Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 10:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: afplakken koplampen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: afplakken koplampen  (gelezen 971 keer)
HansRobert
Schotland fan

« Gepost op: 09 Jul 2011, 15:38 »

Hallo, ik heb mijzelf aangemeld op dit forum omdat ik een aantal vragen had gelezen over het afplakken van koplampen.
Mijn vrouw en ikzelf gaan eind augustus met de caravan voor drie weken naar Scotland (rondreis ACSI) en ik heb het eea gevonden over het afplakken en wellicht kan ik iemand anders hier ook mee helpen.
Volg de volgende link en ga naar pgn 128, het is wel van de Volvo maar volgens mij maakt dat niet veel uit. Succes, Hans Jansen.
http://www.scribd.com/doc/53470655/6/Starten-en-rijden
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Jul 2011, 17:52 »

Ik zou eigenlijk een stapje terug willen gaan en me afvragen of de koplampen wel afgeplakt moeten worden. In die periode is het nog behoorlijk lang licht, ga je na 9-10 uur 's avonds nog met de auto op stap ?
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Jul 2011, 19:18 »

Ik heb het nog nooit gedaan,gebruik soms gewoon de mistlampen.
Nooit echt problemen mee gehad.
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Jul 2011, 20:49 »

Welkom hier op het forum icon_sunny icon_thumleft

Groetjes Ingrid
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Jul 2011, 05:41 »

Welkom! hello2

gerdien
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Jul 2011, 18:15 »

Welkom en hallo,

Reis al 10 jaar met caravan door Schotland en nog nooit afgeplakt.
Wel de lichten op de laagste stand(Volvo)
Struner
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Jul 2011, 21:42 »

Vorige maand wat fraais meegemaakt bij P&O, Rotterdam-Hull:
Voor aankomst werd er omgeroepen dat er in het VK streng op toegezien wordt dat buitenlandse weggebruikers de juiste, niet verblindende, verlichting voeren. Maar treur niet, in het winkeltje aan boord zijn daarvoor heel geschikte plakkers te koop.
Dat was lachen.
Op de terugreis - zelfde schip - was er trouwens niet zo'n melding.

MVG,
---Peter.
Rochy
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Aug 2011, 21:40 »

Ik was ook van plan om zelf te gaan afplakken (standaard stickers kosten bij de ANWB maar liefst een tientje). Maar de wet zegt niet dat afplakken verplicht is, maar dat het verboden is om "de tegenligger te verblinden". Ik kan bij die Smart van mij de koplampen een paar standjes lager zetten. Als ik dat test in het donker zie ik de lichtbundel zakken in de berm. Ik denk dat dat voldoende is en ik niemand verblind. Als jij dat ook kan met je dimlicht, dan moet je dat eens in het donker testen als je aan de rechterkant van de weg (parkeerplaats, ok)  stilstaat. Als het hoogste punt van de bundel op ca 15 meter de grond raakt zit je volgens mij safe en kan je nooit iemand verblinden. Ik heb besloten de gok te nemen, als ik aangehouden wordt omdat ze geen stickers zien, kan ik aangeven dat de lampen in de laagste stand staan. Een kanppe politieman die dan gaat zitten aantonen dat het toch verblind.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: afplakken koplampen
Ga naar: