Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: in augustus-boot geboekt!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: in augustus-boot geboekt!!  (gelezen 540 keer)
skye
Schotland fan

« Gepost op: 28 Apr 2011, 10:14 »

ik heb gisteren de aanvraag vor de vakantie ingediend op het werk, en als het lukt gaan we vanaf 22 augustus twee weken naar Schotland. Deze keer maar twee weken, want in juni gaan we ook nog een week naar Bretagne, we hadden de vakantie dit jaar een beetje anders da anders gepland ivm de zieke kat, die wilden we niet te lang alleen laten, of sowiesos niet weg als hij heel ziek was, maar helaas is hij er al vanaf begin maart niet meer. toch hebben we de vakantieplanning maar zo gehouden. natuurlijk heel veel zin in Schotland, maar ook Bretagne lijkt me erg leuk om heen te gaan. Toevallig gaat een van de kids van mijn werk er volgende week naar toen, en zij gaan precies naar de plek waar ik ook heen wil ivm vogeleilanden.

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Apr 2011, 10:57 »

Oh wat heerlijk! Ik ben wel jaloers, hoor. Maar waarschijnlijk kom ik van de zomer ook nog wel in Bretagne om mijn vrienden op te zoeken. Dat is een beetje een vaste traditie geworden in de zomer. Cheesy Roep maar als je tips nodig hebt, ik ken veel plaatsjes en leuke dingen in Bretagne! wave Bretagne is echt heel leuk. Anders dan Schotland, maar wel met de 'Keltische' flow, mooie kusten, lieflijke huisjes en dansbare muziek!
En Schotland natuurlijk geweldig. Waar gaan jullie naartoe?

skye
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Apr 2011, 11:23 »

wij gaan in Schotland in ieder geval naar the Cairngorms ivm de rendieren en de ospreys. verder deze keer waarschijnlijk ook weer naar Glencoe. Ik wil ook wel eens weer kijken in de omgeving van de Trossachs. we zien wel.
In Bretagne willen we in iede geval in de buurt van de sept- iles, vogeleilanden kijken. Ik heb net gekeken voor wat campings, maar die zijn allemaal wel groot. Als jij toevallig nog een kleinere weet??
het lijkt me daar wel erg mooi overigens, wat ik zo gezien heb van die kusten.

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Apr 2011, 11:58 »

In Bretagne willen we in iede geval in de buurt van de sept- iles, vogeleilanden kijken. Ik heb net gekeken voor wat campings, maar die zijn allemaal wel groot. Als jij toevallig nog een kleinere weet??
het lijkt me daar wel erg mooi overigens, wat ik zo gezien heb van die kusten.

Helaas kan ik je niks vertellen over campings, want ik heb daar altijd gelogeerd bij vrienden of in een accomodatie gezeten.. Wat leuk dat je naar de Sept-Iles gaat. Ik ben daar zelf nog nooit geweest, maar het ligt in de buurt van Vannes en dat is zeker een leuke plaats om een keertje te bezoeken (wel toeristisch in de zomer). Bij Vannes ligt ook een mooi kasteel waar je naar binnen kunt, zeker de moeite waard om te bekijken (weet alleen dus niet meer hoe het heet, dus je moet even zoeken). Natuurlijk is het een must om een keertje te eten in een crêperie. :-) Als hoofdgerecht neem je dan een galette en als nagerecht een crêpe. Er zijn daar genoeg crêperies in de buurt. Verder is het de moeite waard om een reisje te maken naar Belle-Ile, een mooi eiland waar vrienden van mij erg enthousiast over waren. Verder ken ik de zuidkust niet zo heel goed, maar ik kan je vertellen dat het veel zandstrand is, lage rustige kust. Erg mooi.
Bretagne is ongeveer zo groot als Nederland, dus als je tijd hebt, kun je ook wat verder het land intrekken. In dat geval is Dinan echt een plaats waar je ooit geweest moet zijn (Middeleeuwse stad, echt heel spectaculair). Vanuit Dinan zou je nog naar de noordkust kunnen rijden. De noordkust is veel ruiger dan de zuidkust en daar vind je dan ook kliffen. Aye

skye
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Mei 2011, 06:02 »

20 augustus gaan we weg, en 4 september weer terug!!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: in augustus-boot geboekt!!
Ga naar: