Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 09:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Wat hebben ze niet in Schotland ?
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wat hebben ze niet in Schotland ?  (gelezen 3895 keer)
KoenC
Schotland fan

« Gepost op: 09 Jun 2011, 08:37 »

We zijn allemaal gek van Schotland, en terecht !  Piper  Maar....  wat hebben ze niet ?  Misschien wel handig voor mensen die naar Schotland gaan en bv. verslaafd zijn aan Pindakaas, om te weten dat je best zelf enkele potjes meedoet.   
Maar alle gekheid op een stokje, welke artikelen die je wel gewend bent te gebruiken in NL of B zijn onvindbaar in een Schotse supermarkt  Wink  Bonk
Lies
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Jun 2011, 09:01 »

Tuc koekjes in baconsmaak of andere smaakjes
Kroketten, fricandellen, de mayonaise in Schotland smaakt naar boter  Undecided  dontknow
Fanta

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Jun 2011, 09:31 »

Fanta

Jawel hoor, in blikjes  Aye.

Mijn opmerking in een ander draadje over lege bananendozen en koelboxen zegt genoeg  laughing8.
Maar dat zegt meer over mij dan over het aanbod in de Schotse super-supermarkten  tongue3 .
In afgelegen gebieden en op de eilanden is het een heel ander verhaal.
KoenC
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 09 Jun 2011, 09:33 »

Mijn opmerking in een ander draadje over lege bananendozen en koelboxen zegt genoeg  laughing8.

Dit gaf me inspiratie voor deze topic  Wink
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 09 Jun 2011, 09:41 »

Oh sorry  laughing7 Maar ik moet het dus 12 maanden per jaar zonder lekkere mayonaise doen, 3 weken zou ik wel overleven   icon_thumleft

Nou , nog 1 tip dan: vloeibare bakboter.................(als je dat tenminste thuis ook gebruikt).
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Jun 2011, 10:04 »

Hoi Koen,

Pindakaas hebben we hier dus wel. Mijn familie denkt geloof ik dat dat iets typisch Nederlands is, maar peanut butter kan je toch overal wel krijgen?

Nederlandse mayonaise is inderdaad veel lekkerder. Curry gewurz heb ik hier nog niet gevonden, dus die krijgen we soms uit NL.

Hagelslag natuurlijk! Iemand zei laatst op dit forum dat je dat hier kan krijgen, maar behalve van die hele kleine (niet lekkere) hageltjes die gebruikt worden als taartversiering (niet eens echte chocolade denk ik) zie je geen hagelslag hier.

Rond verfkwasten! Alleen maar platte kwasten in de D.H.Z. zaak - bah!

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Jun 2011, 10:09 »

Oh ja, stroopwafels kan je hier tegenwoordig ook gewoon krijgen.  icon_thumleft

We moeten nodig weer 'ns naar NL, want ik heb echt enorm veel zin in een goed broodje shoarma (gevolgd bij een broodje kroket, frikandel speciaal en een mexicano!)  hello2

Driekje
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Jun 2011, 10:48 »

Ik heb laatst voor een Nederlandse dame in Aboyne Pickwickthee meegenomen. Het schijnt dat alleen Nederland de rechten heeft om die in te kopen en dit daarom niet in Schotland te koop is.
Ook heb ik hier nog geen Unox-artikelen gezien. Zo was ik laatst op zoek naar blikjes pate (handig voor de vakantie).
Ik ben ook op zoek naar gemalen kruidnagelen (doe ik altijd bij gekookte bietjes. Handiger dan hele kruidnagel). 
Roald
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 09 Jun 2011, 11:00 »

Thee uit Nederland naar Schotland, en dat terwijl ik altijd word gevraagd juist thee vanuit Schotland mee te nemen !  Bonk  laughing7

Gemalen kruidnagel is hier wel hoor (ground cloves). Je kunt van mij zelfs een potje krijgen: ik heb ze juist liever heel, en heb per ongeluk gemalen gekocht.

Altijd op mijn verlanglijstje als ik uit NL terugkom staat brood: ik vind het Britse brood niet lekker. Heb het inmiddels opgegeven, en heb een broodbakmachine gekocht. Zelfs Nederlandse broodmixen vind ik beter smaken dan Brits brood: daar dus ook een paar zakken/pakken van mee en ik kan weer een tijdje vooruit. Niet een goed antwoord op je vraag (brood is er immers wel) maar het staat altijd hoog op mijn lijstje.

Washandjes, en fatsoenlijke theedoeken heb ik eigenlijk ook nog niet gevonden.

Live and let live
Toeter
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 09 Jun 2011, 13:12 »

Satésaus hebben we niet kunnen vinden in Schotland, maar misschien verkopen ze het er nu wel.

En kruidenmix zakjes voor de macaroni of nasi.

trom
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 09 Jun 2011, 13:26 »

Echt Nederlands:
Satésaus

laughing7

Curry gewurz

laughing8
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 09 Jun 2011, 13:45 »

Lidl en waarschijnlijk ook Aldi verkopen heel wat west europese producten en ook Nederlandse.
ik heb al een aantal producten zien langskomen in dit topic die ze bij de lidl verkopen, pindakaas, stroopwafels en 2 weken geleden nog goede badhandoeken en theedoeken zien liggen bij de Lidl.
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 09 Jun 2011, 13:51 »

Santen.
Kokosnoot in blokvorm, hebben we hier nog niet kunnen vinden.
Verder kan ik me verbazen over wat je hier allemaal kan krijgen!

Mayo maakt mijn vriend altijd zelf, daar haalt ook de NL pot mayo het niet bij Wink

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Driekje
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:15 »

Roald: ik heb denk ik dan nog niet goed gezocht naar de gemalen kruidnagel. Goed om te weten dat het er wel is. Henk bakt hier ook het brood zelf (niet in een machine, maar gewoon in een broodbakblik in de oven.

Toeter: nasikruiden neem ik altijd mee uit Nederland. Pindasaus maak ik zelf met de pindakaas,  ketjap manis, sambal oelek, die hier wel te koop zijn. Ik voeg er nog wel djahe (gemberpoeder), een uitje, een lepeltje stroop en wat water aan toe.
MJ
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:17 »

Geen idee of het precies hetzelfde is, maar ik gebruik voor santen creamed coconut, zit in doosjes met vier zakjes van 50g
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:28 »

hmmm wij vinden de Engelse mayonaise juist lekkerder en moeten die ook mee naar Nederland nemen.

appelstroop mis ik hier wel  en al die vla soorten en oude kaas

Roald de broodmix van de Lidl  en dan vooral de Countrystyle wheat rye lijkt wel wat op een donkerder Ned. brood en smaakt goed ook.

Dirk
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:30 »

Lidl en waarschijnlijk ook Aldi verkopen heel wat west europese producten en ook Nederlandse.
ik heb al een aantal producten zien langskomen in dit topic die ze bij de lidl verkopen, pindakaas, stroopwafels en 2 weken geleden nog goede badhandoeken en theedoeken zien liggen bij de Lidl.

Bij de Lidl verkopen ze ook mergpijpjes 
KoenC
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:31 »

Begrijp ik het goed dat er geen brood zoals in België of Nederland te krijgen is, bijvoorbeeld "een groot bruin brood gesneden" of een "meergranenbrood" ?
MJ
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:45 »

hmmm wij vinden de Engelse mayonaise juist lekkerder en moeten die ook mee naar Nederland nemen.

Nou inderdaad, ik wil mijn pot Hellmann´s echt niet ruilen voor Calve en vind het ook bijna lekkerder dan zelfgemaakt.
Lies
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:53 »

en niet te vergeten de koffiemelk, lijkt gewoon op volle melk en ik persoonlijk vind het niet lekker
maar dat is bijna in alle andere landen zo behalve hier bij ons

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #20 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:55 »

Begrijp ik het goed dat er geen brood zoals in België of Nederland te krijgen is, bijvoorbeeld "een groot bruin brood gesneden" of een "meergranenbrood" ?

Ja wel hoor, maar niet zo lekker als je gewent bent. In de Tesco ed halen wij altijd bij het voorverpakt brood, "medium sliced Wholemeal"

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #21 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:57 »

Pindasaus maak ik zelf met de pindakaas,  ketjap manis, sambal oelek, die hier wel te koop zijn. Ik voeg er nog wel djahe (gemberpoeder), een uitje, een lepeltje stroop en wat water aan toe.

Probeerden wij dus ook, hadden we alleen per ongeluk crushy peanut butter gekocht.  laughing7  Dat werkt dus niet echt.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #22 Gepost op: 09 Jun 2011, 14:59 »

en al die vla soorten en oude kaas

Ja, Vla en Yoghurt in literpakken kennen ze volgens mij alleen in Nederland. Hooguit vindt je iets van die halve liter plastic bakken, maar vooral die "Danoontjes voor volwassenen". Overigens wel erg lekker.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #23 Gepost op: 09 Jun 2011, 15:01 »

Wat ze wel hebben, maar niet veel is drop. En dat terwijl de meeste Britten helemaal geen Liquorice lusten.

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #24 Gepost op: 09 Jun 2011, 15:03 »

Paprikachips van Lays ed, alleen die van Pringles.

En de chips zit bijna altijd in die kleine uitdeelzakjes ipv 1 grote.

Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Wat hebben ze niet in Schotland ?
Ga naar: