Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: SNP-leden
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: SNP-leden  (gelezen 500 keer)
RonV
Schotland fan

« Gepost op: 09 Mei 2011, 22:34 »

Nog helemaal geen post over de spectaculaire verkiezingsoverwinning van de SNP, of ik moet er gigantisch overheen gekeken hebben,

Of ben ik misschien het enige SNP-lid op dit forum?  Bonk
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Mei 2011, 22:58 »

Haha, ik vroeg het me ook al af. Dit was toch wel echt een historisch moment! Ben echt benieuwd hoe het nu verder zal gaan... bagpiper

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Mei 2011, 23:09 »

Mijn stem heeft hij in ieder geval niet gekregen  nono
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mei 2011, 09:15 »

Ik weet eigenlijk heel erg weinig van de Schotse politiek. Andrea, wil je de reden uitleggen? Ik ben erg nieuwsgierig.. Ik moet me er maar eens wat in gaan verdiepen, want vind het wel interessant. Smiley

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Mei 2011, 09:25 »

Onafhankelijkheid van de rest van GB lijkt mij niet zo'n goed idee, dus mijn stem kregen ze ook niet.  Nee!!!
Jurriaan
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Mei 2011, 19:44 »

Ik heb wel op ze gestemd. Ik vond de alternatieven niet smakkelijk om eerlijk te zeggen. Labour, conservatieven en Lib Dem's waaren veel te veel bezig met wat er in Engeland aan het gebeuren is. De andere drie partijen kwammen bij mij in ieder geval over als zeer arrogant.

Daar naast heeft de SNP de laatste 5 jaartjes het niet zo slecht gedaan. Dus ik dacht why not.

Wat betreft afscheiding een stem op de snp is nog geen stem op een zelfstandige staat.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat de schotse economie heel anders is dan de Engelse economie. Onafhankelijkheid zou de schotse staat heel erg kunnen helpen meer dan de meeste mensen zouden denken. In de volgende 20 jaar word energie een zeer belangrijke commoditie. De SNP heeft een interessant plan om daar mee om te gaan. Als schotland finacieel onafhankelijk word dan krijgt Holyrood de mogenlijkheid om die droomen te finacieren.

Ik heb gestemmed op de SNP omdat zij een positief verhaal hadden zij kwammen met ideeen voor oplossingen en met mogenlijke plannen voor de toekomst. Geen van de andere grote partijen had een zelfde verhaal. Veel van de verhaalen waaren hetzelfde verhaal wat ze ook in Westminster hadden gebruikt. Schotland is een heel ander land met een heel andere mentaliteit dan de Britse.

Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Mei 2011, 20:24 »

JURIAAN thumbsup
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Mei 2011, 22:18 »

Mairi, ook ik vind zelfstandigheid van Schotland geen goed vooruitzicht en IK vind Alex Salmond dus vreselijk arrogant.
Oja, ik vind de anti- Engelse houding van veel Schotten dus vreselijk, je kunt hier soms beter een Nederlander zijn dan een Engelsman/vrouw.

Roald
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Mei 2011, 23:17 »

Wat betreft afscheiding een stem op de snp is nog geen stem op een zelfstandige staat.

Hoezee; had het niet beter kunnen zeggen. De SNP heeft een meerderheid gehaald, maar slechts een minderheid van de bevolking is voor een onafhankelijk Schotland. De SNP had voor die vele mensen die op hen gestemd hebben kennelijk genoeg andere interessante punten om hen over te halen.

Maar hoezo 'ik ben niet voor afscheiding 'dus' vind ik Salmond arrogant ?' Iemand wordt toch niet meteen onaardig als je het niet met hem eens bent ? Wink

Live and let live
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Mei 2011, 23:41 »

Oei, foutje, dat woordje "dus" had er niet moeten staan   Bonk

RonV
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 11 Mei 2011, 16:42 »

Zoals eerder gemeld ben ik lid van de SNP, dus het zal niemand verbazen dat ik wel voor een onafhankelijk Schotland ben. Er is te lang beleid gevoeld over de hoofd van de Schotten, met name tijdens Thatcher.

Voor mij is Alex Salmond een van de meest inspirerende mensen in de politiek. Toen in 1997 lid werd van de SNP was dat vooral omdat ik Salmond juist niet arrogant vond maar juist heel genuanceerd. Zijn verhaal inspireerde mij.

Toen John Swinney het een tijdje overnam heb ik ook over mijn lidmaatschap getwijfeld. Swinney was in mijn ogen te rechts. Uiteiendelijk is het er nooit van gekomen om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Iedereen kan natuurlijk van mening verschillen over de politieke opvatting van een ander, maar dat maakt die ander nog niet arrogant. Hoe dan ook. Als je kijkt naar het beleid dat we de afgelopen 4 jaar hebben gevoerd dan ben ik daar trots op en dan denk ik dat het ook bewijst dat er in een onafhankelijk Schotland nog veel meer bereikt zou kunnen worden.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: SNP-leden
Ga naar: