Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 09:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: Wij gaan ook naar Wales!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wij gaan ook naar Wales!  (gelezen 1073 keer)
Sonnie
Schotland fan

« Gepost op: 02 Jun 2011, 10:07 »

Ondanks dat ik niet zo actief ben hier op het forum hou ik het allemaal wel goed in de gaten hoor  laughing7 Wink

Dit jaar dus niet Schotland, maar wel een broodnodige 'fix' Brits Eiland  Aye
Wales staat hier al langer op het verlanglijstje. Ik ben zelf in 99 in het zuiden geweest, Breacon Beacons bezocht en zo, prachtig. Mijn vriend is er nog nooit geweest.. Hoog tijd dus!
We hebben vooral het noorden op het oog, Snowdonia. We willen op ongeveer 20min. van de Snowdon kamperen. Die we uiteraard willen beklimmen eventueel als het weer en onze conditie het toelaat  Hypocriet Wink Deze camping staat in de planning; http://www.rynys-camping.co.uk/ Reserveren kan niet, maar ik moet nog wel even mailen om te vragen of het mogelijk is een plekje een beetje uit de 'loop' te reserveren ivm Sam (de hond), dat zou mogelijk moeten zijn staat op hun site  Smiley
Op de heenweg gaan we overigens logeren bij kennissen van ons die vlak bij Camebridge wonen! Gezellig!

Het duurt nog wel even.. aangezien ik juf ben en in regio Noord werk, heb ik nog wel wat weken voor de boeg.. maar goed, voorpret is ook belangrijk!

Dus.. als mensen nog tips hebben wat we écht moeten bezoeken in die omgeving dan horen we dat graag  icon_thumleft

@ Jessy: nog bedankt voor je berichtje in ons gastenboek over Cornwall!! Die voettochten vielen best mee hoor, we liepen meestal tussen de 10-15 km dus goed te doen  Aye

onze foto's en vakanties: www.sonnie-tieske.nl
Jessy
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Jun 2011, 17:44 »

'k vind het een heel mooi reisverslag .
En van de foto's bij de dieren is nr.10 toch om bij weg te smelten  icon_thumleft

Veel plezier bij het plannen van jullie volgende reis .
Mijn neus zit ook volop in de boeken als het goed gaat misschien nog augustus en anders september .
Maar augustus zal beter zijn in verband met het weer denk ik ?

egberto
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Jun 2011, 20:14 »

Zelf ben ik ook al enkele malen op vakantie geweest in Wales, hoofdzakelijk in noord Wales. En elke keer als we daar komen dan gaan we ook naar Bodnant Garden (http://www.bodnantgarden.co.uk/index.html)
Het is een vrij grote tuin (eigenlijk een park)  deels op een helling.

EgbertO

Motorrijden doe je alleen en alleen met mooi weer
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Jun 2011, 18:57 »

Bedankt voor de tip Egberto. Moeten we even kijken hoe dat met de hond moet (een lang bezoek zit er dan dus niet in) maar wellicht gaan we er even kijken  icon_thumleft

@ Jessy: september is ook nog wel goed hoor, beetje vergelijkbaar met Nederland: je moet een beetje geluk hebben met het weer  laughing7

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 03 Jun 2011, 19:08 »

Nou ik voel persoonlijk meer voor September dan vanaf de tweede week .
Ook omdat we denken dat het minder druk zal zijn ,maar een warmer temperatuurtje is natuurlijk ook welkom.
Ben volop aan het lezen ,naar de bieb aan het gaan ,boeken kopen maar de keuze is nog gevallen welk gebied .
Als minder ervaren reizigers denk ik misschien eerst Zuid-Engeland te doen ,moeilijk hoor die keuzes .. Verward
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Aug 2011, 16:32 »

We zijn zondag weer thuis gekomen, wat een prachtig land zeg!! We hebben echt prachtige wandelingen gemaakt.
Een uitgebreid fotoverslag is hier te vinden voor wie het leuk vindt: http://www.sonnie-tieske.nl/verslagen/wales/index.html

We vonden het hier en daar net een soort 'Schotland in het klein'  icon_thumleft Alleen belangrijk verschil: veel drukker en bijna overal betaald parkeren  Nee!!! laughing7

Mieke
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Aug 2011, 18:46 »

poe heee...wat een prachtige foto's!  icon_thumleft

En ook een geweldige natuur. Ben nu net klaar met lezen en kijken. Leuk verwoord ook!
Wales staat ook nog op ons verlanglijstje. Dus wie weet...ooit...
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Aug 2011, 18:57 »

Heerlijk zo'n verslag te lezen.
Leuk hoor ik kwam nog wat herkenbare plekjes tegen, erg leuk. Wink icon_sunny icon_thumleft

Groetjes Ingrid
trom
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Aug 2011, 19:14 »

Prachtige foto's en een prachtig landschap
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Aug 2011, 19:16 »

Het is echt de moeite waard Mieke!

En thanx all.. we vinden het ieder jaar weer erg leuk zo'n verslag te maken. Hebben we nog jaren zelf plezier van maar ook veel mensen met ons.  icon_thumleft

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Aug 2011, 19:43 »

Ha Sonnie,

Ik heb genoten van jullie reisverslag en foto's. Noord-Wales willen wij ook nog een keer gaan bezoeken. Het ziet er
fantastisch uit.  Aye

Zuid-Wales in mei is een aanrader. Het is ons al 2x goed bevallen.
Heb helaas nog geen tijd gehad, om ons reisverslag hier te posten. Hoop binnenkort tijd te hebben  dontknow

Toeter

Jessy
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Aug 2011, 19:50 »

Hele mooie foto's Sonnie en Tieske ! Mooie reis ,en serieus gewandeld en geklommen  icon_thumleft

lesja
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Aug 2011, 20:15 »

prachtig verslag en schitterende foto's gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook nog andere verslagen te lezen.
heb genoten dank je wel
Sonnie
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Aug 2011, 20:58 »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! Leuk te vernemen dat andere mensen het ook leuk vinden om te bekijken, daar doen we het ook een beetje voor he  Aye

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Andere onderwerpen  |  De rest van Groot-Britannië  |  Topic: Wij gaan ook naar Wales!
Ga naar: