Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: folkmusic pub
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: folkmusic pub  (gelezen 408 keer)
Haras
Schotland fan

« Gepost op: 19 Apr 2011, 18:38 »

Vrienden van ons gaan een paar dagen voor het eerst naar Edinburgh. Nu zou ik hen de pub " The Tron " aanraden in Edinburgh, maar die is gesloten. Dit was de pub voor de echte live folkmusic sfeer.
Hebben jullie goede alternatieven? Ik zag dat Whitslebinkies wat heeft overgenomen, maar misschien hebben jullie nog tips?
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Apr 2011, 19:28 »

Wel, omdat ik in Edinburgh wil gaan studeren volgend jaar (en ik ben er hard voor aan het werken BangHead), heb ik natuurlijk al wat rond gesnuffeld voor pubs waar sessies zijn (want als ik daar ben wil ik natuurlijk wel naar leuke muzieksessies gaan met mijn harp). Tijdens mijn zoektocht ontdekte ik een geweldige pub waar al die beroemde Schotse muzikanten ook vaak komen spelen (zoals bijvoorbeeld leden van Battlefield Band). Het is wel klein en druk, maar zeker de moeite waard: Elke avond sessie! En soms zelfs in de middag. Het heet Sandy Bell's en dit is het adres: 25 Forrest Road, Edinburgh, EH1 2QH
Ik ben er zelf dus nog nooit geweest, maar het schijnt een zeer beroemde pub te zijn (beetje zoals de Temple Bar in Ierland; nou ja, misschien iets minder bekend, maar een beetje dat idee). Dus zeker een aanrader. Ook lekker centraal: vlakbij de universiteit en het nationaal museum. Smiley
Er zijn trouwens nog veel meer pubs in Edinburgh met live sessions. Google maar eens en je vind er heel veel. Wink

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Apr 2011, 20:57 »

in 2007 ging ik vrij vaak naar een erg leuke pub waar bijna altijd wel live muziek gedraaid werd als ik er kwam. Ligt vlakbij het Waverly station Edinburgh, tussen het station en het oude centrum. Naam van pub vergeten.
Edit: nagekeken op google maps en kon mij herrinderen dat hij langs de Cockburnstreet lag. kruizing Highstreet.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: folkmusic pub
Ga naar: