Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 15:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Het aanschaffen van een busje in Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Het aanschaffen van een busje in Schotland  (gelezen 635 keer)
Ruben.Stephanie
Schotland fan

« Gepost op: 09 Sep 2011, 16:51 »

Hallo,

Vanaf oktober verhuis ik samen met mijn vriendin naar Schotland. Nu zou ik daar graag een busje willen kopen. Daar komt wel het één en ander bij kijken. Nu weet dat er wel wat topics zijn over auto's en autoverzekeringen, maar misschien is er iemand die in een soort gelijke sitatie heeft gezeten.
Als ik een berekening wil maken op één van de vergelijkingssites wordt er allemaal informatie gevraagd die ik nog niet kan beantwoorden. En via de telefoon helpen ze je ook niet met een prijsvergelijking als je nog geen adres hebt in de UK.

Is er iemand die weet wat ongeveer een verzekering kost van een busje, all risk, aan de weg geparkeerd met 0 schade vrije jaren? En is er iemand die weet wat ongeveer de wegenbelasting zou zijn?

En komen er verder nog dingen bij kijken waar ik rekening mee moet houden?

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Groeten,
Ruben
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Sep 2011, 09:48 »

auto verzekeringen zijn duur hier das het enige wat ik weet

Ik vrees dat je een beetje van een koude kermis thuis kan koomen. De verzekeraars gebruiken crediet beoordeelers om te kijken of je krediet waardig bent daarop bereken zij hun kansen dat jij mogenlijk vals gaat claimen. Aangezien jij geen crediet verleden hebt in de UK zullen ze de hoofdprijs voor jouw in rekening brengen. Het enige wat ik kan zeggen is neem al je info uit Nederland mee en probeer dat ook duidelijk te maaken bij de verzekeraar mogenlijk dat ze dan wat schappelijker zijn.
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Sep 2011, 13:42 »

auto verzekeringen zijn duur hier das het enige wat ik weet

Nee joh, ik betaal hier minstens £100 per jaar minder dan in NL.

Wegenbelasting is ook laag in GB: http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_10012524

Yo
Cryptorator

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Sep 2011, 14:06 »

Ik heb gehoord dat het ook belangrijk is wat  het busje weegt. Dit in verband met de maximum snelheid die je mag rijden.
Het is ook belangrijk dat hij gekeurd is (soort APK)
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Sep 2011, 16:24 »

euhm hoe doe je dat dan Henk ?

ik heb geen auto maar er wel eens naar gekeeken en toen moest ik rond de £ 2500 aan verzekrings kosten per jaar betaalen voor een auto die £ 1500 waard was en heb toch reddelijk goed gekeeken.  help

Ferry
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Sep 2011, 21:32 »

2500 verzekeringskosten???   Ik heb een redelijk zware auto (Honda-CRV), en betaal iets van 500 GBP, en dat is alleen zoveel omdat ik nog geen vertaald document heb dat het aantal schadevrije jaren kan tonen. Anders is het 300 GBP per jaar.  En dat had waarschijnlijk nog goedkoper gekund ook, maar ik kwam in tijdnood dus kon niet verder speuren.

Gewoon via de vergelijkingssites die hier genoemd zijn zoeken.
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Sep 2011, 10:16 »

Wij rijden een 1.2 Honda Jazz uit 2006 en betalen iets van £260 per jaar.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Sep 2011, 18:14 »

Dat is idd goedkoop Henk. icon_thumleft

Groetjes Ingrid
Ruben.Stephanie
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 13 Sep 2011, 19:06 »

Maar dan heb je al wel schade vrije jaren opgebouwd denk ik.
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #9 Gepost op: 13 Sep 2011, 20:49 »

Maar dan heb je al wel schade vrije jaren opgebouwd denk ik.

3 jaar 'no claim bonus' maar.

Ik heb het nog even nagekeken en het is touwens £242.95 per jaar. (Comprehensive insurance ('all risk'), Legal Assistance included, £100 Excess (compulsory excess; geen extra voluntary excess), geen eigen risico voor ramen).

Het verschil ligt 'm volgens mij meestal in twee dingen: 1) Leeftijd - wij zijn eind dertig / midden veertig en zitten dus in een goeie leeftijdsgroep, 2) Geslacht - voor vrouwen is het altijd goedkoper en zelfs is het voor een man beter om er een vrouw bij te hebben op de polis. Je zou denken dat twee personen verzekeren duurder is dan één, maar in ons geval ging de prijs omlaag toen mijn vrouw erbij kwam.

We hebben natuurlijk ook maar een klein autootje, dus dat scheelt ook  sunny !

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 13 Sep 2011, 22:34 »

euhum jong en man alleen Boohooo Bonk
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #11 Gepost op: 14 Sep 2011, 16:31 »

Helaas...  crybaby2

Ken je niet iemand (♀) die je erbij zou kunnen zetten op de polis...? Eerst checken natuurlijk of het iets uitmaakt qua prijs!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Het aanschaffen van een busje in Schotland
Ga naar: