Jaaa, Arran is echt een aanrader! Supermooi eiland en ook een heel leuk kasteel dat je kunt bezoeken.

Je kunt heel gemakkelijk de boot nemen naar het eiland.
Een andere tip is Girvan (leuk havenstadje), Ballantrae (leuk dorpje, mooi strand, mooie omgeving) en een boottocht naar de vulkanische bult 'Ailsa Craig'. Zelf nog altijd die tocht niet gemaakt, maar het schijnt spectaculair te zijn (er staan twee huizen op ofzo

). Verder natuurlijk ook het Galloway Forest Park, echt schitterend. Ik ben vaak in Ayrshire geweest en ik kan je zeggen dat het echt een hele mooie en vriendelijke omgeving is, met een mooie kustlijn. Ik heb er echt heerlijke vakanties gehad. Er is genoeg te doen en te zien.
Edit: O ja, als je van geschiedenis houdt, is New Lanark ook aan te raden. Een leuk en mooi museum over de katoenfabriek uit de 18e eeuw en over het goede werk wat de baas, Robert Owen, daar heeft gedaan. Ik was nog een kind, maar ook mijn ouders vonden het geweldig en het is zeker de moeite waard als dagtrip. Heel erg leuk! Ik zie trouwens dat het erg is uitgebreid sinds ik er voor het laatst ben geweest, maar nog altijd een echte aanrader. Dit is de website:
http://www.newlanark.org/