Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 10:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Auto verzekering Schotland
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Auto verzekering Schotland  (gelezen 2584 keer)
Driekje
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 04 Jul 2011, 12:29 »

Dank Ellen,

Dat dacht ik ook. Ik zal inderdaad nog eens proberen of ik het in de kleine lettertjes kan lezen.
matthijs
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 05 Jul 2011, 20:39 »

als je bent verzekered hoef je niks voor die andere auto te betalen, dat doet de verzekering.

£400 excess betekent alleen maar dat je dat is wat jou eigen risico is.

----------------------------------------
voorbeeld je hebt een auto ongeluk £1500 schade en £400 excess  1500-400=1100.
£1100 krijgt de garage om jouw auto te maken van de verzekeraar, £400 moet je zelf ophoesten/betalen.
----------------------------------------

sinds je maar £100 schade hebt zou ik het niet claimen via de verzekeraar sinds je het toch niet zal terug krijgen vanwege je excess.
dus je betaalt £100 aan schade aan je eigen auto en niks aan de tegenpartij.

wanneer je de kans hebt kun je misschien het excess proberen te verlagen, £400 is een hoop geld, ikzelf zit op £100 excess
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 05 Jul 2011, 22:01 »

Balen dat je nu net een ongelukje heb gehad Driekje, des te beter dat wij forumleden jou nu ook een beetje op weg kunnen helpen.

Ik heb met veel gezoek eindelijk een autoverzekering van beneden de 500 pond gevonden. om precies te zijn 450 pond. in het pakket zit: european use, courtesy car, fire/treft repair, personal belongings, New Car Replacement, Medical Treatment, Audio Equipment, Accidental Damage en Windscreen Cover. voor de rest kan je nog Optional extras bijkopen zoals: breakdown of persenal accident. dit komt dan nog boven die 450 pond.
verzekeringspakket is comprehensive.  Is dit pakket een beetje goed?

verzekering is: http://www.endsleigh.co.uk/Pages/Home.aspx    (Endsleigh)         iemand daarmee bekend?

nog een laatste vraag. bij de uitgebreide beschrijving van de Quote werd er gesproken dat in het pakket 150 pond Compulsory excess en 150 pond Voluntary excess zit.
Ik had alleen een gedrag bij voluntary excess ingevuld. Wat houdt dat Compulsory excess dan nog precies in? (misschien is daar in dit topic ook al wat over verteld) maar hopelijk kan iemand mij nog een uitgebreide uitleg geven.

nogmaals bedankt iedereen!
Driekje
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 05 Jul 2011, 23:37 »

Ah, dank je Matthijs. Dat is een opluchting. Wanneer alles afgehandeld is, zal ik melden op welke manier het gegaan is. Wij gaan nu eerst over een paar uurtjes met vakantie. Eerst voor 2 nachtjes naar Centre Parks bij Nottingham, waar onze zoon met vrouw en kindjes vakantie vieren. Is voor ons een mooie onderbreking op weg naar Dover, waar we de ferry naar Calais nemen om vervolgens 8 dagen in Normandie te vertoeven. Daar komt onze dochter uit Parijs ook een paar daagjes naar toe.

Eaglehaert: Dank voor je meeleven. Over jouw verzekering: Het lijkt mij een goede uitgebreide verzekering. Uitgebreider dan wij hebben. Ik weet niet wat "courtesy car" betekent. Wat betreft de compulsory excess: die ben je verplicht. Je kan het daarbij laten, dus niet de voluntary excess erbij nemen. Je zou ook naar het verschil in premie kunnen kijken. Wij hebben ook eerst de voluntary excess ingevuld en geen erg erin gehad dat de compulsory er nog bijgeteld werd, en hebben daardoor een totale excess van £ 400. Terecht merkt Matthijs op dat dat erg hoog is.
matthijs
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 06 Jul 2011, 01:40 »

ik zit zelf bij Direct-line
verzekered tegen vandalisme, diefstal, ongelukken etc en autopeg for een fiat punto uit 2004 1.2 ltr £35 per maand, schade excess £100,- en al een tijdje niet geupdated met quote me happy dus het kan waarschijnelijk lager;)

courtesy car:  een vervangende auto van gelijke of betere verhouding van de auto die in de prak light- meestal krijg je die voor een paar dagen todat de auto gemaakt is.

(sorry als ik veel spel fouten heb of zinnen die moeilijk in elkaar te knopen zijn, ik praat en schrijf niet veel nederlands)
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #30 Gepost op: 06 Jul 2011, 10:33 »

compulsory excess is wat iedereen moet betalen, daar kom je niet onderuit . Dat is het minimum wat een verzekeringsmaatsch. wil accepteren ,
dit wordt vastgesteld naar je rijervaring, soort auto etc. neem je daarbovenop een vrijwillige excess dan gaat je premie wat omlaag omdat de maatsch. minder risico loopt.

succes met het afhandelen Hennie , ik ben toch heel benieuwd of je dat eigen risico nou wel of niet moet betalen . en een hele fijne vakantie!!

matthijs
Schotland fan

« Antwoord #31 Gepost op: 06 Jul 2011, 18:32 »

het eigen risico hoeft niet betaald te worden als iemand anders tegen jouw aan botst, maar sinds dat het niet het geval hier is sinds de tegen partij geparkeerd was moet je het helaas betalen.
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #32 Gepost op: 08 Jul 2011, 15:59 »

bedankt iedereen nogmaals voor jullie reactie.
Nog 1 allerlaatste vraag, hoop ik nu toch echt, hahaha.

Ik wou de verzekering aanvragen maar toen wouden ze automatisch 2 andere covers aanschaffen: The  Legal and Personal Accident Cover.
maar ipv. 450 betaal ik dan opeen 510 pond.
De vraag aan jullie is vooral: is het aan te raden om deze covers te nemen? (gaat over dat je verzekerd bent als je een ongeluk krijgt) of dat het niet nodig is?  (het is toch weer 60 pond per jaar duurder)
Ik heb ook een National Health Insurance number. Dekt dit ongelukken dan niet af?

Ik hoor het weer graag van jullie
matthijs
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 09 Jul 2011, 01:00 »

legal en peronal accident cover...

waarschijnelijk als de tegenpartij je voor de rechter sleept dat de verzekeraar jou advocaat kosten betaalt. het personal gedeelte is wanneer je blijvend letsel na een ongeluk hebt dat je een vast bedrag terug krijgt, mijn vakbond heeft het zelfde gebeuren voor als er iets op het werk zou gebeuren bijv. een ongeluk. de keuze is aan je zelf, ik heb het niet afgesloten, nog meer kleine lettertjes om ziek van te worden.
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #34 Gepost op: 09 Jul 2011, 17:49 »

het kan zijn dat je de personal accident cover al hebt bij iets anders.  bv. je levensverzekering of hypotheek of in sommige gevallen bij je huisverzekering.
ook sommige creditcards hebben dit bij hun deal ingesloten om meer zieltjes te winnen. bv Barclays platinum dus ook hier weer kleine lettertjes uitpluizen.

de legal insurance is ook voor als je buiten je schuld een ongeluk krijgt en de tegenpartij doet moeilijk met het vergoeden van je schade , je zou toch verwachten dat dit al bij je verzekering inzat en niet als optioneel extra.

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #35 Gepost op: 13 Jul 2011, 20:27 »

dit alles krijgt nog een staartje.........

eergisteren de verzekering afgesloten via internet. alles oke.
vandaag ben ik gebeld door de maatschappij om wat gegevens te controleren. vroegen ze ook wat over de no claims.
vertelde ik dat ik nederland 6 jaar no claims heb opgebouwd. wisten ze mij mooi te vertellen dat ze die 6 jaar no claims mooi niet accepteren  Angry
ik moet dus vanaf 0 jaar beginnen. gingen ze even uitrekenen hoe duur de verzekering dan was: 1100 pond :S
ik natuurlijk zeggen dat ik dat niet ging betalen. zeiden ze van: wilt u dan de verzekering stopzetten. ik zeg van als het echt niet mogelijk is om 6 year no claims van nl naar eng over te zetten, dan zeg ik de verzekering natuurlijk af.
vertelde ze mij vrolijk; omdat u al 2 dagen verzekerd bij ons bent mag ik lekker 25 pond administratie kosten plus 2 dagen verzekering ca. 10 pond = ca. 35 pond betalen.   omdat ik het geld automatisch naar ze heb overgemaakt verrekeningen ze het met het gedrag wat ik al heb betaald.
ik voel mij dus op dit moment even hard gezegd, genaaid Sad

ik moet nu dus ca. 35 pond betalen voor een verzekering die niks betekend heeft plus ik zit nu weer zonder auto verzekering :S
kan ik weer vanaf voren afaan beginnen.

ik heb trouwens van de telefoniste van betrekkende verzekering die ik had afgesloten ge-eist dat ik een agreement kan zien waarop letterlijk staat dan hun geen no claims van EU landen accepteren want ik heb het nergens in de kleine letters zien staan van de overeenkomst.  (deze zal ik via de post ontvangen)

heeft iemand een idee/naam van een verzekeringsmaatschappij die zeker wel de no claims uit Nederland accepteert? volgens mij zag ik al iets in het topic staan.

ik heb alle vergelijkingssites weer met elkaar vergeleken maar dan zonder no claim jaren en toen kwam Admiral als goedkoopste uit de bus met ca. 750 pond Sad

sorry mensen, moest even mijn hart luchten. maar mochten mensen dus verzekeringsmaatschappijen/namen weten die het zeker wel accepteren dan hoor ik het natuurlijk graag.
Roald
Schotland fan

« Antwoord #36 Gepost op: 13 Jul 2011, 21:13 »

Ik ben verzekerd bij A Quote, en die namen m'n Nederlandse no-claim over. Kwestie van kopie van de originele verklaring en een doe-het-zelf vertaling opsturen, klaar. Het nummer van de customer help line is 0871 2222 111. Weet niet of dat nummer misschien alleen voor bestaande klanten is, maar daar kom je gauw genoeg achter.

Als het inderdaad niet in de kleine lettertjes staat, betwijfel ik of ze je die £25 en 2 dagen kunnen rekenen.

Succes !

Live and let live
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #37 Gepost op: 13 Jul 2011, 21:39 »

He bah Eagleheart, wat een gedoe, sterkte  icon_sunny
ina en hans
Schotland fan

« Antwoord #38 Gepost op: 13 Jul 2011, 23:41 »

Wij hebben de Auto verzekerd via Lloyds TSB en ik heb een motorverzekering via Bennets.
Beide verzekeringen hebben zonder problemen de NoClaim overgenomen vanuit Nederland.
We hadden echter wel een Royementsverklaring in het Engels gekregen van Unive destijds.

Succes
Hans
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #39 Gepost op: 14 Jul 2011, 00:32 »

dat is balen . hebben ze vooraf niet gevraagd om een bewijs van die no claim? en bij wie je dat had.
het lijkt erop dat Endsleigh je niet goed heeft voorgelicht  of beter gezegd dat zij jouw verzekeringsvraag niet goed hebben voorgelegd aan d e verzekeringsmaatschappijen waar zij mee werken.

onze no claim werd door de AA zonder problemen overgenomen , we moesten alleen een verklaring  overleggen van onze vorige verzekeraar.

matthijs
Schotland fan

« Antwoord #40 Gepost op: 14 Jul 2011, 01:47 »

direct-line had er nooit moeilijk over gedaan met de nederlandse no claim
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #41 Gepost op: 15 Jul 2011, 13:22 »

direct-line had er nooit moeilijk over gedaan met de nederlandse no claim

Ik heb hier op het forum zelfs laatst gelezen dat Britse verzekeringsmaatschappijen No Claim bewijzen in het Nederlands accepteren (met zelfgemaakte vertaling)...  Verward ?

Driekje
Schotland fan

« Antwoord #42 Gepost op: 09 Aug 2011, 20:45 »

Weer terug van vakantie in Normandie. Daarna onze dochter te logeren gehad en kan nu, even voor de volgende logees komen weer reageren.
Ellen:
Hartelijk dank nog voor je vakantie-wensen. Ik heb het net gemist, maar het heeft z'n uitwerking gehad. We hadden een heerlijke vakantie.

Wat betreft de afloop van mijn aanrijding en de reactie van de verzekering: Voor de gedupeerde partij is alles goed verlopen. Auto is gerepareerd en de verzekering heeft alles netjes afgehandeld. Wij hebben onze £ 100.00 niet geclaimed en hebben verder niets meer gehoord. Ook niet dat wij £ 400.00 excess moeten betalen.

Eagleheart:
het spijt me dat het afsluiten van de verzekering zo'n hoop ellende bezorgt. Misschien mosterd na de maaltijd: ons lukte het via de AA om onze Nederlandse no-claim mee te nemen. Hoe is het nu met jouw verzekering afgelopen?
Hennie
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #43 Gepost op: 05 Jan 2012, 11:37 »

even een update over het autoverzekeringsverhaal.
Na de dip die ik destijds had, had ik nog 2 maanden onverzekerd doorgereden. Sinds een aantal maanden heb ik weer de zoekactie doorgezet en kwam ik tot een vrij goedkope autoverzekering uit.
Uiteindelijk heb ik voor autoverzekering van Privilege gekozen. deze kwam op confused.com uit als goedkoopste en accepteerde gelukkig ook Nederlandse no claims jaren mits je bewijs kon laten zien.  ik heb uiteindelijk voor een jaar 405 pond moeten betalen wat sowieso weer goedkoper was als de goodkoopste verzekering die ik in juni had gevonden.
leuke van de verzekering van Privilege was dat er een aanbieding was van een gratis huurauto als je car brok down is.
Een andere leuke aanbieding was van Confused.com. bij de verzekering die ik via hun aansloot kreeg ik een dinercart. Deze dinercart maakt het mogelijk om voor een jaar lang in 3400 restaurant door heel de UK te eten; 2 voor de prijs van 1. leuke  meekomer dus. (alleen al ca. 30 restaurants in glasgow)
Ik heb de verzekering nog te weinig om een oordeel over hun te geven. maar het feit dat ze europese no claims accepteerde en inclusief groene kaart maakt dit als tot een tevreden klant.  
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #44 Gepost op: 05 Jan 2012, 18:44 »

engerd om onverzekerd te gaan rijden, dat is een van de redenen dat onze premies zo omhoog gaan. Door al die onverzekerede *&%$* brokkenmakers.
. phew, gelukkig heb je nu een oplossing gevonden en een tot je tevredenheid. Ik ben blij voor je dat er ook wat voordelen aanzitten bagpiper

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #45 Gepost op: 06 Jan 2012, 11:19 »

gelukkig ben ik geen brokkenmaker  drunken_smilie   ik heb niets voor niets al 6 schade vrije jaren opgebouwd Tongue.  nee maar je hebt gelijk hoor. het is nooit goed om onverzekerd rond te rijden. Ik was blij toen ik eindelijk een goede autoverzekering had gevonden.

engerd om onverzekerd te gaan rijden, dat is een van de redenen dat onze premies zo omhoog gaan. Door al die onverzekerede *&%$* brokkenmakers.
. phew, gelukkig heb je nu een oplossing gevonden en een tot je tevredenheid. Ik ben blij voor je dat er ook wat voordelen aanzitten bagpiper
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #46 Gepost op: 10 Jan 2012, 13:59 »

Goed nieuws Eadleheart!

Trouwens, nadat wij onlangs verhuisden kreeg ik ineens een cheque door de brievenbus van onze verzekeringsmaatschappij. Klein bedragje maar, maar toch leuk dat ze eerlijk een deel teruggaven, nietwaar?

Ik had niet verwacht dat ze dat zouden doen halverwege het verzekeringsjaar. Ik denk dat het verschil in ons voordeel is omdat we nu thuis op ons eigen erf kunnen parkeren.

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #47 Gepost op: 12 Jan 2012, 13:41 »

Pfff... Kan je nagaan wat sommige mensen betalen als dat het gemiddelde is  Shocked :
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Auto verzekering Schotland
Ga naar: