Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 13:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Is Portree een must?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Is Portree een must?  (gelezen 824 keer)
willow
Schotland fan

« Gepost op: 27 Jul 2011, 18:05 »

Het is zover! Volgende maand gaan we eindelijk touren in Schotland  hello2
We gaan 13 dagen en onze planning ligt al zo goed als vast, behalve als we op Skye zijn ...
Ik zal het even schetsen: We checken rond 10H uit in Fort William en gaan dan richting Skye, waar we in Dunvegan logeren. We hebben de namiddag voorzien voor Dunvegan Castle. De volgende dag rijden we naar Inverness, maar onderweg hebben we een boottocht (glass bottom boat) voorzien in Kyle of Lochalsh en een bezoekje aan Eilean Donan Castle omdat dat op onze weg ligt. Het probleem is nu, ik vraag me af of we Portree daar nog ergens tussenin moeten plakken. Het ligt op onze weg naar Kyle of Lochalsh maar we zitten dan wat krap in tijd (wegens gereserveerde boottocht om 15H) en we zouden Eilean Donan Castle er al voor moeten doen omdat dat sluit om 17H. Dus als we Portree in de voormiddag doen hebben we hooguit een uurtje. Is dit voldoende? Wat moeten we absoluut zien daar? Of zouden we er de avond ervoor gewoon wat rondwandelen en iets gaan eten? Dan zullen de shops wel dicht zijn ...
Wat zouden jullie doen? De 2de dag een uurtje, shops open maar waarschijnlijk stressen voor de tijd. Of de eerste avond op het gemakje rondwandelen en een hapje gaan eten (aanraders?), maar misschien teleurgesteld zijn bij het zien van bepaalde winkeltjes, die dan gesloten zullen zijn?
Of gewoon maar overslaan omdat het plaatsje toch overroepen is?

Pffff  help

Groetjes, Willow
Ellen
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Jul 2011, 20:49 »

Hoi hoi,

Wij zijn op het moment bezig aan onze eerste rondreis door Schotland en zitten net in Portree. We zitten aan de haven maar wat ik tot nu toe van Portree zelf heb gezien zou ik zeggen doe rustig aan en kom er in de avond een hapje eten. Maar... tja wij zijn er pas net en hebben alleen in het centrum wat rondgelopen. In Fort William waren meer leuke winkeltjes.

groetjes en succes Ellen
skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Jul 2011, 20:54 »

ik zou zeggen, laat het voor deze keer. Het is op zich wel een aardig plaatsje, maar om nou te zeggen, je moet er perse heen, nee. Gebruik je tijd dan voor iets anders.

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Jul 2011, 13:06 »

Je moet naar Portree aangezien ik er woon  laughing7

nee effe alle gekheid op een stokje. Ik zou zeggen sla het over ligt uit de weg.

Als je naar Dunvegan castle gaat rij dan ook vooral door naar de coral beaches. de weg naar het kasteel gaat door en als je door rijd kom je dus bij de parkeerplaats voor de coral beaches en dan is het een 10 a 15 minuuten wandeling naar het strandje.

Als je de tijd hebt probeer ook niest point te bekijken die zit ook in die hoek
skye
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Jul 2011, 18:29 »

pjoei, blij dat jij dat ook zegt Jurriaan, ik dacht al, als Jurriaan nou maar niet boos wordt laughing8

Ellen
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Jul 2011, 19:08 »

Hoi hoi,

Jammer Juriaan dat ik je antwoord nu pas lees! We zijn vanmiddag in Dunvegan Castle geweest en hadden we mooi door kunnen rijden naar de Coral Beach.... Nou ja andere keer dan maar want vanavond laatste avond in Portree....

groetjes vanuit het Rosedale
skye
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Jul 2011, 19:19 »

heb je een reden om nog eens naar Skye te gaan.  Aye

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Jul 2011, 09:41 »

nifty

@ Ellen

Rosedale is een van hotels aan de baai als je een kamertje met een zee zicht heb je een zeer mooi uitzicht daar.

Ik zou zeggen ga zeker eens een keer eten bij de Lower deck dat is een restaurantje nog geen 20 meter van de rosedale af. Zeer goede vis gerechten.

sunny

@ Skye

Wogh mensen die eenmaal een keertje door Skye gebeeten zijn koomen terug en terug he Skye  laughing8
skye
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Jul 2011, 09:59 »

Jurriaan, helemaal gelijk

ken jij dat mintgroene huis aan de baai, kun je huren. heet iets van de Crescent, kon het niet vinden op internet, weet jij hoe het heet?

Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Jul 2011, 18:14 »

Quaside apartments ? dunno to be honest als je wil kan ik wel eens een keer gaan kijken.
skye
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 29 Jul 2011, 18:17 »

ik probeer het wel even op quayside appartmenst. het is niet dat we er zelf heen willen, in principe kamperen we altijd. Alleen vorig jaar oktober wel een huisje ( en wat voor een zeg, super)en een guesthouse gedaan.
Was meer nieuwsgierig

Ellen
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 30 Jul 2011, 21:11 »

Het hotel was prima! We hadden het geluk dat we aan het eind van het straatje in het huis zaten dat bij het hotel hoort. Dus geen lastige doolhof trappetjes.... Lower Deck was heerlijk eten. De mensen staan er om half 6 al voor de deur te wachten voor een plaatsje want ze reserveren niet en ze moeten er meer mensen de deur wijzen dan ze kunnen laten eten. We hebben gewoon geluk gehad denk ik dat we maar met 2en waren en een plaatsje konden bemachtigen. Inmiddels zitten we alweer in het noorden in Tongue.
We zijn inderdaad gebeten op Skye maar dan door de midgets  icon_scratch onze eerste ervaring met die lastige diertjes!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Is Portree een must?
Ga naar: