Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 09:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: Boeken moeilijk te vinden over Brittanie in Nederlandse taal .
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Boeken moeilijk te vinden over Brittanie in Nederlandse taal .  (gelezen 1001 keer)
Jessy
Schotland fan

« Gepost op: 03 Jun 2011, 19:31 »

Het is moeilijk te vinden boeken over Zuid-Engeland ,Cornwall ,Devon ,Wales en enzovoort ...
Bij de gidsen van ANWB zijn ze meestal uitverkocht in de bieb staan ze dan weer niet op de plank kortom geen makkelijke opgave om de spullen te vinden voor wandelingen de streek in foto enz.....

Mijn vraag is of iemand weet waar ik dit kan vinden ,
http://www.anwb.nl/webwinkel/kaarten-boeken-en-gidsen,/wandelkaarten-en-gidsen/wandelgidsen/overige-wandelgidsen/wandelen-in-devon.html

http://www.anwb.nl/webwinkel/kaarten-boeken-en-gidsen,/reis-en-taalgidsen/reisgidsen/lonely-planet/devon-cornwall-lonely-planet.html
Deze is ook uitverkocht vind ik ook nergens .

Een nederlandstalige Rough Guide zou ik ook willen vinden ,als er iemand me kan helpen graag !

Groet Jessy
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Jun 2011, 21:51 »

Vreemd... bij Bol.com lijken ze de Rough Guides en Lonely Planets ook alleen in het Engels te hebben... Bestaan die wel in het Nederlands...?
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Jun 2011, 21:59 »

Ja in een andere topic was iemand die erop attendeerde dat de rough guide in het nederlands ook bestond .
Weet niet meer welke juist topic ,ik ga het nog eens opzoeken .
Maar dat de nederlandse versie iets minder klopte of gedetailleerd was .
Hier heb ik de Rough Guide to Devon en Cornwall maar al die kleine lettertjes  laughing7 en verwijzingen vind ik nogal moeilijk om te volgen in een andere taal .
anja
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Jun 2011, 19:16 »

de rough guide is er ook in het nederlands, er staat heel veel informatie in, het is wel allemaal tekst, geen plaatjes.
ik heb hem jarenlang nauwelijks ingekeken, maar naarmate we vaker in schotland zijn geweest, ben ik hem meer gaan gebruiken.
wat de andere boeken betreft, probeer het eens bij "reisboekwinkel de zwerver'', daar heb ik al verschillende mappen en boeken besteld.
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Jun 2011, 20:46 »

Dag Anja ,ik heb eens gekeken bij Reisgids de zwerver en Bol.com .Er zijn een capitole beschikbaar ,Trotter en een Lannoo uitgave.
De Nederlandse Rough Guide zie ik er niet bij .Dus dan maar één van de bovengenoemde bestellen denk ik .
Die zullen ook wel goed zijn ?
Dank voor je antwoord ,ik wist dat ik gelezen had dat de Rough Guide in het nederlands bestond  icon_smile
anja
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Jun 2011, 20:57 »

de capitool reisgids schotland is een mooi boek, leest prettig, vooral door de vele en mooie illustraties.
de lannoo en de trotter vind ik persoonlijk niet zo geweldig.
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Jun 2011, 21:33 »

Bedankt voor de info ,dan neem ik de capitole.
Op het net kun je de Rough Guide intikken dan kom je op de Nederlandse versie's terecht .Die over Groot-Brittannië staat er helaas niet bij .
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Jun 2011, 14:04 »

Reisgidsen over Groot-Brittannië vermeld ik hier even ,misschien heeft iemand er iets aan .

ANWB Navigator Groot -Brittannië ondergedeeld in 7 kleuren : Onderweg ,Wat te doen ,Wandel-/Autoroutes ,Eten/Slapen,Praktisch,Kaarten .

Wandel weg in Groot-Brittannië en Ierland  van Els Spanjer ; in dit boek ontdekt u verrassende wandelingen langs Ierse kusten ,Engelse Cottages ,en door de Schotse Highlands .

ANWB Zuid-Engeland gouden serie .
ANWB Midden -Wales gouden serie .ook leuke boekjes met beschrijvingen van dorpjes ,steden en wandelingen .

Verder nog de Capitool reisgids Groot-Brittannië
paulvb16
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Aug 2011, 15:51 »

Hoi Jessie,

Wandelen in Devon is ook verkrijgbaar via Bol.com of via www.wandelenindevon.nl.

Groet,

Paul
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Aug 2011, 18:47 »

Hoy Paul ,

bedankt voor de info .Ik heb het idd gevonden ,een leuk boekje met info .
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: Boeken moeilijk te vinden over Brittanie in Nederlandse taal .
Ga naar: