Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: mobiele telefonie in Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: mobiele telefonie in Schotland  (gelezen 2002 keer)
Eva
Schotland fan

« Gepost op: 03 Mei 2011, 10:55 »

Ik weet niet of ik dit hier goed plaats maar wist even niet waar het anders zou moeten staan.

Ik ga een half jaar op stage in Schotland. Nu heb ik wel een mobiele telefoon maar mijn abonnement doet het niet in het buitenland.
Ik heb een sim-lock vrije telefoon en kan dus wel een nieuwe simkaart er in zetten. Weet iemand wat een voordelig simkaart abonnement zou zijn in Schotland waarmee je naar Nederland kunt bellen maar ook in Schotland zelf?

Dankje wel voor jullie input alvast.

Groetjes,
Eva
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Mei 2011, 13:03 »

Hoi Eva,

Ik bel zelf nooit internationaal met m'n mobieltje (gebruik 18185.co.uk - 1p p/min naar NL via huistelefoon), maar ik weet dat je hier met je mobiel ook internationaal kan bellen tegen een lokaal tarief. Meer informatie op: http://www.moneysavingexpert.com/phones/free-international-mobile-call

Je hebt dus een abonnement nodig voor maar 6 maanden en niet 12, of een PAYG SIM natuurlijk. Tesco bijvoorbeeld hebben een leuke deal waarbij ze je £30 beltegoed geven als je £10 beltegoed koopt!

Succes ermee en ook met je stage!

Groetjes

Henk
Eva
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Mei 2011, 20:14 »

Hey McHenk, bedankt voor je reactie.

Misschien een stomme vraag, maar wat is PAYG SIM?

Ik ga eens even kijken naar die site en als dat niks is kan altijd Tesco nog. Smiley Hartelijk dank.

UPDATE:
Ik heb dit gevonden op de website van Tesco:
http://phone-shop.tesco.com/broadband-and-home-phone/international-calling-cards/

Dat lijkt me wel wat. Ik moet dan ook wel een pay as you go sim kopen om mijn mobiel te laten werken, dan kan ik van daaruit de international calling card gebruiken.

Klopt wat ik zeg toch?
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Mei 2011, 23:01 »

Oeps... sorry - "Pay As You Go" !

Tesco kennende zijn die tarieven met zo'n international calling card vast wel goed, alhoewel dat nog steeds 14 pence per minuut naar Nederland is, en dat vind ik niet niks (vergeleken bij wat ik vanaf thuis betaal). Ik heb geen idee of het goedkoper kan.

Je moet inderdaad wel een sim card hebben die hier werkt, maar dat hoeft je bijna niets te kosten. Ik heb bijvoorbeeld laatst een 'un-locked' Nokia GSM met een sim kaart gekocht van www.mobiles.co.uk voor 1 Pence! Zou je dus zelf ook zo kunnen doen, en alleen de sim kaart gebruiken als je wilt.

OK, je moet wel ook £10 beltegoed nemen, maar voor £10.01 heb ik nu dus een reserve telefoontje (voor familie en vrienden, voor hun om te gebruiken als ze bij ons in Schotland op visite zijn, en anders heb ik 'm in de auto liggen voor noodgevallen), inclusief £10 beltegoed van Vodafone. En, als klap op de vuurpijl kreeg ik kort nadat ik 'm had geactiveerd een smsje van Vodafone dat ik nog 'ns £10 extra beltegoed kreeg, wat vier weken lang geldig was en dus daarna verliep (denk dat die maatschappij standaard dat soort acties heeft).

Er zijn dus allerlei aanbieden verkrijgbaar, maar mobiel internationaal bellen blijft natuurlijk duurder dan met een vaste telefoon.
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Mei 2011, 12:56 »

ik woon nu sinds anderhalve maand in SChotland en ik heb hier een goedkoop mobieltje gekocht. koste mij 30 pond en er kwam 10 pond beltegoed bij.
Ik heb dat bij Orange gedaan en daar kun je verschillende soorten beltegoed nemen.
waaronder ook een beltegoed bon (Pay as you GO) voor bellen in buitenland. voor die 10 pond beltegoed kon ik dan 300 minuten naar het buitenland bellen.
deze beltegoedbon kan je iedere keer weer gewoon opwaarderen.
Eva
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Mei 2011, 22:10 »

@ McHenk: bedankt voor je uitleg Smiley

@ Eagleheart: oh dat klinkt goed. Ik heb een simlock vrije telefoon dus dan zou ik alleen beltegoed hoeven te hebben. Die waardebon is dan een soort calling card klinkt het?
3.30p per minuut is niet slecht denk ik Smiley

Heb je dan de Camel pay as you go sim? Daar krijg je bij 30pond opwaarderen 240 gratis minuten bellen naar het buiteland, waarbij bellen naar een mobiel in de UK nog 20p/m is. Ik kan verder op de website niets vinden. Maar met die kost het buiten de free minutes nog 30p/m om naar een Nederlandse mobiel te bellen.
edbe
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Jul 2011, 15:21 »

ik neem aan dat je gewoon met een Nederlandse prepaid telefoon ook in Schotland naar huis kunt bellen ?
Petra
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Jul 2011, 18:39 »

ik neem aan dat je gewoon met een Nederlandse prepaid telefoon ook in Schotland naar huis kunt bellen ?

Kans van niet, maar er zijn dan wel telefooncellen.

Petra
edbe
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Jul 2011, 20:28 »

en waarom kan het dan niet Huh in Ierland kon het wel ??
Petra
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Jul 2011, 20:33 »

en waarom kan het dan niet Huh in Ierland kon het wel ??

Tja, Schotland is Ierland niet.

Petra
edbe
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 24 Jul 2011, 07:31 »

dan ligt Schotland toch jaren achter  bagpiper
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #11 Gepost op: 24 Jul 2011, 08:01 »

Petra

Waar haal jij die wijsheid vandaan.
Volgens mij is dit wel mogelijk,heb het zelf ook ooit gedaan.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 24 Jul 2011, 09:05 »

Je kunt gewoon met je (nederlandse) mobiel naar huis bellen. Op sommige plekken heb je niet een goed bereik, dat kan wel eens lastig zijn.

edbe
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 24 Jul 2011, 09:11 »

dus gewoon met prepaid is het mogelijk ?? ik las op Vodafone site dat je moest aanmelden met Passport aan 4000 ??
Struner
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 24 Jul 2011, 09:34 »

Je kunt gewoon met je (nederlandse) mobiel naar huis bellen. Op sommige plekken heb je niet een goed bereik, dat kan wel eens lastig zijn.
Daar is mogelijk wel een verschil tussen prepaid en abo:
Op Iona had ik met mijn Schotse Vodafone prepaid geen bereik,
met mijn NL Vodafone abo wel, via het netwerk van O-2,
maar de NL T-mobile prepaid weer niet.
Mogelijk roamt een buitenlands abo wat makkelijker dan een dergelijke prepaid?
Of is het een verschil tussen Vodafone en T-mobile?

MVG,
---Peter.
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #15 Gepost op: 24 Jul 2011, 09:50 »

dus gewoon met prepaid is het mogelijk ?? ik las op Vodafone site dat je moest aanmelden met Passport aan 4000 ??
Kijk hier even.
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Jul 2011, 11:10 »

Ik heb nooit problemen gehad met mijn Nederlandse prepaid telefoon in Schotland. Cheesy Zelfs op Iona kon ik prima bellen. Maar ik heb dan ook Hi, en met Hi heb ik altijd en overal bereik (nou ja, bijna overal.. Wink maar waar iemand met Vodafone geen bereik heeft, heb ik meestal wèl bereik). Neem dus gewoon een andere provider. evil5

Petra
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 24 Jul 2011, 12:01 »

dan ligt Schotland toch jaren achter  bagpiper

Kan je vertellen dat er zelfs in Nederland gebieden zijn,
waar je geen bereik kan hebben.

Wel goed lezen,
heb een deel van de tekst rood gemaakt.

Waar haal jij die wijsheid vandaan.
Volgens mij is dit wel mogelijk,heb het zelf ook ooit gedaan.

Die wijsheid haal ik uit mijn eigen ervaringen,
nml. zelf in meerdere vakanties meerdere keren ervaren.
Ook daar gezien dat ik niet de enige ben  icon_biggrin
Verblijf meestal in de Highlands, wat zal meespelen.

De groene tekst zal/kan wat dit onderwerp betreft,
geen garantie bieden voor een ander.

Petra
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #18 Gepost op: 24 Jul 2011, 12:25 »

Werk je bij een bank?
Of ben je een politicus? laughing7
Roald
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 24 Jul 2011, 12:39 »

Volgens mij kan dat best. Je betaalt je waarschijnlijk wel scheel.

Live and let live
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Overige onderwerpen  |  Topic: mobiele telefonie in Schotland
Ga naar: