Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 09:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Nog 11 nachtjes slapen
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nog 11 nachtjes slapen  (gelezen 527 keer)
peter en janet
Schotland fan

« Gepost op: 30 Mei 2011, 21:29 »

Volgende week vrijdag 10 juni gaan we weer  hello2
3 weken lang heerlijk genieten van het mooie Schotland.
We beginnen in Morenish vlakbij Killin aan loch Tay.
De tweede week trekken we door naar Achiltiebuie ten noord-westen van Ullapool.
Ten slotte de laatste week (nog ff niet aan denken  tongue3) zitten we in Cumnock, east Ayrshire.

Alhoewel we ons al een beetje voorbereid hebben zijn goede tips nog van harte welkom. Wat mogen we beslist niet missen in de buurt van onze lokaties Huh?

Verder zitten we er aan te denken om de laatste week een dagtocht met de boot naar Belfast te maken. Iemand hier ervaringen mee? Is het de moeite waard?

Peter  sunny
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2011, 13:09 »

Hallo peter,

De ierse zee tussen schotland en ierland kan behoorlijk ruw zijn, afhankelijk van het weer, dus neem wel tabletjes reisziekte mee voor het geval van dat, geniet ervan van de mooie uitzichten op het vaste en waterland van scottië. laughing7

pascal en tanja
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2011, 13:25 »

Ik ben ooit vanaf Stranraer naar Belfast gevaren met Stenaline. De reis zelf is echt helemaal niet leuk. Het is een boot waarop je sowieso binnen blijft, want je kunt niet buiten op het dek staan (dus inderdaad is het aan te raden om een reistablet in te nemen van tevoren). Ik ben niet in Belfast geweest, alleen langs de buitenwijken gereden (industrie enzo), want we gingen voor een lange vakantie naar Donegal. Maargoed, als je echt van pittoresk houdt, dan is Belfast niet aan te raden. Het is een vieze ordinaire havenstad, dat weinig leuks te bieden heeft (naar mijn mening). Natuurlijk heeft het wel een beroemde (recente) geschiedenis en daar is veel sfeer van te proeven, dus als je dat leuk vindt, dan is het aan te raden. De landelijke omgeving buiten Belfast is wel de moeite waard (ook de kust bijvoorbeeld), maar ik denk dat je daar meer dagen voor uit zou moeten trekken.

Verder natuurlijk heeeel veel plezier op je vakantie! icon_sunny

peter en janet
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Jun 2011, 21:06 »

Ben al niet zo enthousiast meer  sad2.
Maar bedankt voor de goede tips. Kunnen we die 100 pond beter aan iets leukers besteden.

Groetjes,
Peter
Petra
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Jun 2011, 21:24 »

Hallo peter en janet

Alvast een hele leuke vakantie toegewenst.

Misschien is een verzorgde dagtrip naar de Orkneys wel een leuke vervanger voor Belfast.

Vanuit Keoldale (onder Durness) met de ferry laughing8
en het busje naar Cape Wrath en weer terug.
Het dit zelf ook gedaan, weet niet meer hoelang het duurde,
maar vond het wel leuk ook door de leuke mede toeristen.

Petra
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Jun 2011, 21:32 »

Als je in Ayrshire bent kan je ook met de boot van Ardrossan naar Arran, van Wemyss Bay naar Bute of van Largs naar Cumbria.
Boottochtjes van 30-60 min.

Arran noemt men ook wel klein Schotland, lowlands en highlands in het klein, Bute is een heel leuk eiland waar we afgelopen weekend nog zijn geweest  icon_thumleft Op Cumbria kan je een fiets huren en rond het eiland fietsen, ongeveer 20 (?) km.

Ik ben afgelopen zomer een aantal dagen in Belfast geweest en vond het toch wel een indrukwekkende stad, maar zou het zelf niet met een Schotland vakantie combineren  Nee!!!
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Jun 2011, 01:08 »

Jaaa, Arran is echt een aanrader! Supermooi eiland en ook een heel leuk kasteel dat je kunt bezoeken. icon_thumleft Aye Je kunt heel gemakkelijk de boot nemen naar het eiland.
Een andere tip is Girvan (leuk havenstadje), Ballantrae (leuk dorpje, mooi strand, mooie omgeving) en een boottocht naar de vulkanische bult 'Ailsa Craig'. Zelf nog altijd die tocht niet gemaakt, maar het schijnt spectaculair te zijn (er staan twee huizen op ofzo tongue3). Verder natuurlijk ook het Galloway Forest Park, echt schitterend. Ik ben vaak in Ayrshire geweest en ik kan je zeggen dat het echt een hele mooie en vriendelijke omgeving is, met een mooie kustlijn. Ik heb er echt heerlijke vakanties gehad. Er is genoeg te doen en te zien.

Edit: O ja, als je van geschiedenis houdt, is New Lanark ook aan te raden. Een leuk en mooi museum over de katoenfabriek uit de 18e eeuw en over het goede werk wat de baas, Robert Owen, daar heeft gedaan. Ik was nog een kind, maar ook mijn ouders vonden het geweldig en het is zeker de moeite waard als dagtrip. Heel erg leuk! Ik zie trouwens dat het erg is uitgebreid sinds ik er voor het laatst ben geweest, maar nog altijd een echte aanrader. Dit is de website: http://www.newlanark.org/

keessie
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 02 Jun 2011, 23:25 »

hoi peter en janet

Nu is het nog 8 daagjes dan is het genieten van de vrijheid en de schoonheid van het land of de geschiedenis daar stil staat
Ik hoop echt dat het weer mee werkt want jullie kijken er toch maanden naar uit en van harde werken verdien je ook iets moois en dat is SCHOTLAND.
ikzwaai alvast uit  wie weet kom ik nog ff langs  om te helpen af te tellen haha
alvaast fijn weekend

gr v keessie
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Nog 11 nachtjes slapen
Ga naar: