Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 09:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: From Brugge to Scotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: From Brugge to Scotland  (gelezen 1203 keer)
KoenC
Schotland fan

« Gepost op: 01 Jun 2011, 18:08 »

Hoi,

Ben al enkele weken passief op jullie forum maar hierbij stel ik mezelf dan toch maar eens voor.
Ik ben een Bruggeling van 40 jaar en ga deze zomer naar Schotland voor de eerste keer.  Het is al een tiental jaar een droom van me om Schotland te bezoeken.  Als twintiger interesseerde reizen me minder, waarschijnlijk doordat mijn vader in het buitenland woonde en ik dan zowiezo daar jaarlijks op 'vakantie' ging.  De laatste 10 jaar stond vooral in het teken van trouwen, bouwen en kindjes ....maar nu ben ik klaar om toch mijn favoriete reisbestemming te bezoeken.  
Het zijn vooral de Highlands die ons aanspreken en we gaan vooral om korte wandelinggen met de dochters (5 en 8 ) te maken.  Mijn voorlopige kaart met uitstapjes kan je HIER (klik) bekijken.
Als jullie tips hebben voor uitstapjes of activiteiten met kinderen in de buurt van Fort William (die niet op de kaart staan), laat maar komen  icon_thumleft
Ben de laatste tijd nogal verslaafd aan Google Earth, fantastisch hulpmiddel om een reis te plannen.
Petra
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Jun 2011, 20:00 »

Hallo KoenC *

Welkom hier op het forum.
Genoeg voor je te lezen de komende tijd.

Wat de kinderen misschien ook wel leuk vinden is de gondola bij/naast Ben Nevis.

De highlands metname de upperhighlands zijn bij mij ook favoriet.

Petra

* moet met zo'n afkorting altijd aan criminelen denken en kijkende naar je avator  laughing7

Ardblair
Schotland fan

Highland Hospitality at its very best!

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Jun 2011, 20:04 »

Beste Koen,

Neem eens een kijkje op onze website. Daar staan een aantal links met sites die betrekking hebben op Fort William.
http://www.ardblair.nl

Veel plezier

Constance & Rene
KoenC
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Jun 2011, 21:05 »

@ Petra : Oei, de gondolas van Nevis Range vergeten op de kaart te zetten.   Onmiddelijk gecorrigeerd.  Wink

@ Ardblair : Mooie website.  Zal zeker je links eens zorgvuldig bekijken.

Heb ondertussen ook nog de Highlandgames van Killin als uitstapmogelijkheid toegevoegd in combinatie met een mooie wandeling met uitzicht over Loch Tay en Killin.  bagpiper  Ik wil echt wel eens Highlandgames meemaken en deze zal de dichtstbijzijnde zijn tijdens mijn verblijf.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 02 Jun 2011, 08:04 »

De Falls of Killin is erg mooi, we gaan er iedere keer wel even kijken. Als de kinderen al geregeld gelopen hebben is het misschien leuk om een munro te lopen? Ben Lawers is niet erg moeilijk om te doen en je hebt prachtige!!! uitzichten!: http://munro-madness.com/hills/ben-lawers. Er is een easy way, die duurt wat langer en het moeilijke stuk. Het laatste klimmetje is lastig, maar als je dan helemaal doorloopt vanaf de top naar het eind....Er zijn hier meer op dit forum die met kleine kind(eren) die deze berg al hebben gelopen.  Je kan gelijk Beinn Ghlas meepakken!
Verder vonden wij bij Corpach de treasure of the earth erg mooi, onze kinderen hebben er uren rondgedwaald: http://www.treasuresoftheearth.co.uk/ Deze zit aan de road to the Isles, alleen deze weg is de moeite waard. Geregeld uitstappen, ook bij de stranden! Een stop bij Glen Finnan en een stukje richting de harry potter brug lopen.

KoenC
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 02 Jun 2011, 08:19 »

Thx Wilma !  Goeie tips !  hello2
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Jun 2011, 19:53 »

welkom Koen
ik zie dat je de Singing Sands op het programma hebt staan, als je dan toch hier in de buurt bent vinden ze het misschien ook leuk om naar castle Tioram te gaan, bij eb kan je  zo naar het eilandje waar het op staat lopen .
Het vroegere Natural History Centre in Glenmore is ook leuk voor kinderen, (tegenwoordig heet het Nadurra).
De Garbh Eilean wildlife hide tussen Salen en Strontian waar ze otters, zeehonden en allerlei vogels in het wild kunnen bekijken.

als je de Road to the Isles neemt is Morar heel mooi , prachtige zandstranden.

verder is het leuk om Spade Among the Rushes  van Margaret Leigh te lezen als je naar Smirisary gaat , daarin wordt goed beschreven hoe het crofting  leven er tijdens de tweede wereldoorlog was.

KoenC
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 02 Jun 2011, 20:39 »

Mooie tips alweer.   icon_thumleft
KoenC
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Jun 2011, 08:57 »

Pffff... Nog een maandje en ik vertrek maar hoe dichter de datum komt en hoe meer ik over de West Highlands te weten kom (al die mooie plekjes), hoe meer ik me beklaag dat ik er geen week langer zal kunnen blijven... crybaby2  Gelukkig komen er nog vakanties in de komende jaren.... bagpiper
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Jun 2011, 09:25 »

Have fun daar icon_sunny wave

Groetjes Ingrid
michelscot
Schotland fan

Mijn Schotland

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Jun 2011, 15:50 »

Hallo Koen  wave

Zijn ook Schotland-fans en hebben onze reiservaringen vanaf 2006 samen gevat op onze site.  www.michelscot.be
Ook de moeite is om vanuit Fort William met de Jaobite stoom trein naar Mallaig heen en terug te sporen.

Wij hopen dat jullie een fijne vacantie zullen hebben

Groetjes Michelscot  bagpiper

KoenC
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 05 Aug 2011, 16:04 »

Zopas terug thuis gekomen.
Schotland was indrukwekkend mooi, de eerste uren dat ik de Highlands binnenreed zal ik nooit vergeten, very impressed indeed...
Zeer veel gewandeld
Zeer veel 'midges'. Ik wist dat ik Schotland verlaten had doordat ik geen nieuwe beten meer had. Ook last gehad van andere "piep"-insecten. Hadden na een zware wandeling opeens overal teken op ons lichaam.  (gelukkig hadden we een pincetje meegenomen, in de caravan achteraf 2 uren teken zoeken en plukken).
Ben trots op mijn twee kleine dochters die al die klimtochten mee getrotseerd hebben. Straffe meisjes.
Zal over enkele dagen waarschijnlijk uitgebreider over mijn ervaringen berichten.  Nu nog klimatiseren en wat klusjes doen thuis.  Wink
KoenC
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 06 Aug 2011, 17:50 »

Heb enkele foto's op Facebook geplaatst (soms staat er een link onder de afbeeldingen)
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2318007793487.139415.1348271027&l=0853d3805c&type=1
Mieke
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 06 Aug 2011, 18:00 »

Super Koen!!! Mooie foto's.
Die man op die foto's, is dat Koen?  laughing8
KoenC
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 06 Aug 2011, 18:10 »

yep.
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #15 Gepost op: 07 Aug 2011, 10:08 »

Hai Koen,

Prachtige foto's heb je gemaakt. We hopen dat je nu ook helemaal aan het land verslaafd  happy10 bent geworden
en dat we jullie gauw weer terug mogen zien. hello2
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: From Brugge to Scotland
Ga naar: