Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Glasgow en omgeving
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Glasgow en omgeving  (gelezen 685 keer)
MountainDew
Schotland fan

« Gepost op: 10 Mei 2011, 06:47 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ga binnenkort voor het eerst naar Schotland.
Jammer genoeg ga ik maar voor 1 weekend.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om alleen een snelle theatertrip te doen naar Glasgow.
Nu overwegen we om er misschien toch een dag (of twee) aan vast te plakken, om een dagje Edinburgh te doen en we dachten erover naar de Falls of Clyde te gaan.
We twijfelen er echter wel aan of de Falls of Clyde echt de moeite zijn om daar specifiek een dag voor aan te plakken, of dat het "gewoon"  een paar watervallen zijn en that's it.
Ook zouden we graag meer natuur willen zien, maar na wat boekjes erop te hebben nageslagen lijkt het erop of alle must sees toch te ver weg zijn.
Kan iemand zeggen of de Falls of Clyde de moeite waard zijn, of dat er nog mooie natuurgebieden dichterbij Glasgow zijn?
Dan nog een laatste vraagje; klopt het dat er in het centrum van Glasgow geen straatverlichting is?
Na op google streetview te hebben gekeken naar de buurt van het King's Theatre in Glasgow, konden we nergens lantaarns ontdekken.
Het zijn een hoop vragen in 1 bericht, maar ik hoop dat iemand wat tips voor me heeft.
Alvast bedankt in ieder geval  Smiley!
skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Mei 2011, 07:05 »

de omgeving van Loch Lomond is ook mooi en niet zo ver van Glasgow.

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Mei 2011, 09:34 »

Dan nog een laatste vraagje; klopt het dat er in het centrum van Glasgow geen straatverlichting is?

Ik ben niet bekend met 'Glasgow by Night' (kom er alleen overdag voor m'n werk), maar weet zeker dat dat niet kan kloppen.
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mei 2011, 18:51 »

We zijn in februari 5 dagen in Glasgow geweest en volgens mij was het niet bijzonder donker, maar heb er niet echt op gelet natuurlijk.
Wat betreft een tripje, wij hebben een dagtocht geboekt, naar Loch Lomond en omstreken, kostte zo'n 35 pond pp, en we waren met een comfortabele minibus (max 16 personen geloof ik) onderweg van 9u tot 18 u. Zeer de moeite en kosten waard! Er waren ook trip richting de hooglanden waarbij je langer (8.00-20.00) onderweg was en nog meer hoogtepunten bagpiper van Schotland ziet. Deze was overigens niet veel duurder. Onder het kopje "reiservaringen" is er meer over geschreven.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Mei 2011, 22:59 »

Haha, geen straatverlichting in het centrum ? Ik ga binnenkort naar King's Theater en zal eens opletten.  Maar waarom vraag je dit eigenlijk  ?

Als je iets meer natuur wilt zien kun je inderdaad het beste richting Loch Lomond/ Trossachs gaan. Als je komt vliegen misschien een auto huren, dan ben je met een halfuurtje al aan de zuidkant van Lomond.
MountainDew
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Mei 2011, 11:25 »

Bedankt voor alle tips.
Aan de foto's van Loch Lomond te zien, lijkt me dit zeker de moeite waard  Smiley.
Andrea, ik wil graag weten of er straatverlichting is in de omgeving van het theater, met oog op het 's avonds teruglopen naar het hotel.
Als er wel straat verlichting is, wordt het waarschijnlijk een (goedkoper) hotel iets verder lopen.
Grasshopster
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Mei 2011, 16:25 »

MountainDew

Maak je geen zorgen over straatverlichting. Het is nu om 2200 nog niet pik donker en de nachten worden komende maand alleen maar korter!

Kies liever een hotel met verduisterings gordijnen!  sunny

Veel plezier!
MountainDew
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Mei 2011, 20:47 »

MountainDew

Maak je geen zorgen over straatverlichting. Het is nu om 2200 nog niet pik donker en de nachten worden komende maand alleen maar korter!

Kies liever een hotel met verduisterings gordijnen!  sunny

Veel plezier!

Bedankt, wel fijn dat het zo lang licht is.
Ook veel plezier !
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Mei 2011, 23:27 »

Na op google streetview te hebben gekeken naar de buurt van het King's Theatre in Glasgow, konden we nergens lantaarns ontdekken.

Je hebt gelijk, geen straatlantaarns in de omgeving van Kings, maar........................ wel heel veel lampen aan de gebouwen en verlichte reclame/ naamborden. Het was vanavond om 10.30 nog schemerig en dat wordt de komende weken alleen maar beter  icon_thumleft

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: Glasgow en omgeving
Ga naar: