Hoi!
bedankt voor alle vakantie-uitzwaaien!
En helaas ben ik nu weer terug...maar wel een heerlijke reis gemaakt. Er is zoveel te fietsen in Schotland. Prachtige routes. Op mijn laatste dag heb ik nog een mooie kans misgelopen. Ik was bij Callander in de buurt, bij Loch Kathrene, waar een stoomboot vaart (ik dacht uit 1899) en als je die boot om 1030u pakt, dan vaart die in 2 uur het Loch over (ik dacht dat het 19 km of mile was) en dan kan je vandaar uit weer terugfietsen. Helaas was ik te laat. Ik heb een aantal prachtige routes gefietst oa de Deeside van Ballater naar Banchory (ben niet helemaal tot Banchory gereden). Echt magnifiek. En alles geweldig aangegeven. Geen enkele keer twijfel gehad waar ik heen moest, altijd prima bewegwijzerd. Nu zijn er meestal ook niet zoveel keuzes qua wegen

maar dan nog is het prettig fietsen.
Had me wel een tikkeltje vergist in de Salmon Run. Die loopt van Pitlochry naar Dundee. Ik had de kaart wel goed bekeken maar toch over het hoofd gezien dat er een paar flinke heuvels in zaten! Die vielen heel erg tegen, maar omdat de omgeving zo prachtig is, was het toch voldoende om door te fietsen. Werkelijk geweldige uitzichten gehad. Ongeloofelijk!! Ik probeer een paar plaatjes bij te voegen.
B&B was bijna overal 35 pond (voor single) en prima geslapen en gegeten. Doordat je de heuvels opgaat, moet je er natuurlijk ook weer af.... ik heb een helling van 20% gehad!! Dat is dan wel een beetje eng... en veel en vaak in de remmen knijpen en dan ga je nog met 40 km de heuvel af. De heuvel op ging toch wel vaak lopen.

Het was gewoon niet te doen. Althans niet voor mij.
Kan het verder iedereen aanraden. De fietsroutes zijn meestal op minor roads of ook heel vaak op weggetjes waar alleen gefietst wordt. Het autoverkeer is erg voorzichtig.
Dus zeker een aanrader en ik verwacht het zeker nog een keer te doen. OVerigens ook met de trein geweest (om bijv,. in Pitlochry te komen en dan weer terug te kunnen fietsen naar mijn auto in Dundee) en dat was ook goed te doen. Had voor 1 reis wel 7 kaartjes... en dan kosten het totaal nog geen 12 pond.. Alleen rijden de treinen wel heel weinig daar, dus zoals hier in Nederland naar station gaan en binnen 15 min een trein hebben, dat lukt je niet makkelijk in Schotland.
Al met al zeer geslaagd, het weer het iets beter mogen zijn, maar ik heb nu dan ook wel een paar mooie paarse regenlaarzen en een schitterende raincoat. Dus elk nadeel heb zijn voordeel!
groet Pauline (ik zie dat ik de fotos´s iets moet gaan verkleinen dus die probeer ik zo nog wel.