Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 09:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: op de bonnefooi door Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: op de bonnefooi door Schotland  (gelezen 2146 keer)
hannelies
Schotland fan

« Gepost op: 22 Mei 2011, 13:02 »

Laatste week juni, eerste week juli willen wij naar Schotland met de auto. Omdat veel rondreizen niet echt aan onze wensen voldoen denken wij erover maar gewoon te gaan en dan het liefst langs goedkope hotelletjes en B&B's. Is dat te doen in toch wel hoogseizoen denk ik??

Groeten Hannelies
Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Mei 2011, 14:53 »

Welkom hier.

Omdat in Engeland de schoolvakanties pas na half juli zijn (in schotland 2 weken eerder), is het nog geen echt hoogseizoen.
Er zal dus nog voldoende vrij zijn, maar zeker in de populaire streken, zou ik niet te laat gaan zoeken.
Desnoods ga je 's morgens alvast telefonisch boeken in de streek waar je naar toe wilt.

hannelies
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Mei 2011, 15:03 »

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Wij durven het wel aan en zullen inderdaad de dag tevoren ofzo e.e.a. checken.

Groet Hannelies
Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Mei 2011, 15:47 »

Hallo hannelies

Ga zelf al jaren op de bonnevooi op vakantie, heerlijk.
(periode zo in eind mei/juni/begin juli) vooral in de Highlands
Heb zelfs de ervaring dat als ik 'savonds ergens aanklopte,
waar geen plaats meer was of geen honden mochten,
dat men dan uit zichzelf ging rondbellen voor mij  icon_thumleft
Het maakt mij niet uit dat die B&B dan net een stukje verderop is.
Waar jullie rekening mee moeten houden,
is dat voor de vrijdagen en zaterdagen het misschien net even wat meer "zoeken" zijn.

Petra

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Jun 2011, 13:05 »

Fijn die tips, want ik ga ws in 2012 ook op de bonnefooi, wel zo relaxt en handig. icon_sunny

Groetjes Ingrid
jan van Duren
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Jun 2011, 18:33 »

als je op de bonnefooi ergens incheckt is misschien het hotel om de hoek nog goedkoper. M.a.w. Ik denk dat je best via internet wel wat adressen kunt achterhalen waarvan je dan weet, welke prijzen er worden gehanteerd. Anders ben je iedere dag aan het eind daarvan aan het zoeken naar het goedkoopste adres.

Met vriendelijke groet,

Jan van Duren
PHL
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Jun 2011, 18:43 »

heeft iemand ook ervaring met campings om op de bonnefooi te gaan?
in andere vakantielanden gaan we nl. altijd op de bonnefooi, we vinden het nooit zo prettig om vanaf internet je vakantiecamping uit te kiezen/boeken.
Tent, 2 volwassenen en 2 kids 14 en 11 jr.

hoor het graag!!

THNX!!
Petra
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Jun 2011, 20:04 »

Tja, zoveel mensen zoveel meningen.

Waar is spontaniteit gebleven  dontknow

De laatste jaren ga ik met eigen auto in Schotland op vakantie.
Het enige wat ik boek is de overtocht.
Verder zie ik wel waar ik terecht kom qua B&B, hostel, hotel, camping, wildkamperen.
Wat het laatste betreft, dat is als ik een heel mooi plekje heb gevonden en
absoluut niet omdat ergens geen plaats meer is/was.
Terwijl ik ook nog 'savonds pas een plekje zoek, eigenlijk nooit gedoe gehad.

Ik moet er persoonlijk echt niet aan denken dat de vakantie per dag vast zou liggen.
Dat je je vakantie vrijheid in feite opgeeft.
Als je ergens zou zijn en nog niet uitgekeken bent en
het tijdsklokje je zou dwingen verder te gaan.

Al men nu gewoon op de bonnevooi gaat, dan is er onderweg nog meer vrij.

Voor wandelaars en fietsers kan ik me het voorstellen,
dat even enkele km's verder lopen/fietsen pittig kan zijn,
maar met de auto/motor ach.

in andere vakantielanden gaan we nl. altijd op de bonnefooi, we vinden het nooit zo prettig om vanaf internet je vakantiecamping uit te kiezen/boeken.

hoor het graag!!

THNX!!

Alleen ervaring in het voor - en midden seizoen, dan is het prima te doen.
Jullie gaan denk ik in het hoogseizoen dat dan dontknow
Hangt er denk ik ook een beetje vanaf waar in Schotland jullie naartoe gaan.

Petra
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Jun 2011, 21:04 »

hoor het graag!!

THNX!!

Wij hebben nu 1 seizoen een caravan ( wonen in Schotland ) en als we tijdens de vakantie willen verkassen zoeken we een camping uit en bellen dan 's ochtends even of er een plekje is. Zo heel veel campings zijn er nu ook weer niet  tongue3  Ook als we een weekendje gaan, boeken we.

Wist je al dat er in Schotland campings zijn, waar tenten niet welkom zijn ? Sommige campingbazen zijn o zo bang voor hun groene tapijtje  laughing7

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #9 Gepost op: 06 Jun 2011, 22:36 »

Ik wilde eerst vooraf alles boeken ivm dat ik kom met twee honden.
Maar goed het zijn Engels/ Schotse rassen, dus ik hoop dat ik zo overal toch welkom ben Wink
En anders rijd ik door naar de buren. icon_sunny
En voor mij hoef ik niet perse te zoeken tot ik de goedkoopste plek heb voor de nacht in die buurt hoor.
Kan mij het schelen, als ik maar een bed heb voor die nacht en een ontbijtje zou ook lekker zijn. Cheesy sunny

Groetjes Ingrid
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 08 Jun 2011, 12:05 »

Ik run een guest House hier op Skye. Mijn verhaal is dus van de andere kant van de lijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat er over het algemeen nog wel een plekje is voor 1 a 2 mensen als ze niet al te ongewone wensen hebben. Dit is tot ongeveer halve wegge Juni laat Juni moet je voor uit boeken als je dicht bij alles wil zitten.  Heb helaas vaak genoeg mensen aan de deur gehad heb dan een kamer en zij zijn met ze drieen. Die vraagen dan of er geen mogenlijkheid is om een extra bed in de kamer te proppen. (Mag niet vanwege brandveiligheid staat een zeer stijve boete op als ze er achter koomen)(dit verhaal hangt ook van de grote van een B&B af of ze onder de brandwet vallen of niet. 3 of minder kamer voor een totaal van 6 mensen vallen dus niet onder deze wetgeving) Ook mensen met dieren. Veel B&B's als ze zelf geen kat of hond hebben laaten geen dieren toe.

Mijn B&B zit in Portree en daar is het altijd druk maar als het jouw niet zo uitmaakt zijn er ook B&B's in de omgeving van het eiland en daar kun je vaak nog wel plekkjes vinden let daar dan ook op. Als het jouw niet uitmaakt dat je wat verder moet rijden voor je avondmaaltijd dan is op de bonnefooi gaan een zeer goed optie.

@ Ingrid: Let goed op zoals ik al melde veel B&B's laaten geen honden toe. Wat mischien een idee is is een lijstje van B&B's te maaken in de buurt van waar jij naar toe wenst te gaan die honden toelaaten. Zal vast wel een website voor zijn waar alleen B&B's zijn die hond vriendelijk zijn
Joke
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 08 Jun 2011, 12:17 »

hoor het graag!!

THNX!!

Wij gaan al jaren (sinds 1995) op de bonnefooi met de caravan ! Hebben in de begintijd alleen een bijzettent voor de kids gehad en je moet daar meestal apart voor betalen. ook voor een luifel moet apart betaald worden !Eigenlijk geen problemen om een camping te vinden !

Veel plezier !
Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Petra
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 08 Jun 2011, 12:35 »

Jurriaan eerlijke post van je  icon_thumleft
Kan me nml. voorstellen dat als eigenaar van en B&B zijnde,
dat men het liefste heeft dat klanten ruim van te voren boeken,
zodat men weet dat er inkomsten zijn.

Zoals al eerder door mij gepost heb ik zelf eigenlijk nooit moeite om iets te vinden.
Moet zeggen dat de B&B voor mij echt alleen voor de overnachting is.
Dat ik ga na het bespreken van de kamer nog ergens eten of wandelen oid.
Voor de honden leg ik een kleed op de grond en
laat bij vertrek enkele ponden extra achter,
omdat ik het gewoon geweldig vind dat de honden welkom zijn.

Ik run een guest House hier op Skye.

Ik moet eerlijk zeggen dat er over het algemeen nog wel een plekje is voor 1 a 2 mensen als ze niet al te ongewone wensen hebben.

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig  Hypocriet
Misschien een topic openen over wat jullie B&B klanten zoal wensen.
Kan me er eigenlijk zoveel bij voorstellen.
Als het bed maar goed is en de kamer fris,
de prijs in verhouding goed dan is het mij wel best.

Petra

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #13 Gepost op: 08 Jun 2011, 18:36 »

@ Ingrid: Let goed op zoals ik al melde veel B&B's laaten geen honden toe. Wat mischien een idee is is een lijstje van B&B's te maaken in de buurt van waar jij naar toe wenst te gaan die honden toelaaten. Zal vast wel een website voor zijn waar alleen B&B's zijn die hond vriendelijk zijn

Bedankt voor je tip Juriaan.

Ik zie de B&B ook alleen als overnachting. Wink
Ik zou hetzelfde doen als Petra, ik weet dat mensen soms laks omgaan met de nette kamer, die daarna weer voor een ander persoon gereed moet worden gemaakt.
Zo ben ik niet hoor, ik ben honden EN mensen liefhebber, dus houd met iedereen rekening, ook mensen die de B&B runnen om het voor ons toeristen een fijne vakantie te maken. Wink icon_thumleft

Groetjes Ingrid
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 12 Jun 2011, 16:31 »

@ ingrid: twee reddenen waarom het helaas niet zo makkelijk is. Jij zal inderdaad rekening houden met anderen maar als Guest house of b&b houder kan je dat niet raaden dus spreek daar dan ook over met anderen. Helaas gedachten leezen is nog niet een van de dingen die wij kunnen Wink. De tweede redenen is als je voor een persoon een uitzondering maakt krijg je vaak het geval van waarom zij wel.

Voor mij is het simpel mijn moeder is alergiesch voor honden en katten haaren dus ik laat ze niet toe.

@Petra: hier een opsomming van wensen van sommige nationaliteiten en rare dingen die mij opvallen.

Een Schone en nette kamer voor een redelijke prijs is iedereens wens. De extra wensen zijn nogal uiteen en hangt ook een beetje van welk volkje ze kommen. Indiers zijn over het algemeen het minst voorberijd van allemaal. Koomen hier zonder jas of trui en hebben het dan koud moeten dan verwarming hoog hebben en extra dekkens hebben. Ze verwachten ook vaak dat ze gewoon gebruik moogen maaken van de keuken( niemand mag in mijn keuken behalve ik, ik ben berijd spullen op te warmen maar dat is mijn lijn).

De briten willen allemaal een TV op de kamer( heeft mijn B&B niet, Ik heb een mooie guest lounge met een grote TV). Daar naast zijn ze altijd een beetje afstandelijk.

Chineezen zijn het makkelijkst maar hebben de neiging om altijd de regels te proberen te buigen. BV ze koomen met 4 mensen opdaagen terwijl de kamer voor 3 is, ze willen bijna altijd een takeaway nuttigen in de kamer. Laat ik niet toe vanwege de stank die moogen ze veroberen in de dinning room. Maar je moet het wel merken want ze zege nooit iets en dan kan je s'ochtends de stank gaan verwijderen ... protest

Nederlanders en Duitsers plunderen mijn vers fruit altijd. Na ontbijt pakken ze vrolijk nog twee stukjes fruit voor onderweg.

Scandinaviers willen altijd een pilsje of twee nutigen. Zijn ook zeer gezellig  Whisky Maar nadat zij zijn gewest kan ik alle blikjes alcohol overal opruimen want zij laaten ze helaas wel slingeren.

Fransen willen graag dat je Frans spreekt.

De Italiaanen Spanjolen en Portugeezen willen bijna altijd een continental ontbijt

Amerikaanen willen altijd weeten waar ze zijn.   Huh Ik heb ze wel een hooren vraagen of ze nog steeds in Schotland zaaten omdat ze de brug over gingen.

en nuja kan nog wel een tijdje door gaan. Ik moet eerlijk zeggen heb nog maar heel weinig problemen gehad met gasten in mijn drie jaar heb ik drie vervelende gasten gehad. In die tijd heb ik meer dan 3000 mensen door mijn deuren gehad. Valt allemaal heel erg mee. wat mij wel opviel is dat alle drie verveelende gasten britten waaren ... dontknow

Schotten zijn ook een makkelijk volkje om als gast te hebben.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 12 Jun 2011, 21:23 »

Ha Jurriaan,

Wat leuk om de beschrijving van de verschillende gasten/ nationaliteiten te lezen.
Het valt me mee dat Nederlanders niet stiekum een lunchpakketje meenemen in een servetje zoals je op de boot weleens ziet icon_scratch

Nou, je maakt wat mee als B&B Baas, succes  icon_thumleft
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: op de bonnefooi door Schotland
Ga naar: