peetje
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 08 Aug 2011, 11:07 » |
|
Hallo allemaal,
ik ben blij dit forum gevonden te hebben heb al een hoop nuttige tips gelezen. Wij zijn van plan zomer 2012 naar Schotland te gaan met onze eigen auto. We gaan met ons 5en. 3 kinderen van dan 16,15 en 13 jaar. Maar wat we nu zien is het een dure grap met de boot naar New Castle te varen. Omdat er geen 5 persoonshutten zijn. We zullen dan een 4 en 2 persoonshut moeten nemen. Alternatieven zijn er wel maar om nu eerst heel Enegland te moeten doorrijden zien we niet zitten. Ik moet alleen rijden mijn man heeft geen rijbewijs en ik heb ook nog eens reuma dus ik kan geen hele dag auto rijden. Hebben jullie advies voor ons? Of komen we echt niet onder die 2 hutten uit? Wat wij zelf tot nu toe gezien hebben niet. alvast bedankt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 08 Aug 2011, 14:23 » |
|
Hi, Wij hebben ook 3 kinderen en inderdaad je hebt 2 hutten nodig, wel lekker rustig hoor  ) Behalve door "heel" Engeland tuffen, kun je misschien nog eens naar P&O kijken, van Rotterdam naar Hull, dat is "half" Engeland door. En anders wachten tot de (oudste) kinderen niet meer gaan , scheelt veel geld ( sprak ze uit ervaring) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peetje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 08 Aug 2011, 15:05 » |
|
We willen juist nog 1 keer met de kinderen "ver"weg gaan. Dat zal het laatste jaar zijn dat de oudste mee gaat, ze wordt dan eind augustus 2012 17 jaar vandaar. Meestal zijnonze vakanties dicht bij huis of we gaan helemaal niet. Dit jaar zijn we nml niet weg geweest. Dus het plan is nu om met z'n alle naar Schotland te gaan. Erg duur dat weet ik, we proberen dan waar het enigzins kan te besparen als het mogelijk is. we vinden het erg jammer dat ze geen 5 persoonshutten hebben. ik zal eens kijken bij p&o bedankt voor je reactie. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ardblair
Schotland fan
Highland Hospitality at its very best!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Aug 2011, 15:14 » |
|
Hallo, een andere optie: vliegen van Amsterdam naar Inverness. Flybe vliegt v.a. september voor relatief weinig (enkeltje v.a. 35 pound) en dan een auto huren? groetjes, Rene www.ardblair.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peetje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 08 Aug 2011, 15:28 » |
|
uhm vliegen durf ik niet :- [ auto huren is ook erg duur, enne man staat voor de klas dus heeft dan geen vakantie en alle 3 de kinderen zitten op middelbaar onderwijs dus ook geen vakantie. Als we ooit met ons 2en naar Schotland gaan dan gaan we buiten het seizoen (dan spaart mijn man adv dagen op) nu met de kinderen heeft dat geen zin. Ik heb eens zitten kijken, de tip naar Hull te varen gaan we naar alle waarschijnlijkheid doen. We zijn dan heen en terug samen 648 euro kwijt (5 pers.hut en de auto). Als we naar New Castle varen zijn we heen en terug samen 1108 euro kwijt!!!! toink!!! Dan rijd ik liever "half" Engeland door. We laten ons ook nog wel adviseren door het reisbureau hoor maar dit is wel de meest betaalbare oplossing voor ons denken we.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MacJos
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 08 Aug 2011, 15:40 » |
|
De afstand Hull - Newcastle is te overzien hoor. Je rijdt in ongeveer 4,5 uur van Hull naar Edinburg, vanaf Newcastle zal dat 2 a 2,5 uur korter zijn dus die extra reistijd val nog wel te doen. Heb zelf goeie ervaringen met P&O. Kiezen jullie voor een club-hut? (Doen wij wel altijd vanwege het vaste 2-persoonsbed)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peetje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Aug 2011, 15:48 » |
|
geen idee de goedkoopste optie in elk geval met 5 personen hahaha, het is maar voor 1 nacht dus...(2 met terug reis er bij) zover hebben we nog niet gekeken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Krizz
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 08 Aug 2011, 15:57 » |
|
Ideetje?? Evt. hut voor 4 personen en 1 op de grond laten slapen.. zeker bij een grotere hut geen probleem. De oudste stuur je eerst naar de film en dan naar de disco die zie je voor 3 uur toch niet terug. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 08 Aug 2011, 16:06 » |
|
Ideetje?? Evt. hut voor 4 personen en 1 op de grond laten slapen.. zeker bij een grotere hut geen probleem. De oudste stuur je eerst naar de film en dan naar de disco die zie je voor 3 uur toch niet terug.  Neuneu, dat mag niet, je moet voor 5 personen boeken of je moet er eentje in een koffer de boot in smokkelen  "Vroeger" toen de boten nog stoelen hadden boekten we die voor manlief en dan een hut voor 4. De kinderen moesten dan omstebeurt in een slaapzak op de grond ( en vonden we dan 's morgens voor de deur terug) Ook is er nog een tijdje een boot geweest die ook 3 persoons hutten had. Succes 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 08 Aug 2011, 17:29 » |
|
Ik zie dat je aan het zoeken bent voor zomer 2012, dat is wel erg vroeg  . In januari heeft DFDS een vroegboek korting, dus ik zou zeker wachten met boeken tot 2012 en misschien heeft P&O ook wel zoiets ! Maar plannen maken is altijd leuk  Wel zag ik pas dat DFDS nu behoorlijk korting heeft op prepaid maaltijden, dat was een tijdje amper de moeite waard ( £1,50), maar nu wel 40 % ! Ja we gaan in september weer (inslaan). (Peetje, ik woon al bijna 14 jaar in Schotland dus ga regelmatig met de boot naar NL).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lesja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 08 Aug 2011, 19:15 » |
|
wij zijn afgelopen 8 juli overgevaren met P&O ook omdat die een family hut hebben. de familihut heeft een tweepersoonsbed, daarboven een 1 persoons, aan de andere kant 2 bedden boven elkaar. wij hebben dat ook gedaan omdat het meer dan 400 euro scheelde met DFDS om 2 hutten te boeken. dus probeer P & O alhoewel ze hun prijzen voor volgend jaar er denk ik nog niet hebben opstaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 08 Aug 2011, 20:13 » |
|
Als je de overtochten boekt kijk dan ook even op overtocht.nl Die willen nog wel eens leuke aanbiedingen hebben
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ilonka
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 09 Aug 2011, 08:57 » |
|
 Vraag het anders aan It Swarte Skiep. De Skiepjes komen deze week terug uit Schotland en gingen altijd met 5 pers daar naar toe,vaak met DFDS. ( In mijn uppie ,ben ik ook altijd veel geld kwijt) Gaan jullie ook in hostels, om de prijs beheersbaar te houden? Ilonka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peetje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Aug 2011, 14:32 » |
|
1 op de grond dat mag inderdaad niet je moet een hut voor 5 hebben.
We gaan in het midden van schotland een huisje huren op een park en vandaar huit dagjes weg, dat is van uit het midden redelijk te doen denken wij. we willen gewoon samen in een huisje, in een hotel of zo gaat dat niet. Een huisje is redelijk te betalen. we hoeven geen grote luxe of zo te hebben.
Bij P&O kun je wel al de datum van 2012 aan klikken en dan komt er een prijs uit maar we houden wel rekening met prijsstijgingen hoor. We gaan binnenkort ook even bij het reisbureau na vragen wanneer het voor ons het meest gunstigste is om te boeken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Roald
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Aug 2011, 15:06 » |
|
Ben je perse aan IJmuiden - Newcastle gebonden ? Zo niet, dan zou je ook Europoort - Kingston upon Hull met P&O kunnen overwegen: die doen nog aan gedeelde hutten (DFDS niet). Dan zou je dus een 4 persoonshut en 1 persoon in een gedeelde hut kunnen boeken. Houdt dus in dat je met (maximaal) 3 anderen een hut deelt. Scheelt enorm in de prijs !
|
|
|
|
|
|
Live and let live
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 10 Aug 2011, 15:12 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lesja
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Aug 2011, 21:09 » |
|
ja de Stena line heeft die wel, maar als je goed leest dan is de 5 pers. hut dus voor 4 volwassen en een kind. dus dan wel even vragen voor wat voor leeftijd dat bedoeld wordt. de familiehut op de P&O was echt voor 5 volwassenen. wij hebben er geslapen met 4 volwassen en tussen de bedden een campingbedje voor de kleinzoon.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 10 Aug 2011, 22:44 » |
|
Ik neem aan dat je de openingspost toch wel gelezen heb Olau fan, dus een beetje misplaatste "reclame" voor Stena, vind je niet ? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OLAU-fan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 11 Aug 2011, 02:18 » |
|
Ik neem aan dat je de openingspost toch wel gelezen heb Olau fan, dus een beetje misplaatste "reclame" voor Stena, vind je niet ?  Geen reclame, maar a.d.h.v. goede eigen ervaring op diverse lijnen. De topicstarter geeft uitgangspunten en stelt vragen aan ons. Topicstarter kan zelf een keus maken na afweging. Dus in antwoord op jouw vraag: neen geen misplaatste "reclame" voor de ene of de andere reder. Verder off topic vragen mag je uiteraard per PM doen, om het topic niet verder te vervuilen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Andrea
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Aug 2011, 10:19 » |
|
Peetje, als je 2 weken gaat, zou ik je aanraden naar 2 verschillende plekken te gaan. Er zijn niet zo heel veel doorgaande wegen in Schotland en dan rijd je misschien wel iedere dag dezelfde stukken. De link die Trom geeft is leuk, mooi centraal in de Trossachs. Bv de eerste week nog wat noordelijke/ westelijker en de 2e week in de Trossachs, vandaaruit genoeg tijd om een boot te halen de laatste dag. Verder off topic vragen mag je uiteraard per PM doen, om het topic niet verder te vervuilen.
Done 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peetje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 13 Aug 2011, 10:54 » |
|
we gaan 10 dagen we vinden 14 te lang met 3 pubers  Dus 7 dagen in een huisje en daarvoor en erna de reisdagen en dan waarschijnlijk bij Edinburgh 1 nacht overnachten, maar daar zijn we nog niet uit. Dus we willen echt vanuit 1 plaats gaan rijden elke dag we weten dat we dan een stuk Schotland niet kunnen zien maar we willen ooit met ons 2tjes terug en dan langer gaan en rondreizen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 14 Aug 2011, 21:35 » |
|
Hallo peetje Peetje, als je 2 weken gaat, zou ik je aanraden naar 2 verschillende plekken te gaan. Er zijn niet zo heel veel doorgaande wegen in Schotland en dan rijd je misschien wel iedere dag dezelfde stukken.
Zou bovenstaande zeker meenemen in jullie planning. Voor je het overnachtingsadres vastlegt even kijken of de ligging gunstig is met meerdere toegangsweggetjes. Je man als voetpassagier aan boord laten gaan, maakt denk ik niets uit qua kosten. Anders een twee en drie persoonskamer. Die drie pubers bij elkaar dan kunnen die lekker geiten. .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
peetje
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 15 Aug 2011, 14:38 » |
|
je bent verplicht een hut te nemen dus je kunt niet als voetpassagier mee. We hebben al besloten niet voor de 2 en 4 persoonshut te gaan, we willen in een 5 persoonshut dus daarom varen we naar Hull, die hebben wel 5 persoonshutten. En het scheelt ons 500 euro als we naar Hull varen of naar New Castle, dus dat is de moiete. dan maar iets langer autorijden dat maakt niet zo veel uit omdat we smorgens al aankomen, dus de hele dag de tijd om rustig richting Edinburgh te rijden. We nemen waarschijnlijke en vakantie huisje in de buurt van Ford William. maard aarz ijn we nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk gaan we een gedeelte van Schorland dan niet zien maar dat doen we een volgende keer als we weer terg gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trom
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 15 Aug 2011, 14:42 » |
|
waarschijnlijk bij Edinburgh 1 nacht overnachten
Zeker doen. Heerlijke stad en voor pubers ook prima!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|