Marien
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 27 Jul 2006, 17:47 » |
|
|
|
|
|
|
|
DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!! http://W
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 27 Jul 2006, 22:46 » |
|
Nou zo'n vaart zal het wel niet lopen Gerda, en eigenlijk vindt iedereen op 1 na het wel leuk. Je moet niet vergeten dat als je iets schrijft je toch bepaalde nuances mist, waardoor het soms wat anders overkomt dan misschien de bedoeling is. Ik denk dat we het idee maar eens moeten gaan uitwerken! en misschien wordt die ene persoon dan toch ook wel enthousiast.
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 27 Jul 2006, 22:50 » |
|
Ik snap er ook niets meer van.. Volgens mij trekken we allemaal verkeerde conclusies uit elkaars posts en draven we veel te ver door ofzo. Of zie ik dat nou weer verkeerd?  Sommige dingen komen nou eenmaal veel beter over in het echte leven, waar je oog-in-oog met elkaar kunt praten dan op een forum.. Om alles van mijn kant recht te zetten: Ik heb geen haat tegenover Nederlanders in Schotland. Maar wel irritatie ten opzichte van bepaalde mensen (en dat heeft niets met nationaliteit, haarkleur of taal te maken, juist met bepaald gedrag), en die mensen probeer ik gewoon te ontlopen, zowel in Schotland als in Nederland. Je kunt geen vriendjes met iedereen zijn, en wat de een als acceptabel gedrag ziet, vindt de ander de grens ver overschreiden. Als iemand geen Nederlanders wenst tegen te komen in Schotland, waarom dan actief Schotland promoten op dit forum? Dan hou je dat speciale plekje lekker voor jezelf (of je kiest Glasgow uit waar niemand het leuk vind behalve jij?  ). Om maar weer ontopic te komen: Is de bumpersticker/rugtasborduursel al in ontwikkeling? Of is alle animo hiervoor nu verdwenen?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marien
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 27 Jul 2006, 22:57 » |
|
Ikke en Hans zijn ervoor in hoor!  Weet je wat mij trouwens wel opviel in Schotland. De Engelsen en de Schotten groeten je altijd ( Hi ya) , maar anderstaligen eigenlijk niet!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 27 Jul 2006, 23:04 » |
|
Ikke en Hans zijn ervoor in hoor!  Weet je wat mij trouwens wel opviel in Schotland. De Engelsen en de Schotten groeten je altijd ( Hi ya) , maar anderstaligen eigenlijk niet! Is Hi ya niet een verbastering van How are you en dus typisch Engels?
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Marien
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 27 Jul 2006, 23:05 » |
|
Denk het, maar de Schotten gebruiken het ook!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 27 Jul 2006, 23:07 » |
|
Is de bumpersticker/rugtasborduursel al in ontwikkeling? Of is alle animo hiervoor nu verdwenen? ?  Natuurlijk niet! Het ontwikkelen kan gaan beginnen nu we het allemaal weer roerend met elkaar eens zijn toch!
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Marien
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 27 Jul 2006, 23:09 » |
|
Wij hebben nu ook al een Schotland sticker achterop de auto, dus er kan er nog wel eentje bij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 27 Jul 2006, 23:24 » |
|
In Schotland en ook wel hier denk ik kun je lint kopen in een schotse ruitje, je zou dan een lintje om de antenne van de auto (motor? hebben die een antenne?) kunnen doen, is van voren en van achteren zichtbaar! Er kan een lintje aan de rugzak, pet, regenjas, paraplu, tent enz. enz. Moeten we wel afspreken van welke clan we de ruit nemen Maar daar kunnen we over stemmen  Idee?
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Wilma
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 28 Jul 2006, 07:24 » |
|
Ina ik vind dat je volkomen gelijk hebt,en ik begrijp de achterliggende gedachte van sommige forumgangers ook niet.Dit gaat voor mij boven een grapje uit,vind het een enge gedachtengang.Wat volgt.groeten we mensen met blond haar straks ook niet meer?(En ik ben hier echtbloedserieus en geschokt door)
Ik denk ook wel dat dat meevalt hoor Gerda, typen is sneller dan praten. Ik ontloop nederlanders niet in het buitenland, maar zoek ze ook niet bewust op. Maar als ik soms vooral op een moeilijk stuk loop, en ik hoor nederlanders, dan vind ik het toch wel fijn. Even in je eigen taal, want je doet samen iets 'moeilijks' of zo. maar in een restaurant bv hoef ik ze niet zo nodig te spreken. En dat van Sas herken ik ook wel, lekker speciaal taaltje spreken. Knap trouwens dat je dat kan hoor. Zo praten wij snel fries, als we 'incognito' zijn hihi. Maar het is niet raar bedoeld allemaal.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gerdamartijn
Gast
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 28 Jul 2006, 08:29 » |
|
Bij mij werkt het andersom,als ik praat doe ik dat nog sneller en soms confronterender dan wanneer ik schrijf,vandaar dat ik dit allemaal niet helemaal volgde. Jongens en meisjes,dank jullie wel voor jullie reacties,ik ben weer gerustgesteld,en doe weer van harte mee,en zal in het vervolg een klein zoutvaatje naast het toetsenbord zetten. Weet iemand of je misschien een eigen clanlint mag ontwerpen??Lijkt me wel leuk beetje Friese hartjes erin,klein Amsterdams kruisje,zoiets
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teije
Administrator
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 29 Jul 2006, 20:48 » |
|
Ik ben heel benieuwd wie heeft aangevinkt dat zij/hij wel een idee heeft om een ontwerp te realiseren; kom, laat ons niet in spanning zitten... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 29 Jul 2006, 22:40 » |
|
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
lucsa
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 30 Jul 2006, 05:44 » |
|
....... Dus er zit voor mij niks anders op dan naar iedere nederlander te zwaaien die ik de komende 3 weken tegenkom!?  [/color] Ina, vergeet de aanwezige Belgen niet. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 30 Jul 2006, 07:10 » |
|
Ina, vergeet de aanwezige Belgen niet.  Sorry! Uiteraard zwaai ik ook naar alle Belgen!
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 30 Jul 2006, 10:54 » |
|
Zoals het er nu uitziet, ben ik alleen gelijktijdig met Teije op vakantie. Is het geen deal Teije, dat jullie op Arran staan en wij op Cumbrae of Bute, dat we dan even zwaaien naar de overkant? Hoef je ook geen praatje te houden, of je neemt een megafoon mee!  Goed idee?  zo'n lintje kun je eventueel ook nog om de antenne (als die er is) van een huurauto knopen. Misschien ipv een tartanprintje (stel je voor dat je in het verkeerde dorp parkeert en je terug komt van je wandeling, dat je auto gesloopt is  ) een simpel blauw-wit streepje/ruitje? En je kunt hem overal mee naar toe nemen, aan je tas knopen etc. Prima bedacht Ina, ik ben voor!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 30 Jul 2006, 12:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 30 Jul 2006, 12:31 » |
|
Misschien alleen blauw/wit (in de kleuren van de schotse vlag  )??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ina
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 30 Jul 2006, 13:13 » |
|
Misschien alleen blauw/wit (in de kleuren van de schotse vlag  )?? Maar hoe zit dat ook alweer in Glasgow met de voetbalclubs, is de 1 niet groen/wit en de ander blauw/wit, ik bedoel maar we willen ook geen problemen met de glaswegians! 
|
|
|
|
|
|
Yours Aye for Scotland
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 30 Jul 2006, 15:55 » |
|
Hahaha, inderdaad, dan moeten we voor de zekerheid maar een rood/geel lintje doen, van de andere vlag  Celtic is groen/wit, Rangers blauw/wit en Partick Thistle rood/geel. Met Partick zit je bijna nooit fout..?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sas.
Administrator
Viva Glasvegas!
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 30 Jul 2006, 18:17 » |
|
Ik hou niet van alle Schotten hoor hihi.. We love most Scots  Zoiets?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hans
Schotland fan
Slainte!
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 30 Jul 2006, 18:41 » |
|
Sas, Goedgekeurd, laat er maar 100 van maken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teije
Administrator
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 30 Jul 2006, 19:27 » |
|
Ik ben het er helemaal mee eens. En wie weet wat het later allemaal nog teweegbrengt, binnenkort hebben we gewoon een eigen 'Schotland-lijn'... (En ja, Sas, we brengen die toeter wel mee naar Arran!)? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|