Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Bank perikelen !
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Bank perikelen !  (gelezen 2239 keer)
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #25 Gepost op: 08 Jul 2011, 10:54 »

Bij onze komst naar Schotland moest ik wel weer wennen aan het gebruik van cheques  tongue3 Maar waar gebruiken jullie je chequeboek nog voor ? Hier is het drastisch verminderd nu de kinderen niet meer naar school gaan. Maar structureel betaal ik met een cheque de newsagent ( 1 x per maand)en mijn koorcontributie. En verder de bekeuringen  laughing7, (aan) betalingen voor huuraccomodatie van particulieren en klusjesmannen aan de deur ( dakdekker, mobile caravanservice, jaja) al hebben deze het liever cash.   Verward . Tot voor kort ook nog de garage en de kapper, maar daar kan ik nu pinnen icon_thumleft
Oja, ook waren we vorig jaar op campings waar je niet kon pinnen, dus dit jaar het chequeboek maar weer mee.

Ellen C, krijg jij ook cheques als je de caravans verhuurt of heb je inmiddels een pinapparaat aangeschaft  sunny
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #26 Gepost op: 08 Jul 2011, 15:20 »

wij proberen zoveel mogelijk online te doen en de mensen beginnen er langzaam aan te wennen om via internet te betalen, als ze die al hebben.
op het ogenblik is dat ongeveer 20% van de boekingen de rest betaalt nog steeds met een cheque.

een pinmachine hebben we niet , onze omzet is niet zo groot dat het zich loont om er 1 aan te schaffen.

ons chequeboek wordt gebruikt om de garage te betalen, de heating-olie , lidmaatschap van Landroverclub en Drascombe zeilclub .het boeken van een tafel op craft fairs gaat vaak alleen met cheque  en af en toe ook om iets voor familie in Nederland te betalen die wat in de U.K. willen bestellen en alleen met cheque kunnen betalen en die hebben ze natuurlijk  niet Nee!!!

Roald
Schotland fan

« Antwoord #27 Gepost op: 08 Jul 2011, 22:59 »

Ik keek er ook een beetje van op dat het hier nog zo gewoon is. Maar ik heb ze niet en hoef ze ook niet, en mis ze niet Wink (cq ben nog nooit in een situatie geweest waarvan ik dacht: kon ik nu maar een cheque uitschrijven).

Live and let live
Roald
Schotland fan

« Antwoord #28 Gepost op: 12 Jul 2011, 22:38 »

maar nog een paar jaar en de cheques zijn ook hier verleden tijd. ( 2018?)

Cheques blijven toch: http://www.bbc.co.uk/news/business-14122129

Live and let live
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #29 Gepost op: 13 Jul 2011, 09:55 »

en alweer zoveel ponden down the drain , eerst onderzoek doen naar een alternatief en dan besluiten het toch maar niet te doen.Ach het heeft in elk geval weer een aantal mensen aan het werk gehouden.

Toch vraag ik me af hoe andere landen het zonder cheque kunnen doen en juist Great Britain ( we are the leading country in.....vul maar in ) niet

Struner
Schotland fan

« Antwoord #30 Gepost op: 13 Jul 2011, 10:28 »

En postwissels, gebruiken ze die ook nog steeds? Als je #17,43 wilt betalen, koop je een postwissel van #15,00 en plak je er voor #2,43 aan postzegels bij op  confused2 Hup, afstempelen, in een envelop en opsturen maar.

MVG,
---Peter.

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #31 Gepost op: 13 Jul 2011, 13:23 »

wij proberen zoveel mogelijk online te doen en de mensen beginnen er langzaam aan te wennen om via internet te betalen, als ze die al hebben.

Mensen zijn er over het algemeen nog niet aan gewend en veel mensen geven je liever niet hun bankrekeningnummer  Verward

Men biedt je de mogelijkheid om via internet te betalen vaak ook helemaal niet aan, maar als je dan vraagt om hun bankgegevens (bijvoorbeeld bij het huren van een vakantiehuisje), zodat je het bedrag direct kan overschrijven, dan zijn ze daar vaak wel blij mee. Is toch ook veel makkelijker? Hoef je lekker niet naar de bank toe met je cheque en je krijgt het geld toch! En, de betaler kan het gewoon vanuit z'n luie stoel regelen. Prachtig.

Volgens mij drukken bedrijven ook over het algemeen niet hun bankrekening nummer op hun briefpapier, zoals gebruikelijk is in NL.

Undecided

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #32 Gepost op: 13 Jul 2011, 13:28 »

Trouwens, betalen met dat Nederlandse iDEAL systeem werkt trouwens goed zeg. Net vanochtend nog gebruikt om een ticket voor m'n moeder naar Edinburgh te boeken!

icon_thumleft

Roald
Schotland fan

« Antwoord #33 Gepost op: 13 Jul 2011, 21:15 »

Volgens mij drukken bedrijven ook over het algemeen niet hun bankrekening nummer op hun briefpapier, zoals gebruikelijk is in NL.

Inderdaad: het bedrijf waar ik werk begint daar nu pas mee. En toen ik m'n eerste telefoonrekening in de UK kreeg, stond bankrekeningnummer er inderdaad niet op icon_scratch. Moest ze bellen om er aan te komen ! Inmiddels staat het er trouwens wel op.

Live and let live
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #34 Gepost op: 13 Jul 2011, 21:38 »

Maar .................aan de andere kant is het gebruik van de credit card hier wel veel gewoner. Bij mijn laatste bezoek aan NL moest ik me legitimeren bij bedragen boven 50€ , had mijn paspoort niet bij me (oeps) en deden ze heel moeilijk over mijn Britse rijbewijs. Ook kon ik bv geen benzine betalen met de CC  nono
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Leven in Schotland  |  Emigreren naar Schotland  |  Topic: Bank perikelen !
Ga naar: