Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: reis moet omgegooid worden - tips?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: reis moet omgegooid worden - tips?  (gelezen 849 keer)
sijbertje
Schotland fan

« Gepost op: 07 Mei 2011, 22:23 »

Wij dachten alles al maanden in kannen en kruiken te hebben en alles geboekt.
We gaan 2 weken in een huisje in Lochgilphead. We komen aan in Hull.
Nu hadden we in de planning om daarna een aantal dagen bij familie in Cambridge te verblijven en dat was ook min of meer afgesproken. Nu hebben zij echter precies hun vakantie geboekt als wij langs wilden komen. dontknow
De boot terug (vanaf Harwich) staat geboekt op donderdag(overdag), maar de zaterdag ervoor moeten wij uit het huisje.
Wat is wijsheid, met het oog op de financiën? De terugreis proberen te vervroegen naar bijv. maandag en in die tussenliggende dagen rustig aan naar beneden zakken? Proberen de boot terug te boeken vanaf Hull?
En hoeveel zouden we kwijt zijn als we (2volwassenen en 3 kinderen) 2 nachten ergens in een hotelletje of iets zouden verblijven?
Bij iedere wijziging die ik maak, moet ik betalen omdat we via een bureau hebben geboekt, dus ik wil graag zoveel mogelijk opties doorgenomen hebben voordat ik wijzig.

Alvast bedankt voor jullie ideeën.
Grtz, Josita
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Mei 2011, 08:28 »

...en ze zien het niet zitten dat jullie die paar dagen wel bij hun in huis verblijven? Sleutel bij de buren achterlaten, zoiets?
Het goedkoopste zou een paar dagen wildkamperen zijn, bijvoorbeeld bij Loch Lomond, Rowardennan. Daar zijn parkeerplaatsen aan het water, waar je mag kamperen. Mooie omgeving om te verkennen ook in die paar dagen.
Als jullie niet van het kamperen zijn, of geen ruimte meer hebben in de auto voor een tent (dat kan natuurlijk met 3 kinderen.. laughing7), dan lijkt me een jeugdherberg de beste oplossing.
sijbertje
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Mei 2011, 14:58 »

Op zich mogen we wel in hun huis verblijven, maar dat vind ik zo gek omdat we er nog nooit eerder zijn geweest en hun oudste zoon blijft thuis. Het geeft ons gewoon geen goed gevoel.
We zijn op zich wel van het kamperen, we hebben een vouwwagen, maar vanwege het klimaat van schotland laten we die juist thuis. Wink Daarnaast hebben we er geen plek voor in de auto.

We hebben iets gehoord van family-hotels, waar je dus een kamer huurt ipv p.p. en per nacht betaalt. Wie weet daar iets van??
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Mei 2011, 16:16 »

Je zou eens kunnen kijken bij budget hotels zoals Premier Inn en Travellodge. Het ligt eraan hoe oud de kinderen zijn, daar hangt het meestal vanaf of ze gratis verblijven. De meeste hotels hebben een kamer prijs, maar met 5 personen heb je dan wel een grote(re) kamer ( of 2 kamers) nodig.  ( B&B's rekenen per persoon).
Maar als je nu al boekt, is het waarschijnlijk wel goedkoper dan dat je er op de bonnefooi in het hoogseizoen ( ?) naar toe rijdt.
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Mei 2011, 19:56 »

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar er zijn Hostels die ook grotere kamers hebben voor hele gezinnen, zoals deze in Edinburgh: http://www.syha.org.uk/hostels/central/edinburgh_central.aspx

't Is maar een idee...  dontknow ?
ilonka
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Mei 2011, 18:48 »

Scotland face .Waarom zo moeilijk? Bonk
Familie vind het goed,dat  jullie in hun huis verblijven, zoonlief is in de buurt om uit te leggen waar alles staat,geen sleutels bij buren halen /afgeven,eh tja, voor die paar dagen zou ik ,zeker met 3 kids ,het aanbod aanvaarden en niet alles omgooien om naar iets passends te zoeken,om te tukken. Jullie zijn er maar 2 dagen ,zeg je.Ik zou mijn gevoel even op standje nul zetten.Als het nu 2 weken zouden zijn . :confused2
Ilonka
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: reis moet omgegooid worden - tips?
Ga naar: