of je ruimte kunt huren.

http://www.nicknairncookschool.com/Home/

Een paar km van het park ligt ook het bekende en bekroonde restaurant van Nick Nairn
http://www.lake-hotel.com/gallery.aspx

Bij Nick Nairn krijg je kwaliteit maar je betaalt dat ook.
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Sep 2011, 21:40 »

Hoi Trom,

Dank voor de tip! Ziet er inderdaad mooi uit. Enig idee of je daar ook kan trouwen? Kan dit niet vinden op de site.

Je kan in principe bijna overal trouwen in Schotland, van in een hotel tot op een heuvel:

http://www.gro-scotland.gov.uk/regscot/getting-married-in-scotland/civil-marriages-in-approved-places.html

skye
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Sep 2011, 07:43 »

ik wist niet dat dat van Nick Nairn in North Berwick zat, biedt perspectieven voor een volgende vakantie. Dank je voor de tip Trom.

trom
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Sep 2011, 08:52 »

Het restaurant dat ik bedoel met 7 kamers bij lake of menteith ligt in port of menteith (trossachs)
Kitty
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Sep 2011, 11:10 »

Skye, ik had gisteren nog een bericht van je over het hoofd gezien Shocked. Op dit moment heb ik een internetsite en telefoonnummer van de gemeente m.b.t. huwelijk in het buitenland, ik las ook op de site dat ik een verklaring moet hebben van huwelijksbevoegdheid. De eigenaar van onze gedroomde locatie raadde ons vorig jaar aan om naar de registry te gaan vlakbij in Eyemouth. Helaas was die dicht op het moment dat we daar waren. Wel heb ik een telefoonnummer daarvan, zodat ik ze nog kan gaan bellen. Dat is hoever ik nu ben. Als je nog tips hebt wat ik verder zal moeten doen om het huwelijk gelegaliseerd te krijgen, heel graag Aye.  En leuke locaties, altijd welkom! icon_thumleft hello2

Trom, leuke tip! Als de trouwerij elders zal zijn, wordt dit in elk geval een tussenstop op onze huwelijksreis!

McHenk, goed om te weten. Dat maakt de keuze een stuk ruimer, en misschien wel interessanter! Dit hebben ze goed gedaan, die Schotten Smiley
skye
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Sep 2011, 11:35 »

ik zal mijn man vanavondnog even vragen hoe het zat met dat legaliseren. De papieren moesten in GB nog ergens heen gestuurd worden en daar werden ze gelegaliseerd, maar even vergeten waar dat was, hoe die instantie heette.
Wel heerlijk dat je overal kan trouwen zeg, zou het haast nog eens over doen, ergens op Skye laughing7

Kitty
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 16 Sep 2011, 11:39 »

Fijn, bedankt! Haha, in de US vernieuwen ze de huwelijksbelofte nog wel eens. Ideetje? icon_sunny tongue3
skye
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 16 Sep 2011, 11:40 »

Aye Aye Aye

je moet een apostillestempel hebben, daar is ook wel wat over te vinden op internet, google anders even daarop.

we willen natuurlijk na de bruiloft wel heel veel foto's zien hier!!

Kitty
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 16 Sep 2011, 11:46 »

Zeker! Wink
Ik sla even aan het googlen!
Ohja, en aan mijn afstudeeropdracht. Dit forum is verslavend  Embarrassed
Smiley
skye
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 16 Sep 2011, 12:01 »

ja, niet alleen Schotland is verslavend, ook het schotlandforum, je hebt mensen die zelfs om 3.46 ( was het toch Trom) aan het foto's raden slaan  laughing7

succes!

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 16 Sep 2011, 13:17 »

Hoi Kitty,

Wij zijn een jaar of vijf geleden naar een bruiloft geweest in Bunchrew House Hotel vlak bij Inverness. Ligt direct aan de Beauly Firth:
http://www.bunchrew-inverness.co.uk/
Vraag niet wat het kost want daar heb ik geen idee van.
Het is ver van Edinburgh, maar Inverness is nu goed bereikbaar vanaf Schiphol.
Groet
Ruud

Kitty
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 16 Sep 2011, 22:08 »

Hoi Ruud,
Ziet er erg mooi uit! Heb net even de prijzen gecheckt, helaas is het voor ons toch wel prijzig Sad  crybaby2 Maar we houden het in gedachten!
Kitty
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 19 Sep 2011, 21:50 »

Helaas, we hebben gisteren het bericht gehad dat trouwen op onze droomlocatie echt niet gaat gebeuren.  crybaby2
Maar gelukkig heb ik jullie tips, hopelijk vinden we een locatie in de buurt van de zee die net zo charmant en knus is als deze.  Moet wel te doen zijn in zo'n mooi en sfeervol land!

Nog bedankt voor jullie inbreng! Ik ga proberen ondanks mijn drukke studie-afronding toch af en toe langs te komen op dit gezellige forum over mijn favoriete plek op aarde Smiley

Groetjes Kitty
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #22 Gepost op: 20 Sep 2011, 10:02 »

Geen probleem hoor - we zien de uitnodiging tegemoet  laughing7 laughing7 laughing7 !!

Cloggie
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 20 Sep 2011, 11:55 »

Mijn vriendin en ik hebben besloten dat als we gaan trouwen, wij dat doen a) in South Queensferry of b) in Memphis Tennessee,USA.
Nu lijkt het mij wel gaaf om door "Elvis" getrouwd te worden,maar het hangt nogal af van ons budget.
South Queensferry however heeft het registratie kantoor aan de oever van de Firth of Forth met uitzicht op de Forth Railbridge. Het kostte mij nogal wat moeite(crossing bridges) om uiteindelijk samen te kunnen wonen met mijn Schotse vriendin,en deze brug is daardoor een symbool voor mij geworden. En het is natuurlijk een geweldig mooie brug!
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #24 Gepost op: 20 Sep 2011, 13:10 »

South Queensferry however heeft het registratie kantoor aan de oever van de Firth of Forth met uitzicht op de Forth Railbridge. Het kostte mij nogal wat moeite(crossing bridges) om uiteindelijk samen te kunnen wonen met mijn Schotse vriendin,en deze brug is daardoor een symbool voor mij geworden. En het is natuurlijk een geweldig mooie brug!

En is het schilderwerk niet bijna klaar  hello2 ??             Eindelijk...  icon_thumleft !!

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Trouwlocatie Schotland
Ga naar: