Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 14:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Welke bank?
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Welke bank?  (gelezen 2487 keer)
Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 17 Sep 2011, 15:43 »

Hoi Mairi,

Goed weer eens van je te horen. Je bent een tijdje stil geweest.
Ik zei dus dat je Santander moet vermijden omdat het naar onze ervaring een bank is die minne streken uithaalt met z'n klanten. Het is een lang verhaal, maar ze hadden de rente op onze belastingvrije spaarrekeningen verlaagd van 3.6% naar 0.1% zonder ons daarvan op de hoogte te brengen. Als gevolg kregen we ieder over een saldo van £12,000 dus £12 rente over een jaar, en dat allemaal belastingvrij - dat scheelde ons dus £2.40! Tegelijkertijd waren de rekeningen 'slapend' gemaakt zodat hun computer ons dus geen afschrift stuurde (want dan hadden we dat van die 0.1% ontdekt). Ook maakten ze tegelijkertijd een identieke rekening beschikbaar (met een andere naam) die 3% rente betaalde.
Deze zaak loopt nog bij de financiele ombudsman.
Je kunt dus gerust naar Santander gaan, maar persoonlijk zal ik niemand aanmoedigen om het te doen.
Geen paniek, maar wees op je hoede!

Groet

Ruud

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 17 Sep 2011, 16:14 »

Bedankt voor de info, Ruud. Ik heb eens zitten googlen en kwam toch best veel recente nare verhalen tegen over Santander. icon_salut Ik ga dan toch maar naar een andere bank. Bank of Scotland lijkt oké, ook voor studenten. Of Barclays. Ik ga er even over nadenken.

Ben inderdaad wat stil geweest, het was een chaos met verhuizen en alles regelen enzo, maar binnenkort vertel ik meer. Smiley

skye
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 17 Sep 2011, 16:24 »

ik kan je geen advies over banken geven, maar leuk om je hier weer te zien Mairi, ben erg benieuwd naar je verhalen
groetjes vanuit nat Leiderdorp

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 17 Sep 2011, 17:37 »

Hi Mhairi,

Als de universiteit Santander aanraadt lijkt me dat er niet zo heel veel mis mee kan zijn. Mensen plaatsen voornamelijk negatieve reviews. Alle banken hebben wel eens akkefietjes, wij konden dit voorjaar met onze  BOS kaart plotseling  geen geld meer opnemen in het buitenland, ook erg handig  icon_scratch Het is toch gewoon een studentenaccount ?  Onze kinderen hebben studentenaccounts bij de BOS en Clydesdale, gewoon omdat die banken in de buurt zitten. Wij hebben al jaren zonder problemen een hypotheek bij Santander.
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 17 Sep 2011, 19:36 »

ik heb er zelf nooit gebankierd Mairi maar heb wel gehoord dat de customer service er slecht is.  kijk anders even bij http://www.moneysavingexpert.com/banking/

succes

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #30 Gepost op: 17 Sep 2011, 22:58 »

Hoi Màiri,
Ik dacht laatst ook even dat het wel erg stil was, maar je hebt het vast erg druk! Fijn dat je een leuke kamer hebt gevonden. Nu de bank nog; ik zou me er niet al te druk om maken en er gewoon een uitpikken. Misschien niet Santander dus vanwege de negatieve verhalen, maar met Barclays of Bank of Scotland (of Royal Bank, NatWest, Clydesdale, etc) gaat het vast wel goed. Ik moet zeggen dat wij de klantenservice van het tegenwoordige Santander (toen nog Abbey National) ook niet goed vonden toen wij daar een hypotheek hadden. Zeer slechte communicatie. Dat lijkt dus niet verbeterd te zijn! Persoonlijk hebben wij geen enkel probleem met de RBS en First Direct (online bank, deel van HSBC) vind ik ook goed.
Succes & veel plezier hier!

flag

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #31 Gepost op: 29 Sep 2011, 15:01 »

Hoi hoi,

Ik ben uiteindelijk voor Bank of Scotland gegaan en heb nu een hele mooie pinpas met standing stones erop. icon_thumleft Ik wacht echter nog steeds op mijn pincode en het is inderdaad stom dat je het moet melden aan de bank als je naar het buitenland gaat. Huh Ook stom dat ik geen studentenrekening kan openen, omdat je daarvoor minimaal 3 jaar in de UK moet hebben gewoond. Angry Maarja, niks aan te doen. Ik heb nu een classic account en ik denk dat het allemaal wel goed komt daarmee. Binnenkort internetbankieren openen. Daarvoor moet ik een nummer bellen, maar ik ga er hulp bij vragen, want ik versta echt helemaal niks van die automatische keuzemenu stem. dontknow

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Welke bank?
Ga naar: