Terug van Dartmoor en Exmoor !
Mooie reis ,dankzij de reisverslagen hier en in het bijzonder dank aan Ingrid 70 die ook heel veel tips gegeven heeft van mooie plaatsen .
Zodoende hebben we weinig tijd verloren door verkeerd zoeken ,dit was een hele hulp

De Lyford Gorge gedaan ,de grote steile toer ! Maar niet in twee uur zoals aangegeven staat maar in drie uur alles was nat en glibberig .
En ook de ingreep die een beetje verplichting meebracht en er aanstonds aan herinnerde wat kon en wat niet kon

Daarna doorgereden en Two Bridges gepasseerd op weg naar Haytor Rocks .
Veel Dartmoor Pony's gezien en schapen .
Ook Hound Tor bezocht
De dag dat het hevig regende een safari geboekt en gelukkig konden we nog mee .Was heel interessant de man in kwestie zijn familie leefde en werkte al tweehonderd jaar op de Exmoor .Hij werkte er ook ,en halftijds reed hij dus rond met bezoekers.
Hij heeft geen minuut gezwegen ,we hadden aardig wat info alhoewel ik ook niet alles verstond .
Drieënhalf uur rondgereden ,met de verrekijkers twee kuddes Red Deer gezien ,buizerds veel fazanten ,patrijzen dacht ik ook

De Coombes en hun verhaal ,het branden van de veengronden waarom enz....heel interessant .
Maar vooral de kleuren van de Erica's dat paarse dat overal op Dunkery Hill groeide boeide me nog het meest ....die kleuren zo mooi met dat geel bloemetje ertussen met die scherpe stekels !

Naar het torentje gewandeld ,Dunkery Beacon het waaide nogal moet ik zeggen en het is wel een 5 of 6 km omhoog gaan .
Maar het staat op de foto ....
Tarr Steps ,Clapper Bridge in Postbridge ook gezien .
Porlock gezien ,Tiverton gepasseerd ,Barnstaple en nog veel andere plaatsjes .
Schilderachtige mooie plaatsjes met allemaal hun brugjes en watertjes kleine huisjes .....
Lynton ,Valley of the Rocks bezocht zo mooi ....de wandeling en dan de beloning het uitzicht !
Lynmouth aangedaan een beetje verder .
Montacute House gezien waar "Sense and Sensibillyti "Anonymous " en nog een filmscene met Jhonny Depp opgenomen is voor de Library of zo .
Nu vond ik Montacute House binnenin niet zo mooi ,mooier vond ik Kingston Lacey in Dorset .
Het domein opzich vond ik wel mooi ,ook het dorpje allemaal indezelfde gele steen .
Je hebt er een klein tearoompje op de hoek ,toen ik naar het toilet ging dacht ik dat ik de verkeerde deur genomen had was in een badkamer terecht gekomen .
Onze Farmhouses ,Yellinhamfarm en Twitchen Farm was heel goed om te verblijven !
Sterke aanrader Yellinghamfarm in Challacombe ,echt heel gastvrij met iedere dag verse cakejes op de kamer en verse bloemen .
Maar vooral heel lieve mensen !
Hun Collies liepen 's avonds mee op wandeling door de velden met elk met hun bal die ze voor ons voeten legden ,dus wisten wat ons te doen stond gooien maar die ballen .
We hebben zoveel gezien op een weekje ,echt mooi !
Maar het begon bij mij te trekken naar huis ......niks aan te doen volgende keer weer iets langer weg

We hebben er enorm van genoten ,ook van de pubs 's avonds voor ons avondmaal met een glaasje wijn .
Foto's volgen nog ,moet nog kijken hoe ik ze er op kan plaatsen ben het alweer vergeten van vorige keer .
Jessy