Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Just joined! My first Hello.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Just joined! My first Hello.  (gelezen 1766 keer)
Freebird
Schotland fan

« Gepost op: 14 Jul 2006, 17:20 »

Hallo medeforumleden,

Tijdens wat surfen kwam ik hier terecht. Als liefhebber van Schotland en regelmatige bezoeker van de Higlands met onze camper, leek het me leuk om hier eens te lezen wat ervaringen en tips van znderen zijn maar ook om mijn eigen ervaringen te delen met jullie.
Het voert nu te ver om alles over mijzelf te vertellen dus ik volsta voorlopig met het volgende:

Ik ben een getrouwde man van 47, we hebben 1 dochter en we werken alledrie. Onze voorliefde voor Schotland delen mijn vrouw en ik niet met onze dochter. Voor de rest? Ask and you'll find out.

Freebird.
Ina
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Jul 2006, 18:50 »

Welkom, we zijn hier gek op verhalen en foto's. hello2
Zijn jullie dit jaar al geweest of heb je nog plannen?

Yours Aye for Scotland
Sas.
Administrator
*

Viva Glasvegas!

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Jul 2006, 21:29 »

Welkom hier!  wave Leuk, weer een nieuwe Schotland-gek op het forum icon_thumleft
Teije
Administrator
*

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Jul 2006, 22:20 »

Hoi Freebird,

welkom op het forum, we hopen dat je later inderdaad wat meer vertelt van jullie Schotland-ontdekkingen! Heb je al ergens op internet foto's staan?
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Jul 2006, 06:52 »

Hoi Freebird,
welkom op dit hartstikke gezellige forum!
En ook ik ben benieuwd naar de verhalen hello2

gerdamartijn
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Jul 2006, 08:16 »

Welkom Freebird,join the club? hello2 Als je dochter al werkt gaat ze zeker niet meer mee op reis? Nou ik ben benieuwd naar waar jullie allemaal geweest zijn? tongue3
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Jul 2006, 14:10 »

icon_thumleft

Goh! Wat een welkom en enthousiasme!
Dit jaar zijn we naar het Zuiden van Engeland en naar Wales (Powys) geweest (ik weet het, ik weet het...) omdat we daar nog nooit waren geweest. In 2005 hebben we echter een "Major Tour of Caledonia" gedaan waarbij we langs de Westkust omhoog en via Inverness en omwegen terug naar Newcastle zijn gereden met onze camper...

Lees daarover maar meer op een andere plek dan dit welkomshoekje; krijg ik ook vast meer ruimte van onze webmaster ( notworthy) om dingen uit te leggen...

Tips zijn altijd welkom; kritiek ook, zolang dat maar opbouwend is en denk erom, Boos worden mag, boos blijven niet...

Slainte !
Keen
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Jul 2006, 11:52 »

Van mij ook een hartelijk welkom Freebird! Piper
nelleke
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 02 Nov 2006, 11:31 »

hebben jullie met de camper wildgekampeerd??? zo ja, is dit goed te doen in de highlands??

wij willen volgend jaar voor het eerst naar schotland maar de boottocht is wel prijzig sad1

groetjes nelleke
Marien
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 02 Nov 2006, 15:31 »

Als je via Frankrijk gaat, valt het wel mee.  Je bent dan wel met de auto langer onderweg en kan je dus beter nog een overnachting in GB regelen, maar dat kan heel goedkoop.

DE FOTO'S EN HET VERSLAG VAN ONZE VAKANTIE VAN 2008 STAAN ONLINE!!!
http://W
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 02 Nov 2006, 18:28 »

Ik heb net gisteren de boot DFDS geboekt voor volgend jaar. goedkope hutten en geen eten kwam rond 350 euro. Ik vind dat wel meevallen.
Wij hebben luxe(re) hutten genomen en 4 maaltijden en een annuleringsverzekering en dat kwam op nog geen 500 euro! De boot naar Edinburgh kwam op 800 euro!

jawe64
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 03 Nov 2006, 06:57 »

Hi there Freebird  wave.

Welkom bij de club.

Jack
nelleke
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 04 Nov 2006, 08:13 »

wij gaan met een kampeerbusje dus dat komt altijd nog iets duurder uit.
we besparen dan wel weer wat met wildkamperen.
nelleke
Freebird
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 04 Nov 2006, 20:06 »

We zijn met de camper geweest en hebben gebruikt gemaakt van (boerderij)campings. Wildcamperen is ook mogelijk maar alleen als je daarvoor toestemming hebt van de landeigenaar. Toch kies ik er voor om op een camping te staan. Meestal zoeken we die op (bordje langs de weg) aan het einde van een (rij)dag. Onderweg hebben we gekocht wat we dan 's avonds eten. We hebben gemiddeld zo'n 10 pond betaald voor 2 personen en een camper op electra.

De overtocht kiezen we altijd voor DFDS. Ook wij hebben weer lekker vroeg geboekt en zijn een kleine ? 700, = kwijt aan de retourovertocht met de camper, twee keer een commodore cabin en ontbijt 's ochtends. Dat kan dus goedkoper als je met minder gemak genoegen neemt. We hebben mensen, die alleen een slaapstoel geboekt hadden, wel onder de trappen zien slapen.

De overtocht is inderdaad een kostenpost maar als je gewend bent dit uit te geven aan de overtocht kun je er elk jaar weer rekening mee houden, net zoals de Zuid-Europagangers die brandstof, tijd, tussenovernachtingen met maaltijden en vaak tol kwijt zijn voor ze op de plaats van bestemming zijn.

Voor ?600,= ben je aan de overkant, heb je goed geslapen en gegeten en de vakantie begint al in IJmuiden in plaats van over twee dagen snelweg naar Itali? (of zo) met de camper. Maar ik kan natuurlijk niet in jullie portemonaye kijken.
Overigens zijn de dieselprijzen in Scotland ook wat hoger dan we hier gewend zijn.

Toch durf ik je bijna te garanderen dat je het allemaal de moeite en kosten waard vind als je voor het eerst door Glen Coe rijdt en de kolommen zonlicht over de bergwanden ziet spelen na een verfrissend regenbuitje. De lucht is dan zwanger van de geur van natte hei en wilde knoflook en da's een mooi moment voor een tussenstop om even te genieten van de rust en ruimte en een lekkere bak thee...tongue3

Probeer maar...
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Just joined! My first Hello.
Ga naar: