Auteur Topic: DVD s gezocht over cultuur /natuur /castles/ clans / history / ed  (gelezen 7354 keer)

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
ben helemaal gegrepen door dit land en wil alles weten ,zien maar ook terugkijken thuis ik kan maar 14 dagen p jaar in schotland verblijven en moet dan de rest van de tijd in dit troosteloze land uitzitten daarom ben ik op zoek naar dvd s met alles wat met schotland te maken heeft , wie wil nog iets delen met mij ???????

rattrapper FOXY

Offline eefkepeefke

• Schotland fan
Re:DVD s gezocht over cultuur /natuur /castles/ clans / history / ed
« Reactie #1 Gepost op: 09 aug 2011, 14:06 »
A history of Scotland met Neil Oliver vind ik altijd heel leuk...

Offline MacJos

• Cryptorator
  • Pigs rule
« Reactie #2 Gepost op: 09 aug 2011, 14:26 »
Hier vind je ook nog wel wat leuks denk ik: http://youtu.be/LQ7QHywt_AQ

Offline foxy

• Schotland fan
  • FOXY
« Reactie #3 Gepost op: 09 aug 2011, 17:17 »
prachtig ,mooie stukjes op you tupe , zou het ook graag op dvd hebben ,kan dat ?

Offline Henry Crun

• Schotland fan
« Reactie #4 Gepost op: 10 sep 2011, 08:57 »
Te koop bij de uitgevers http://www.albahomevision.co.uk/factual.php?cat_id=3 en bij Engelse internetwinkels als amazon.co.uk en play.com

Offline Danny

• Schotland fan
« Reactie #5 Gepost op: 10 sep 2011, 16:24 »
Je moet even googlen op Johnny Armstrong gallery dit is een Keltische goudsmid die ook geschiedenisgek is , Hij heeft ook boekjes geschreven over de borderclans en zijn zoon heeft een DVD gemaakt met oeroude gewoontes in sommige plaatsen in Schotland die je vast wel kunt bestellen bij ze. :evil5: :wave: :bagpipe
Danny 

Offline Michel

• Schotland fan
« Reactie #6 Gepost op: 03 feb 2012, 15:29 »
A history of Scotland is inderdaad fantastisch gemaakt, heeft geweldige filmmuziek en is zeer informatief (uiteraard). Deze box is zowel op dvd als blu-ray te krijgen. Door de 10 afleveringen van een uur is het echt waar voor je geld. Een andere kortere dvd serie is Scotland Revealed. Dat is meer een mix tussen geschiedenis, geografie en mooie shots. Mooi gefilmd in ieder geval en niet duur.

Waar je ook aan kan denken is de tv-serie Coast. Die lui zijn al wat jaartjes bezig en gaan heel Groot-Brittanniƫ (en dus ook Schotland) af om de kustlandschappen te bekijken en informatie
te geven over allerlei onderwerpen: geschiedenis, geografie, activiteiten. Het is een mix van alles en een aanrader omdat ze veel van boven filmen waardoor je een prima beeld krijgt hoe
de verschillende kustlijnen eruit zien. Dit is ook waar voor je geld omdat er 8 afleveringen van een uur in elke seizoensbox zitten (het eerste seizoen zelfs 12).

Ook mooi is 'how we built britain'. Dit is een 6 delige serie over mooie gebouwen in groot-brittannie en daar zit ook een aflevering in over historische gebouwen in Schotland. Niet alleen landhuizen en kastelen maar ook huisjes in the Hebrides en architectuur in Edinburgh en Glasgow. Ik vond het persoonlijk een uitstekende serie en ook weer mooi gefilmd.

Succes met zoeken!

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl