Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 13:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Hallo allemaal!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hallo allemaal!  (gelezen 1668 keer)
Loesie
Gast
« Gepost op: 09 Jul 2005, 17:03 »

Ik ben nieuw hier en ik wil graag even van de gelegenheid gebruik maken om mezelf voor te stellen.
Ik ben Marloes, op dit moment 17 jaartjes oud en een grote Great Britain gek. Ik verzamel veel reisgidsen, boeken en foldertjes betreffende bezienwaardigheden in dit mooie land. Ik ben op dit moment zelfs Scottish Gaelic aan het leren.

Eigenlijk ben ik altijd al dol op de Engelse taal geweest, maar het is echt begonnen toen ik in contact kwam met Harry Potter. Door het lezen van die boeken ben ik me steeds meer in Groot Brittani? gaan intresseren. Na een dagje vakantiebeurs kwam ik terug met tassen vol gidsen en folders. Ook de bieb plunderde ik leeg om maar meer te leren over de mensen en hun gewoontes.
Toen gingen we in 2003 naar Londen en ik werd meteen verliefd op die stad. Gelukkig is mijn moeder ook dol op kastelen en mooie landschappen, dus de keuze was vorig jaar niet moeilijk: we gingen naar Schotland. Met z'n twee?n zijn we een aantal dagen naar Edinburgh geweest en die stad beviel me eigenlijk nog beter dan Londen. Ook hebben we toen een dag een tocht gemaakt met gids door de Highlands. Werkelijk, we hebben de halve reis met onze mond open zitten kijken, zo mooi was het.

Volgend jaar gaan we weer terug, nu waarschijnlijk naar het gebied tussen Aberdeen en Dundee. Maar ook het gebied rond Stonehenge in Engeland staat hoog op ons verlanglijstje.

Groetjes, Marloes
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Jul 2005, 19:05 »

Hoi Marloes, welkom!

Leuk, ook zon jonge 'gek'. De meeste vrienden en leeftijdsgenoten van me trekken toch meer naar zon-zee-nietsdoen-vakanties...

En erg tof dat je moeder meegaat!
Teije
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Jul 2005, 22:41 »

Hoi Marloes, ook namens ons welkom op het forum, we hopen dat je er iets aan hebt.
Leuk om te horen dat je zo'n band met GB hebt, wij hadden het vooral met Schotland. Londen vonden we trouwens ook erg mooi (al was het met kerst erg leeg, koud, nat en duur), maar de rest van GB gaan we dit jaar eens verkennen. Zoals een Schotse vriend van ons zei: why in heavens name do you want to go there? Aha, you are going to study the enemy... En hij leek het nog te menen ook.

Jammer dat er er relatief duur is, anders zou je wat vaker kunnen gaan. Misschien een keer vakantiewerk of stage lopen daar?
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Jul 2005, 22:46 »

Citaat
Misschien een keer vakantiewerk of stage lopen daar?

Quote: Teije

dan moet je school wel meewerken, met een buitenlandse stage... Mijn opleiding liet het feest niet doorgaan, terwijl ik een stageplek EN huisvesting had gevonden..
=(
Loesie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Jul 2005, 09:27 »

Bedankt voor dit warme welkom.
Ik heb er inderdaad wel eens gedacht aan vakantiewerk of stage te gaan lopen in Schotland of Engeland, maar ik vind mezelf daar nog zo jong voor. Misschien straks, als ik mijn HBO-stage moet gaan lopen.
Ik denk er ook aan om later daar te gaan wonen, maar laten we eerst nog maar een paar keer op vakantie gaan.
Marien
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Jul 2005, 22:55 »

Voorheen vonden wij het ook altijd erg duur! De ponden vlogen je portemonee uit! Maar dit jaar merkte we er weinig van! Maar dat is ook niet zo gek als je bedenkt hoe duur alles bij ons is geworden na de komst van de euro! We hebben de boodschappenlijstjes bewaard en thuis eens vergeleken en wat bleek, we waren soms zelfs goedkoper uit! Het is dan idd nog steeds veel geld, maar je merkt het niet meer zo als je het om aan het rekenen bent in Euro's.

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #6 Gepost op: 30 Jul 2005, 19:18 »

Hoi,
nog een vraagje: waar doe je de cursus Gaelic?
Ben op dit moment ook bezig (boek + cassettebandjes), maar ik heb echt een schop onder mijn kont nodig (luie meid die ik me er ben).
Loesie
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 30 Jul 2005, 21:42 »

De cursus Gaelic die ik volg is de cursus van Teach Yourself. Ik doe een zelfcursus met een boek en 2 cd's. Dit is het ISBN voor meer informatie:
0071418849. Het woordenboek dat ik gebruik is 0071426671. Deze ISBNs kun je bijv. bij Proxis of Amazon in vullen en dan krijg je er meer informatie over.
Het schiet ook niet echt op bij mij. Ik ben nu bij de laatste opdracht van hoofdstuk 2. Het is toch wel een lastigere taal dan ik verwacht had, vooral dat lenition.
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #8 Gepost op: 01 Aug 2005, 18:27 »

Citaat
De cursus Gaelic die ik volg is de cursus van Teach Yourself. Ik doe een zelfcursus met een boek en 2 cd's. Dit is het ISBN voor meer informatie:
0071418849. Het woordenboek dat ik gebruik is 0071426671. Deze ISBNs kun je bijv. bij Proxis of Amazon in vullen en dan krijg je er meer informatie over.
Het schiet ook niet echt op bij mij. Ik ben nu bij de laatste opdracht van hoofdstuk 2. Het is toch wel een lastigere taal dan ik verwacht had, vooral dat lenition.

Quote:
Loesie

Jammer, ik had gehoopt op een NL cursusgroep o.i.d. (ik vind het zo vervelend dat niemand je uitspraak goed kan beoordelen en kan corrigeren.. + de motivatie...)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Hallo allemaal!
Ga naar: