Jessy
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 30 Mei 2011, 12:30 » |
|
Dag mensen op dit forum . Na gisteren een topic geopend te hebben bij "de rest van Groot -Brittannië"kom ik langs hier om even kennis te maken . Ik ben Jessy moeder van twee jong volwassen kinderen en woonachtig in België . Blij met dit geweldige forum ! Toevallig ontdekt met zoeken naar de bestemmingen waar we heen gingen gaan en zodoende ben ik hier gekomen . Na een korte reis door Dorset; Blandford Forum ,Abbotsbury,Schaftesbury Gold Hill ,Bath, ben ik onder de indruk gekomen van de prachtige streek .. We hebben nog maar heel weinig ontdekt op zo'n korte periode . We hopen om dit jaar nog eens terug te kunnen keren (als Eric verlof krijgt )'k weet nog niet waarheen afstand is voor ons nog een beetje een probleem dus doen we nog niet heel veel kms . Dus tips om op korte afstand mooie natuur te zien of van die wilde pony's of gelijk welk mooi natuurgebied /geschiedenis en toffe pubs waar we s'avonds kunnen vertoeven . Blandfod Forum heeft een geweldige pub waar iedere keer 's avonds de maaltijd namen http://www.thedolphinblandford.co.uk/Het B&B waar we verbleven was ook goed ,heel vriendelijke mensen http://www.portmanlodge.co.uk/info.htmlMisschien tot later kom gerust eens bij "de rest van Brittanie" langs  Groeten Jessy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McLark(enshoeve)
Schotland fan
Larkenshoeve
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Mei 2011, 17:26 » |
|
 Welkom op het forum Jessy!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Mei 2011, 18:30 » |
|
Hallo Jessy
Bedoel je met die pony's misschien die in The New Forrest.
Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Mei 2011, 18:34 » |
|
@McLark,dank je hoor .
@Petra ,schijnt dat het er mooi is dat de dieren er gewoon rondlopen .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Màiri
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Mei 2011, 19:06 » |
|
Welkom, Jessy. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petra
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 30 Mei 2011, 19:12 » |
|
We reden het centrum van een dorpje in/ door en er was een hele opstopping van koeien die daar gewoon los liepen (India idee alleen hadden deze meer vet) Veel tuinen hadden dan ook veeroosters  De paarden en pony's die wij toen tegen kwamen, vond ik niet echt wild. Ze lopen inderdaad ook zo overal rond. Op de camping waar wij een aantal dagen stonden had men om het toiletgebouw voorzorgsmaattregelen genomen, zodat ze daar niet naar binnen konden. De paarden en pony's liepen zo tussen de tenten door. Weet ook nog dat er heel veel eekhoorns zaten en dat je de tassen daarvoor goed dicht moest houden. Als je bij de tent zat gingen ze gerust zo je tent in op zoek naar eten  Petra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Mei 2011, 19:24 » |
|
@Marij ,ik heb je topic gelezen waar je uitleg over je naam gaf dien in Galish ofzo vertaald is .Leuk en dank voor de verwelkoming ik heb het hier naar mijn zin .Heel veel te lezen net of ik in een openbare bieb zit  @Petra klinkt heel leuk ,kan me iets voorstellen over de gardenroosters  Ik hoop dat ik het mag zien dit jaar of volgend jaar vroeg in mei dan . Vos heb ik wel gezien ,jammer genoeg niet levend  De watervallen in Cornwall ziet er ook heel mooi uit !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
keessie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 02 Jun 2011, 22:25 » |
|
Dag mensen op dit forum . Na gisteren een topic geopend te hebben bij "de rest van Groot -Brittannië"kom ik langs hier om even kennis te maken . Ik ben Jessy moeder van twee jong volwassen kinderen en woonachtig in België . Blij met dit geweldige forum ! Toevallig ontdekt met zoeken naar de bestemmingen waar we heen gingen gaan en zodoende ben ik hier gekomen . Na een korte reis door Dorset; Blandford Forum ,Abbotsbury,Schaftesbury Gold Hill ,Bath, ben ik onder de indruk gekomen van de prachtige streek .. We hebben nog maar heel weinig ontdekt op zo'n korte periode . We hopen om dit jaar nog eens terug te kunnen keren (als Eric verlof krijgt )'k weet nog niet waarheen afstand is voor ons nog een beetje een probleem dus doen we nog niet heel veel kms . Dus tips om op korte afstand mooie natuur te zien of van die wilde pony's of gelijk welk mooi natuurgebied /geschiedenis en toffe pubs waar we s'avonds kunnen vertoeven . Blandfod Forum heeft een geweldige pub waar iedere keer 's avonds de maaltijd namen http://www.thedolphinblandford.co.uk/Het B&B waar we verbleven was ook goed ,heel vriendelijke mensen http://www.portmanlodge.co.uk/info.htmlMisschien tot later kom gerust eens bij "de rest van Brittanie" langs  Groeten Jessy hoi jessy Ook welkom ik zit er ook pas op en eigelijk al jaren gek op schotland zowel muziek,natuur,rust schotse mensen helemaal top misschien was ik daar wel in me vorige leven heb jij dat ook of geloof je daar niet in. ga je ook naar festivals jessy zoals aanstaand weekend in de biesbosch bij dordecht ik hoop nog wat van je te horen groetjes en succes hier en geniet vooral
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Jun 2011, 22:32 » |
|
Nee helemaal niet Keesie :)Geen festivals of het zou misschien een boombalfestival kunnen zijn voor het eerst . Schotland hebben we nog niet gedaan ,ben wel bezig met uitstippelen voor volgende reis maar ben er nog niet uit welke bestemming. vandaag wel een boek gekocht van Noord-Engeland en een kleintje over Schotland ,verder nog een paar reservaties in de bieb .
Jij ook welkom ,lees dat je er ook nog niet zo lang bent , groet Jessy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
keessie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 02 Jun 2011, 22:45 » |
|
Nee helemaal niet Keesie :)Geen festivals of het zou misschien een boombalfestival kunnen zijn voor het eerst . Schotland hebben we nog niet gedaan ,ben wel bezig met uitstippelen voor volgende reis maar ben er nog niet uit welke bestemming. vandaag wel een boek gekocht van Noord-Engeland en een kleintje over Schotland ,verder nog een paar reservaties in de bieb .
Jij ook welkom ,lees dat je er ook nog niet zo lang bent , groet Jessy
Als ik aan noord england denk dan denk ik gelijk aan lake district dat is een echte aanrader, in windemere sliep ik in een jeugdherberg en beter is natuurlijk zelf uitstippelen en iedereen heeft natuurlijk zijn plekkie ik zelf zou zeggen edinburgh vind ik fantastische stad en voor de rust zou ikzeggen steek is over bij malaig voor een overtocht naar een van de eiland isle of skye(hebriden) ik hoop vaker met je te babbelen en ik zou zeggen heel veel leesplezier en lees nu de D-DAY groetjes van kees en slaap lekker
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 02 Jun 2011, 22:51 » |
|
Het boekje is van Dirk Musschoot journalist . Lake District staat er ook in ,de Farne Islands ook ervaring mee ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
keessie
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 02 Jun 2011, 23:09 » |
|
fame island ken ik niet maar altijd leuk om te lezen als het zeker boeit ik hoor het wel van je
groetjes v kees
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 28 Jun 2011, 21:45 » |
|
Hoi Jessy, Welkom op het forum. Je voelt je er vast al thuis. En je hebt ons al aardig leren kennen  via de spelletjes. Ik dacht dat je het wel leuk vond om te weten dat jouw naam in het Gaelic Seasaidh is. Veel plezier op het forum. Yo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Jun 2011, 21:53 » |
|
Hoy Yo , wat leuk die vertaling ! Betekend het ook nog wat ? Ik krijg het niet vertaald ,als het heel eng is laat maar hoor 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Màiri
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 Jun 2011, 22:14 » |
|
Ik spreek alleen Iers, maar ik denk niet dat het iets betekent. Er zijn veel van die naamvertalingen uit het Engels en omgekeerd. Natuurlijk heb je wel de algemene betekenis van de naam Jessy/Seasaidh..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 30 Jun 2011, 22:12 » |
|
Voor zover ik weet is er geen directe betekenis, zal het eens navragen. Oh en de uitspraak; bijna het zelfde als je naam alleen voor de J zeg je sj...dus klinkt het als Sjessie 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 30 Jun 2011, 22:17 » |
|
Oh raar hé.. ben gewoon dat er djessy , uitspraak met de d ervoor omdat mijn naam niet op ie eindigt heb een Engelse achternaam vandaar . Mijn naam eindigt op Y inplaats van ie .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yo
Cryptorator
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 30 Jun 2011, 22:53 » |
|
Ja zie ik met ie, maar is ook even voor de uitspraak ;-) Wees blij dat je geen Donald heet , dat is echt bijna niet uit te spreken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 30 Jun 2011, 22:56 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Màiri
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 30 Jun 2011, 23:33 » |
|
In het Iers zou de uitspraak net iets meer naar de 'a' neigen: sjaasie... (Of sjaase, hangt af van het dialect.) Maar niet een heel sterke a, het zit dan een beetje tussen de e en a in. Kun je het nog volgen? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jessy
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 01 Jul 2011, 07:29 » |
|
Ja hoor ,de ierrse naam vind ik mooi ook hoe je hem dan uitspreekt niet met de volle e maar een beetje vervormen . Seasaidh wel mooi . 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|