Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 Feb 2012, 03:08

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: soort bumpersticker
Poll
Vraag: Is het leuk om een (bumper) sticker te hebben om elkaar in Schotland te herkennen?
Ja leuk! - 19 (86.4%)
Niet leuk - 1 (4.5%)
Ik heb wel een idee om het te realiseren - 2 (9.1%)
Totaal aantal stemmen: 15

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
Print
Auteur Topic: soort bumpersticker  (gelezen 8257 keer)
Ina
Schotland fan

« Gepost op: 22 Jul 2006, 16:41 »

Kunnen we niet een soort (bumper) (rugzak) sticker of zoiets maken zodat forumleden elkaar in Schotland kunnen herkennen? happy10

Yours Aye for Scotland
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Jul 2006, 08:20 »

Daar hoeft dus geen poll voor gehouden worden denk ik? laughing7 laughing7 Mag er ook een stoffen variant komen voor op de rugzak? Ik ben helemaal voor? hello2 hello2 Verheug me nu al op de ontwerpwedstrijd? laughing8 laughing8
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Jul 2006, 09:36 »

Niet leuk, ik wil geen nederlanders tegenkomen in Schotland.  laughing8
We houden ons zelfs altijd stil als we nederlanders zien.
Veel grappiger is om in het engels te beginnen en dat die dan vraagt of we ook nederlands kunnen.

jantina
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Jul 2006, 11:13 »

Ja Hans dat is idd erg leuk.
Zo waren wij vorig jaar in het Lake District en reden daar met een gehuurde Engelse auto.
We hadden op een klein terrein een sta caravan gehuurd.
En wat blijkt na een dag of 3 krijgen we nieuwe buren..... Nederlanders.
Nu waren onze kids voor het eerst in het buitenland dus die waren helemaal in de ban van het buitenlands praten buiten... zodat in hun ogen andere dachten dat ze echte Engelse waren hihihi.
Dus ze vonden het maar niets dat er Nederlanders op ons veldje stonden.
Buiten spraken de jongens ook niet, hadden ze onderling afgesproken, en wij mochten ook niets zeggen, alleen goodmorning ....
Begint die Nederlander een heel verhaal in het engels af te steken tegen mij en de kinderen... en mijn engels is al zo goed ahum (had ik vroeger nu maar beter mijn best gedaan,....)   dontknow
Vraagt Michael, 6 jaar, "mam wat zegt die meneer"....Dus die man.... oooo zijn jullie Nederlanders... ik dacht Engelse vanwege het engelse kenteken hahaha   tongue3
Richard was boos.... want Michael had hun plannetje in de war geschopt... nu was hij geen engels jongetje meer.....   violent1
Over 2 weken gaan we naar Schotland... en de jongens hebben samen afgesproken  dat ze weer alleen engels gaan praten.... ze krijgen prive les van papa... (Dady, the cofee is ready...)  coffee2

Groetjes, Jantina
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Jul 2006, 11:53 »

Niet leuk, ik wil geen nederlanders tegenkomen in Schotland.? laughing8
We houden ons zelfs altijd stil als we nederlanders zien.
Veel grappiger is om in het engels te beginnen en dat die dan vraagt of we ook nederlands kunnen.

Wij houden er ook niet zo van hoor. Vooral tijdens het ontbijt in redelijk anonieme hotels en we horen Nederlands, gaan wij ook over op het Engels. Of in erg toeristische omgevingen, horror als we alleen maar Nederlands en Duits horen, huppa, wij gaan over op het lokale accent. En in B&B's meestal ook, maar dan meer omdat we het onbeleefd vinden om lekker in je eigen taaltje te babbelen als je met meerdere mensen aan een tafel zit, dat vinden we zelf ook niet leuk (en het levert leuke reacties op, dat mensen gaan raden waar je vandaan komt).
Maar een hallo tegen medeforummers (of een toetertje tongue3), dat kan toch wel laughing7
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 25 Jul 2006, 22:26 »

Ja jeetje alsof Nederlanders een heeele aparte en onaanraakbare diersoort zijn? icon_scratch Ik heb op onze vacanties hele leuke gesprekken ook met Nederlanders.Goed,niet in een eetschuur in Turkije,maar ook in Schotland hebben we leuke Nederlanders getroffen.En zo'n bumpersticker is dan net zoiets als met een motor hello2 .Is toch ook niet helemaal....dat al die motorrijders naar elkaar wuiven zwaaien,met de voet groeten,pinken opsteken,alsof ze lid van een speciaal forum zijn.Gek he dat mag dan weer wel? tongue3
The Deeside Piper
Schotland fan

Nicole en Hans op de Broad Cairn bij Loch Muick

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Jul 2006, 09:52 »

Tja, het valt mij ook al op in deze draad: alsof het raar ( not don?) is dat als je in Schotland bent (als toerist), het maar beter is om niet te laten merken dat je NL-er bent en zeker geen gesprek aangaat met anderen NL-ers als je ze tegenkomt.

Mijn ervaring was toen we hier op vakantie waren altijd positief als we met NL-ers een gesprek aanknoopten: tips en ervaringen werden uitgewisseld. Altijd weer een herkenning van die ene passie die gedeeld werd: Schotland.

Groeten vanuit een donderend Aboyne: onze eerste echte onweersbui!

Hans                                bagpiper

The Dee(don)side Piper,                                      bagpiper
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Jul 2006, 10:37 »

Natuurlijk vinden we het leuk met met mensen met dezelfde interesses te praten, zelfs al zijn het nederlanders  laughing7. Zo liepen we vorig jaar op een berg in het Lake District en we twijfelden of we verder zouden gaan, toen er 2 mensen aankwamen lopen en spontaan in het NL riepen: Doorgaan hoor, het is niet ver meer en het uitzicht is de moeite waard.
Maar als ik in een supermarkt ben en er is daar een NL-gezin met 2 van de vreselijke dreinende, zeurende kinderen (die je ook te veel in NL tegenkomt), dan houden we ons altijd wel gedeisd.

En onze familiesport is het herkennen van de nationaliteit van mensen. Meestal pik je de NL-ers er zo tussenuit (net als de engelsen overigens).

Keen
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 26 Jul 2006, 12:31 »

wij vinden het wel leuk een ideetje zo'n sticker: tenslotte 'kennen' we elkaar al van op dit forum. Leuk om elkaar dan is te zien en dan wel in ons 'droomlandje'. Anderen weten dan ook weer niet waar die sticker voor staat dus kan je nog steeds de vervelende toeristen negeren indien nodig  laughing7 Enne...wij belgen zijn soms even vervelend als nederlanders hoor  icon_smile
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #9 Gepost op: 26 Jul 2006, 13:52 »

Maar een bumpersticker heeft ook een praktisch nadeel. Meestal plak je het achterop en dat zie je dus alleen als je achterelkaar rijdt en niet als je elkaar passeert op de verlaten single track weggetje.

Maar het vervelendst zijn toch die Amerikanen; lig je net lekker in het zonnetje bij een watervalletje uit te rusten tijden een wandeling, komt er zo'n groepje bejaarde Amerikanen langs, hard pratend in het knauwerige dialect van hun. Nee, dan liever een bijna onverstaanbaar Schots omaatje om een praatje mee aan te knopen.

Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Jul 2006, 16:23 »

Sommige Britse toeristen wil je ook niet tegenkomen in de kroeg in Amsterdam, trouwens? Roll Eyes. Gelukkig is Schotland (nog) niet zoals sommige campings in Frankrijk of Spanje, waar je je in een Nederlandse enclave bevindt en elke avond frikadellen kan eten.

Volgens mij heeft het niet veel met de nationaliteit, maar juist met het gedrag te maken. Mensen die (al dan niet overstressed) op vakantie gaan en er van uit gaan dat iedereen en alles maar voor ze klaar moet staan omdat ZIJ op vakantie zijn en MOETEN genieten. Niet alleen Nederlanders in Schotland, ook toeristen in andere landen. Mensen die zich niet goed voorbereiden, in de ruimste zin van het woord (als je naar Schotland gaat, is het niet gebruikelijk om in een hotel een ontbijt te krijgen met beschuitjes en kaas (gehoord van Nederlanders in een hotel in Glasgow); het standbeeld van William Wallace lijkt niet op Mel Gibson (Amerikanen bij het Wallace Monument in Stirling), of die georganiseerde bustoeristen die, zodra ze de bus uitstappen, de mening hebben om je uit te schelden als ze je bijna spiesen op hun paraplu's. No offense, zo zijn ze zeker niet allemaal! Maar volgens mij wordt je ook niet gezellig van de hele dag in de bus zitten, gedropt worden bij de souvenirshop bij Loch Ness, kwartiertje foto's maken en huppa, weer terug in de bus voor de volgende 200 km. tongue3
Sommige Nederlanders zijn leuk hoor, om tegen te komen in het buitenland. Vooral als ze ook een passie hebben voor het land waar je op vakantie bent, zoals een Nederlands stel dat we tegenkwamen op Islay en helemaal waus vertelden over hun whisky-verzameling en reizen langs alle distilleries van Schotland. Juist dat stukje passie mist er nog wel eens aan, misschien is dat juist het kleine verschil tussen de leuke en niet leuke NL-toeristen in het buitenland?
Nog een kleine toevoeging: niet alleen Amerikanen, ook Schotten zelf kunnen een idyllisch plaatje wreed verstoren. Zoals op Gigha, waar op een heerlijk verlaten wit zandstrandje ineens in een vuilverbrandingsplek werd omgetoverd door een groepje Schotten die op een vuurtje autobanden ging stoken icon_silent
Voorderest hebben we prima ervaringen hoor, met andere toeristen. Leuke gesprekken met Duitsers, Engelsen en Schotten op vakantie in B&B's, zelfs met Amerikanen in het uitgaansleven.

Ja maar we kunnen hem moeilijk op ons voorhoofd plakken!? icon_scratch
Maar betere idee?n mag je hier plaatsen hoor!

Natuurlijk rijdt je ook niet altijd met de auto of loop je ook niet altijd met de rugtas om. Dan is de bumpersticker ook niet echt handig..

1. Een herkenbare foto in het prive deel van het forum van iedereen die naar Schotland gaat, zodat we een wedstrijdje spot-the-schotlandforummer kunnen doen?
2. Iedereen met een tshirt (zonodig over de regenjas) met een afbeelding/leus van het forum?
3. Om de 5 minuten: LEVE HET SCHOTLAND FORUM! roepen?
4. Of zoals sommige tourgidsen in Amsterdam: altijd met een knalroze paraplu omhoog lopen (in ons geval een Schotland-forum plu)?
 tongue3 tongue3 tongue3 Dan ga ik toch voor de bumper/rugtas-sticker laughing7 (of voor optie 1)
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Jul 2006, 17:32 »

OK als we hieruit iets hebben geleerd is nooit? ?nono generaliseren.Ik heb met 4 bustoeristen(jaja,oud grijs en met paraplu? laughing7 )een heerlijk halfuur gesproken over de steden waar die mensen waren geweest,en dat ze zo genoten.En dat ze de volgende dag naar Edinburgh  gingen en dat hun gids al een hele route had gepland.So What.
En Sas,ik denk dat een combi van al jouw oplossingen de oplossing is.? tongue3 Dus met een foto in de zonneklep van je pet,met een Roze T-shirt aan met daarop de tekstLeve het Schotland Forum en dan elke 2 min flashen met de regenjas.Ideetje?Huh
Keen
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 26 Jul 2006, 19:08 »

Euh....misschien gewoon op de voorruit in de rechter bovenhoek plakken? ( Passagierskant dus tongue3)
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #13 Gepost op: 26 Jul 2006, 20:04 »

Of iets op het dak laughing7
jantina
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 26 Jul 2006, 20:11 »

Waarom verven we ons haar niet oranje?Huh   icon_tongue
 laughing7

(grapje hoor....)

Groetjes, Jantina
Keen
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 26 Jul 2006, 22:08 »

Leuk idee voor de nederlanders!? tongue3 Maar wat met de kale / kalende mannen en de belgen op het forum? dontknow
Wij hadden een schots vlaggetje boven op het dak van de auto en hoewel wij toch een vrij hoge auto hebben( Opel Vivaro) presteerden er toch kampeerders om met vlag ?n antenne er van onder te muizen. laughing7 gelukkig vonden we die wel een paar dagen later terug onder een caravan. notworthy
Teije
Administrator
*

« Antwoord #16 Gepost op: 26 Jul 2006, 22:56 »

icon_scratch Mmmm, had ik mezelf vandaag forum-vrij gegeven, kijk toch even stiekem en zie ineens deze hele discussie!? sad2
Wel, Sas, ik ga voor optie 3: af en toe LEVE HET SCHOTLAND FORUM! roepen, maar dan om de halve minuut, stel je voor dat iemand het mist...

icon_study Ik heb even diep gegraven in de Schotland-forum-statuten en daaruit heb ik begrepen dat ik lekker de baas ben? ?evil5

Eerst moeten jullie het even met mijn overpeinzingen doen (en die van Lies!), voordat er een voorstel aankomt:

- wij hebben bijna ieder buitenland lief boven Nederland, maar Schotland bovenal;
- wij mijden Nederlanders zoveel mogelijk op vakantie hoewel we af en toe best aardige tegenkomen;
- wij gooien het liefst een handdoek over ons NL-kenteken als er op een camping meer Nederlanders staan (en waar zijn die niet?)
- wij zijn geen 'groeps-mensen';
- we vinden het best leuk af en toe met iemand te praten (sociaal zijn, heet dat, geloof ik!?)
- Nederlanders zijn ook 'gewoon' mensen;
- Er zijn ook leuke mensen (dus ook Nederlanders);
- We zijn gek op Schotland en op mensen (dus ook Nederlanders) die Schotland te gek vinden;
- We hebben nog geen forumlid de toegang geweigerd, dus waarom zouden we ze niet groeten als we ze tegenkomen?
- Dat we het prima kunnen vinden met bepaalde mensen (om wat voor reden ook) betekent nog niet dat we per s? een praatje moeten maken als we elkaar tegenkomen.

Ok, een hele lijst die ik nog wel veel verder en komischer zou kunnen uitwerken (welke uitgever biedt zich aan?) maar dan is het nu tijd voor een voorstel:

- er komt een speciaal Schotland-forum-logo / tune / intro / tekst / plaatje / whatever;
- niemand is verplicht die 24 uur per dag bij zich te dragen, zelfs niet wanneer die persoon zich in Schotland bevindt;
- 2 verschillende partijen die vrijwillig hebben gekozen dit logo (of wat dan ook) wel bij zich te hebben en elkaar daarop aanspreken zijn verplicht in ieder geval een kort babbeltje te houden, tenzij 1 of meerdere partijen aangeven dat het heel leuk is de ander te ontmoeten maar even geen tijd heeft!
- iedereen mag stiekem zich uit de voeten maken wanneer zij/hij zich alsnog bedenkt bij het zien van een mede-forumlid en het vorige punt wil vermijden

Oftewel: iedereen mag, niemand hoeft (en ik als forum-dictator kan dat zomaar beslissen: je hebt een vrije wil, of je het wilt of niet, punt uit!).

En dan hebben we nog maar 1 probleem:
wie gaat/gaan er een logo/slagzin/whatever verzinnen waar iedereen zich in kan vinden (tenminste degenen die vrijwillig dit bij zich willen dragen/rijden/vervoeren)

Daarna verzinnen we wel hoe het getoond kan worden, als stikker op de auto, gebaar in het verkeer, rugzakversiering etc...

Nu moet ik eerst even  Whisky , ik ben wat dorstig geworden van dit hele verhaal  flag
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #17 Gepost op: 26 Jul 2006, 23:23 »

Wat 1 dwarse opmerking al niet teweeg brengt  laughing7

Marien
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 26 Jul 2006, 23:34 »

Waar haal je het vandaan Teije?  hello2 laughing7

Van een ander forum, waar ik al heel erg lang lid van ben, heb ik een T shirt met de naam van dat forum. Dat is toen begonnen, omdat wij geregeld naar evenementen gingen en daar steeds foto's van maakten. Dus had de moderator zoiets van, ik maak een shirt voor d'r, kan ze meteen reklame maken.  laughing7 Dus als ik er effe aan denk, dan gaat dat shirt mee en op de kiek! Overigens hebben er nu meer zo'n shirt.

Laten we gewoon een meeting houden en elkaars gezichten goed bestuderen en betasten, dan moet het vast goed gaan in Schotland als we elkaar tegenkomen!  laughing8

Toch wel grappig om te lezen dat wij niet de enige zijn die niet echt behoefte heeft om een Nederlander daar tegen te komen. Ik heb geen hekel aan ze hoor, want zo te zien delen ze dezelfde interesse, maar ja je gaat nou eenmaal voor dat Engels lullen!  tongue3

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 27 Jul 2006, 08:04 »

Wat 1 dwarse opmerking al niet teweeg brengt laughing7
Ja Hans eigenlijk is dit allemaal jouw schuld LOL
.Maar toch en dat meen ik serieus,wat is nou het verschil tussen een Nederlander en iemand die graag in Schotland vacantie houdt en daar toch ook nederlander blijft.Hoe is het trouwens met de taalbeheersing van de diverse schotlandforumleden?Is hun Schots /Engels goed genoeg of liggen er bossen Schotten te gieren van het lachen,zodat je weet dat er weer een forumlid is langs geweest??,die zijn versie van Engels spreken op ze heeft losgelaten?
marga
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 27 Jul 2006, 08:10 »

Zullen we anders allemaal dezelfde tatoo nemen? Vlag

Zijn er trouwens al wuppie's in Schotlandoutfit?? Kilt

tongue3
Misschien is het gewoon leuk om het zo te houden zoals het is, niets
zo leuk als toevallig iemand van het forum tegenkomen toch?

Trouwens, nog 2 weekjes!!! drunken_smilie

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 27 Jul 2006, 08:16 »

Ja niemand van het forum komt elkaar tegen,want ze praten liever niet met andere nederlanders,dus deze race is gelopen en uit.
Ina
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 27 Jul 2006, 15:10 »

Eigenlijk begrijp ik deze hele leuke discussie niet meer? help
Wat is nou het probleem? Er zijn dus mensen die als ze in Scholand zijn zich schamen dat ze Nederlander zijn en gaan proberen voor Schot door te gaan en dus hun mond dicht houden als een andere NL-der ze aanspreekt icon_silent?

Nou prima toch voor die mensen geen sticker of wat dan ook willen! per slot van rekening moet het wel gezellig blijven hello2

Yours Aye for Scotland
Teije
Administrator
*

« Antwoord #23 Gepost op: 27 Jul 2006, 16:40 »

De taalstrijd hebben we even in dit draadje gezet: http://www.reizennaarschotland.nl/forum/index.php/topic,577.0.html
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #24 Gepost op: 27 Jul 2006, 17:41 »

Eigenlijk begrijp ik deze hele leuke discussie niet meer? help
Wat is nou het probleem? Er zijn dus mensen die als ze in Scholand zijn zich schamen dat ze Nederlander zijn en gaan proberen voor Schot door te gaan en dus hun mond dicht houden als een andere NL-der ze aanspreekt icon_silent?

Niet als het leuke Nederlanders zijn hoor icon_smile
Bij irritante Schotten gaan we juist weer over op Nederlands tongue3
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: soort bumpersticker
Ga naar: