Skyler
Schotland fan
|
 |
« Gepost op: 01 Mei 2011, 19:04 » |
|
Hallo allemaal.. ik ben half Canadian en woon in Nederland. Ik ben een kunstenaar (zeggen ze).. en ik wil een rustige plekje kopen aan de kust van de Highlands in Schotland. Ik wil (nog) niet emigreren maar wel iets kopen zodat ik in Schotland rustig mijn werk kan maken. Nou is er genoeg real estate te koop via makelaars op internet in de Highlands maar dat zijn gewone huizen met prijzen van ongeveer 80.000 pond of meer. Dat is me wat te gortig en ik zoek eigenlijk gewoon een cabine of een chalet of ander soort condo om te kopen (rond de 20.000 a 30.000 pond) op een rustige (liefst afgelegen) plek aan de kust van de Highlands. Ik kan het alleen niet vinden op internet.. zijn dergelijke cabins wel te koop eigenlijk? Ik ben op zich niet van plan daar pertinent te gaan wonen maar wil er wel heen kunnen op elk gewenst moment van het jaar.
Dus de vraag is: zijn er cabins te koop aan de kust of omstreken en op welke website of makelaar kan ik daarvoor terecht?
Thanks everybody
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McHenk
Schotland fan
Anno 2000
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Mei 2011, 23:43 » |
|
Hi Skyler,
Interessante vraag; "geen idee" was mijn eerste reactie! Ik dacht ook even op Internet te zoeken en vond alleen lodges en caravans te koop op campings enzo en da's zo te horen niet waar jij naar op zoek bent...
Ik kan me zo indenken dat een heleboel mensen zoiets zoeken als jij en dat het aanbod niet erg groot is. Misschien zijn er andere forum leden die in of nabij de highlands wonen die advies kunnen geven.
Succes met de zoektocht in ieder geval!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jurriaan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Mei 2011, 13:56 » |
|
Hoi Skyler
Welkom op dit forum.
Omdat Schotland tegenwoordig een populaire plek is zijn huis prijzen vrij hoog ook voor de afgelege plekken. Ik neem dat ook aan voor vakantie cabines en dat soort dingen. Het hangt ook heel erg af van waar je het precies wilt aanschafen. Hoe verder weg van de toeristiesche orden hoe beter natuurlijk. Nu is jouw probleem alleen dat zowat de hele schotse west kust van de hooglanden populair zijn.
Als de prijs echt zeer belangrijk is dan raad ik een caravan aan. Dat is het goedkoopst. Anders goed zoeken.
Groeten,
Jurriaan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suzan
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 02 Mei 2011, 22:19 » |
|
Hoi Skyler,
De tijd van hutjes en huisjes voor 30.000 pond ligt helaas al meer dan 10 jaar achter ons. Dan was het doorgaans ook een echt bouwval wat minstens een jaar vergde om er wat van te maken (en nog veel meer geld). Een plot kost aan de kust met een beetje zeezicht al gauw 50.000 pond. Vorig jaar stond er wel een leuke cabin te koop in de omgeving van Fort William maar die was dacht ik 65.000.
Oppassen met plots kopen dat je ook daadwerkelijk planning permission kan krijgen. Vlak aan de kust oppassen dat een flood risk assessment door de SEPA verplicht is. Ook aansluitingen op electra en water kunnen erg duur zijn (plaatsen extra transformator bijvoorbeeld). Milieueisen zijn meestal ook niet mals voor sceptic tanks etc. . Goed oppassen voordat je er aan begint. Goede sollicitor zoeken deze kan je behoeden voor verborgen gevaren. Zijn inmiddels wel wat wijzer geworden, maar het blijft een fantastisch land met doorgaans fijne mensen en een soms wat stroperige bureaucratie.
Hartelijke groet,
Jan Beachviewcottages Isle of Harris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skyler
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 02 Mei 2011, 23:50 » |
|
Het is dus niet zo gemakkelijk en goedkoop als ik dacht. Even doorsparen dus. Anders maar een caravan  .. zijn dat gewone caravans of stacaravans? En sta je dan met zn allen op een veldje net als in Nederland ? (hopelijk niet) En kan je die ook gewoon kopen? Hoe werkt dat dan precies? Waar zijn de tijden toch dat alles nog goedkoper was? Ik bedoel 30.000 pond is toch een hoop geld en een cabin is maar van hout. thanks for the information guys 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
McHenk
Schotland fan
Anno 2000
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 Mei 2011, 09:22 » |
|
Tja, wij hebben ook onlangs ons eigen huis te koop gezet en zijn op zoek naar iets anders, en dan merk je weer dat je echt niet betaal wat het pand qua materiaal waard is. Je betaalt voor het plekje - 'Location Location Location'! Je schijnt vaak stacaravans te kunnen kopen met standplaats, maar zelf weet ik er niets van af. Ik denk dat je inderdaad meestal 'hutje mutje' met z'n allen op een open vlakte staat.... Het is een leuk idee, maar als ik zo op Internet kijk... leuke prijsjes  !! http://www.chasethewildgoose.com/http://www.taymouthvillage.co.uk/lodges-for-sale/Ik denk dat je misschien nog kans hebt in bijvoorbeeld Frankrijk of in sommige landen in het oosten van Europa, maar hier... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EllenC
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 03 Mei 2011, 14:07 » |
|
een cabine voor die prijs , helaas je zult ws tusen de 60.000 - 100.000 kwijt zijn . Ik zou de portefuilles van de local estate agents bekijken of daar misschien wat tussen zit.
de meeste cabins die aangeboden worden zijn echter op parken of kleinschaliger met en stuk of 5 bij elkaar.
de caravans zijn static caravans met 2 of 3 slaapkamers , maar als je niet op een camping -park wilt zitten is het een kwestie van een klein plot vinden -ook die zijn vanaf 20.000
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
skye
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 03 Mei 2011, 18:37 » |
|
Hawick is alleen randje Schotland, dus of dat is wat je zoekt??
Zal ook nog eens denken of ik nog iets zou weten.
tja, dat winnende staatslot, daar zit ik ook nog steeds op te wachten, dan kwam dat huisje in Schotland er wel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Màiri
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 03 Mei 2011, 21:23 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eagleheart
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 04 Mei 2011, 12:43 » |
|
Ik kwam een tijdje geleden nog een vervallen kasteeltje tegen in Galloway Scotland voor 110.000 als je zoiets wilt opknappen ben je toch nog wel een miljoentje kwijt hoor kan ik je garanderen  al moet ik zeggen, ik had destijds serieus informatie ingewonnen over dit pand, dat was zo'n half jaartje geleden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EllenC
Schotland fan
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 05 Jul 2011, 12:41 » |
|
dat ziet er leuk uit en alsje dan die kerk/kasteel/ruine erbij kunt krijgen mmmm .. waar is dat schip met geld ??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Struner
Schotland fan
|