Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 09:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Bandenkeuze MTB
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Bandenkeuze MTB  (gelezen 1199 keer)
Krizz
Schotland fan

« Gepost op: 06 Jun 2011, 21:27 »

Ook al is mijn conditie nog niet je van het... de MTB gaat deze zomer toch mee.
Voor wat korte tochtjes evt. met de hond erbij.
Voor de MTB-ers op het forum hoe liggen de paden/routes erbij??

Veel nop/weining nop nodig? oftwel de Racing Ralphs of de Nobby Nic's

Regio's waar ik heen ga: Trossachs, West-Coast , Outer Hebrids

Alvast bedankt
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Jun 2011, 08:00 »

Hangt er van af, als je op de sjotter paden blijft dan is een RR voldoende anders zou ik voor de NN gaan.
Ligt er aan hoe technies je bent, een NN geeft je wat meer zekerheid en vertrouwen.
Of je gaat voor voor een NN en achter een RR, het achterwiel rolt wel mee en dan heb je voor met sturen wat meer grip maar ... als de hond toch mee gaat is deze discussie misschien wat overdone  Wink

Misschien kun je banden mee nemen met "sidewall protection" van een willikeurige merk met een AT profiel.

De paden op de aangelegde bike routes zien er netjes uit, en verder hangt het van het weer af hoe ze er bij liggen.

Succes met je keuze en heel veel plezier !!

Krizz
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Jun 2011, 13:13 »

OK.. bedankt voor je snelle reactie.

De RR's gaan er omheen en een NN mee voor reserve..kan ik vast ergens wegproppen. (de Raid de Haute Fagnes deed ik ook op mijn RR's) Ben bang dat mijn borderterrier mij momenteel in zwaar terrein me uitlacht... laughing7 laughing7

Krizz
macstonemountain
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Jun 2011, 10:22 »

Nou helemaal goed !
Maar als je de Raid de Haute Fagnes kan rijden  icon_thumleft mooie is dat hé ?!!

veel plezier !

max
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Jun 2011, 17:24 »

Mijn fiets gaat van de winter ook voor het eerst mee. Maar ik lees nu over speciale banden. Kan iemand me wat meer vertellen? Het is voor mij allemaal nog nieuw!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Wandelen en fietsen in Schotland  |  Topic: Bandenkeuze MTB
Ga naar: