Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 15:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: mijn rendieren
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: mijn rendieren  (gelezen 1732 keer)
skye
Schotland fan

« Gepost op: 04 Sep 2011, 19:20 »

Oryx, 3 jaar

Paintpot, 3 jaar

Glacier, 15 jaar

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Sep 2011, 19:26 »

Leuk Skye  Aye ,had je hem voordien bij je reizen al gezien in het park ? Gezien zijn hoge leeftijd moet hij er al een tijdje zijn ?
skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Sep 2011, 19:46 »

Glacier is een zij. Het is de moeder van mijn eerste twee rendieren Biscuit en Bhoy, en de oma van Oryx. Ik heb haar in 1999 waarschijnlijk wel gezien, maar kan me dat niet bewust herinneren, wel Biscuit, want die viel toen op door zijn gulzigheid, wat niet alleen hij maar meer 'kinderen "van Glacier hebben. Vorig jaar heb ik haar weer gezien, want toen was zij ook in de omheinig op the hill. De vrowutjes blijven meestal met hun jongen gewoon in the wild. Maar oamdat zij toen nog een kalf had gekregen , wat aan de kleine kant was, hebben ze haar en het kalf naar de omheining gehaald om het kalf te kunnen bijvoeren. Dit jaar is ze zelf komen "aankloppen'om te vragen of ze erin mocht, vertelde onze gids Hen ( die ik overigens al meerder keren ontmoet heb daar), dus hebben ze haar gezien haar leeftijd er maar in gelaten.

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Sep 2011, 20:28 »

Ze heeft al heel wat jaartjes op de teller staan .Gelukkig wordt voor haar gezorgd en mede door jou  ,ze hebben wel iets kwetsbaars waarschijnlijk door die donkere ogen .Mooi initiatief wel  Aye
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Sep 2011, 09:00 »

Wat leuk Skye dat jij die dieren zo volgen kan. icon_thumleft Wink

Groetjes Ingrid
eefkepeefke
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Sep 2011, 12:16 »

Ik vind de kleuren van Paintpot echt heel mooi!
Kiek
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Sep 2011, 21:05 »

Komen zij uit het rendieren park in de Cairngorms Skye? We hadden dat ook nog willen doen,maar ja we hadden maar een week, heb je ze geadopteerd?
PHL
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Sep 2011, 21:36 »

Komen zij uit het rendieren park in de Cairngorms Skye? We hadden dat ook nog willen doen,maar ja we hadden maar een week, heb je ze geadopteerd?

als dat zo is dan hebben we ze waarschijnlijk gevoerd afgelopen zomer.
Erg leuk en relaxed om met de dames het "park" in te gaan, hoe ze begaan zijn met de dieren!!

We zaten op de camping aan de andere kant van de weg, prachtige omgeving
skye
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Sep 2011, 19:17 »

klopt Kiek, van the Cairngorms reindeer, en deze drie heb ik geadopteerd. De eerste twee die ik had zijn inmidels overleden, eentje is tien jaar geworden, de andere maar twee, maar die was ziek, had een leverprobleem. Dat waren broers, alletwee van moeder Glacier, die ik nu dus heb geadopteerd. En Oryx is haar kleinzoon. die is overigens weer een halfbroer van paintpot.

en ja PHL, het is inderdaad erg leuk om te doen. Wij zijn er zelf nu meerdere keren geweest, maar toen wij er vorige week waren, waren er ook een stel Nederlanders voor de eerste keer, en die waren ook erg enthousiast.
Was wel lachen, eentje bleef met zijn gewei achter de riem van een fototas van iemand hangen, sleurde die tas dus mee, zegt Hen ( de gida) heel droog  "we teach them to do that".
Heb jij er nog  foto's van ??
voor de Facebookgangers : 
https://www.facebook.com/cairngormreindeerherd

en voor Hyvers
http://bbpo.hyves.nl/?pageid=ANZ3M50Q9YGOKS8CO

skye
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Sep 2011, 14:17 »

o, vandag ook de adoptiepapieren van Glacier in huis gekregen, dus nu officieel adopter van 3 rendieren hello2 hello2

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Sep 2011, 15:08 »

Van harte gefeliciteerd Skye  icon_thumleft
Ik heb even gekeken op FB maar kon niet reageren .
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 12 Sep 2011, 22:12 »

Skye, wij waren het  afgelopen weekend in the Cairngorms en er liepen er 5 op de parkeerplaats bij de Funicular Railway. Later tijdens het begin van de wandeling ook nog een paar gezien, je kon ze bijna aanraken zo dicht kwamen ze bij ons. Is dat gewoon dat ze zo "laag" lopen of was dat misschien omdat het zulk slecht weer was ? Het leverde wel mooie plaatjes op, op de parkeerplaats liepen ze "onder" de regenboog  icon_thumleft
skye
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Okt 2011, 11:11 »

Afgelopen vrijdag kreeg ik een brief van hen van de rendieren dat Glacier, mijn nieuwse adoptierendier is overleden. De oude dame is 15 jaar geworden. Ik heb haar 5 weken geleden geadopteert, een erg korte adoptie dus, maar dat kan je verwachten als je een hoogbejaarde adopteert.

Kitty
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Okt 2011, 17:05 »

Jammer, gecondoleerd! crybaby2

Ik zie dit topic net pas, heb even bijgelezen Smiley Ga daar volgende keer ook een kijkje nemen!
skye
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Okt 2011, 19:12 »

is echt de moeite waard Kitty!!

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 16 Okt 2011, 20:24 »

Gecondoleerd Skye.

Joke
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 17 Okt 2011, 08:14 »

ach, wat triest

veel sterkte

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 18 Okt 2011, 07:52 »

Wat triest Skye.

skye
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 18 Okt 2011, 18:55 »

Ach ja, het is best wel triest, maar als je zo'n oud beestje adopteert weet je van te voren dat het niet voor lang is, dat had ik al ingecalculeerd.
Als haar kleinzoon ( dat leuk witte kontje op de foto)beschikbaar is voor adoptie, waarschijnlijk begin nieuw jaar, ga ik hem adopteren, tot zolang even de kudde in het algemeen, dat kan ook.

PHL
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 20 Okt 2011, 23:10 »

RIP Glacier, sad story.

Sterkte met het verlies.
Heb nog wel een aantal foto's van afgelopen zomer, weet alleen niet zo goed Glacier te herkennen.
als je herkenningspunten heb kan ik wel even zoeken
skye
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 21 Okt 2011, 11:09 »

herkenningspunten, oei, da's een moeilijke. Ik herken eerlijk gezegd alleen Oryx en paintpot , Crann en Magnus. Maar foto's plaatsen van de rendieren mag je van mij altijd hoor, graag zelfs. Toen wij er in september waren stond Glacier samen met Blondie en har kalf Lego in een aprt veld, daarwaar ook die schuur is.

skye
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 03 Nov 2011, 19:26 »

de rendieren gaan weer op tour, de Christmas Events beginnen dit weekend weer. Oryx en Lego gaan ook op pad. Ik heb Facebookvrienden die ze zien al gevraagd voor foto's. En ik wil proberen om zelf nog ergens de rendieren te zien in december, dan ben ik nog een week vrij.

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 03 Nov 2011, 22:07 »

Hi Skye, is het eigenlijk niet een beetje zielig dat de dieren vanuit de rustige hooglanden in de Xmas drukte gedropt worden ?
Is het puur voor de pennies dat het oplevert, of zie ik iets over het hoofd  icon_scratch?
skye
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 04 Nov 2011, 08:38 »

tja, zit wat in, maar ze nemen niet zomaar elk rendier hoor, ze kijken wel degelijk welke rendieren er geschikt voor zijn. Ze worden ook getraind, in het lopen in een tuig  en in drukkere omgevingen.
Bovendien zijn er dagelijks bezoekogelijkheden bij de rendieren, en daar zijn ook vaak grote groepen mensen, dus het is niet zo dat ze mensschuw zijn. Ook daar kijken ze welk dier dit wel en niet aan kan.
Natuurlijk levert het geld op, maar dat geld is ook weer nodig voor het "onderhoud" van de dieren, voedsel, medische kosten enzo.

skye
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 05 Nov 2011, 16:51 »

Vandaag de nieuwe newsletter ontvangen. Toevallig stond daar ook een stukje in over het trainen van nieuwe rendieren voor de kerstaktiviteiten. Mij Oryx en paintpot doen het geod, die lijken er plezier in te hebben. Er zijn ook nog een paar die wat minder enthousiast zij, dus ze gaan even kijken wat ze daar mee gaan doen. Crann, een van de dominantste breeding bulls is ook kerstrendier geworden. En guess wat, voor de slee is hij net een makke teddybeer laughing8 laughing8

Ik heb even gekeken naar het schema van de chrsitmas events, maar in de week dat ik vrij ben zijn er nog neit echt veel mogelijkheden. ik kan natuurlik altiijd nog naar Aviemore zelf gaan. Nog maar even in de gaten houden of er nog wat bijkomt.

toevallig hier nog enthousiastelingen die het ook leuk zouden vinden?HuhHuh?

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: mijn rendieren
Ga naar: