Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: gebruik van de Schotse (Cal Mac )ferries
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: gebruik van de Schotse (Cal Mac )ferries  (gelezen 1256 keer)
EllenC
Schotland fan

« Gepost op: 17 Apr 2011, 11:57 »

de regels voor het vervoer van benzine in jerrycans  is aangescherpt en je mag nu geen reservekan met benzine meer op de ferries meenemen ( ook geen lege)
CalMac houdt nu geregeld inspecties en als je er 1 bij je hebt mag je de can inleveren en oppikken als je weer terugkomt.  help
(het is reuzestom om hier zonder extra benzine rond te reizen want de benzine stations liggen bepaald niet om de hoek)

een beetje een bizarre regeling want ze nemen steekproeven, bv.elke 4e auto . dus de andere 3 die een extra benzine kan bij zich hebben komen wel aan boord ( zijn die dan niet gevaarlijk??)
wij hebben laatst een hoop stampij hierover gemaakt op de Armadale- Mallaig  ferry en uiteindelijk mochten we de kan inleveren, moesten een dangerous goods formulier invullen, de kan  werd op de boot in verzekerde bewaring gesteld en toen we de boot afkwamen kregen we hem weer terug. phew wat een gedoe.

potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Apr 2011, 12:56 »

Ik geef ze geen ongelijk,veiligheid boven alles.
Als je gewoon zorgt dat je tank niet helemaal leeg rijdt,en gewoon wat sneller of vaker de tank vult heb je echt geen reserve nodig.
Als je navigatie gebruikt zijn alle tankstations aangegeven,alleen zijn enkele pompen zondag dicht.
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Apr 2011, 18:51 »

Wel Goeie tip!  icon_thumleft  weet ik tenminste dat ik met een volle tank de ferry op moet.
Anitaatje
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Apr 2011, 18:58 »

Wel Goeie tip!  icon_thumleft  weet ik tenminste dat ik met een volle tank de ferry op moet.

En toch vraag ik me af... waarom dat dan niet gevaarlijk is.  icon_scratch

Wij hebben standaard een reservetankje in de auto liggen en als we richting eilanden gaan, dan nemen we een hopscotch, dus dan kom je niet meer op dezelfde plek terug.  icon_scratch Dat wordt dus even goed rekening daarmee houden.
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Apr 2011, 19:10 »

Ik denk dat de kans op lekkage gewoon erg groot is,sommigen mensen zijn hier erg makkelijk mee.
Benzine is nu eenmaal makkelijk ontvlambaar.
De tank in de auto,is altijd goed afgesloten..
Brand op een boot is niet makkelijk te bestrijden.
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Apr 2011, 20:26 »

Ik geef ze geen ongelijk,veiligheid boven alles.
Als je gewoon zorgt dat je tank niet helemaal leeg rijdt,en gewoon wat sneller of vaker de tank vult heb je echt geen reserve nodig.
Als je navigatie gebruikt zijn alle tankstations aangegeven,alleen zijn enkele pompen zondag dicht.

uh dat is makkelijk gezegd , woon je in een stad of zo? maar hier is de dichtsbijzijnde tankstation een half uur rijden en dan niet in de richting waar we zijn moeten voor boodschappen of zo dat is een uur verderop in fort william. , thuis hebben we altijd wel jerrycans met brandstof staan maar onderweg kan het je zo gebeuren dat een weg urenlang  afgesloten wordt vanwege een ongeluk met het gevolg dat je enorme extra afstanden moet rijden  om weer thuis of op plek van bestemming te komen.
o.k. ze zijn bang dat het gevaarlijk kan zijn maar wees dan consequent en controleer elke auto die de ferry opgaat .
de lui die het werk moeten doen snapten het zelf ook niet maar moeten het wel opvolgen omdat het van hogerhand afkomt. en wat dacht je van die gasflessen in campers , die ook maar verbannen?

het gaat trouwens niet alleen om volle cans ook een lege  die dus niet kan lekken is niet toegestaan tenzij je een certificaat bij je hebt dat ie goed gereinigd is.

Bagh Alluin
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Apr 2011, 22:21 »

Misplaatste hollandse zuinigheid. Tank gewoon bij de lokale pompstations op de eilanden zoals alle eilandbewoners.
En Ellen C, er zijn ruim voldoende petrol stations op de western isles en op het vaste land om zonder zorgen dit prachtige land te verkennen.
Maak de mensen uit nederland niet onnodig ongerust. We leven echt niet in een onderontwikkeld land.

Groetjes

Jac
Joke
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Apr 2011, 08:17 »

Misplaatste hollandse zuinigheid. Tank gewoon bij de lokale pompstations op de eilanden zoals alle eilandbewoners.
En Ellen C, er zijn ruim voldoende petrol stations op de western isles en op het vaste land om zonder zorgen dit prachtige land te verkennen.
Maak de mensen uit nederland niet onnodig ongerust. We leven echt niet in een onderontwikkeld land.

Groetjes

Jac

Helemaal mee  eens. Wij hebben nog nooit in al die jaren zonder diesel gestaan !!  tongue3

Ook niet op de eilanden !! Gewoon een kwestie van opletten en je verstand gebruiken, (dus op tijd tanken).........

Joke wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
EllenC
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Apr 2011, 12:19 »

dit heeft niets met Hollandse zuinigheid te maken , je suggestie om een half uur in de verkeerde richting te gaan rijden om te kunnen  tanken en dan weer terug gaat me net iets te ver. ( in geval van nood o.k.)
En gezond verstand gebruiken inderdaad , vandaar dat wij altijd een kleine reserve tank bij ons hebben in de auto, voor het geval dat   bagpiper en ja we vullen altijd bij als we in de buurt van een pomp komen , ik probeer niemand bang te maken maar het is hier niet zo dat er overal een benzine pomp staat .- dus je moet meer vooruit denken.
.

potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #9 Gepost op: 18 Apr 2011, 16:46 »

Dan is misschien een elektrische auto een optie... Smiley
Anitaatje
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Apr 2011, 16:49 »

Onze navigaties geven niet aan, of een benzinepomp dicht is op zondag.  Smiley

En daar komt bij, dat onze auto niet de zuinigste is, dus ben je al wel sneller geneigd om toch een reservetankje mee te nemen. Zelfs als je je verstand gebruikt, kan er tenslotte nog wat gebeuren, waardoor je wel op tijd wilt tanken, maar dat toch niet kunt. Smiley
Joke
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 19 Apr 2011, 11:03 »

Dan is misschien een elektrische auto een optie... Smiley                

laughing7 laughing7

Onze navigaties geven niet aan, of een benzinepomp dicht is op zondag.  Smiley

Dus....dan tank je op zaterdag, als een een pomp tegenkomt, je auto vol........... confused2.

Wij rijden trouwens nooit met een navigatie in Schotland. (heb je op de Hebrides ook helemaal niet nodig.... tongue3 )

wave

"The colours of Scotland leave you young inside"   -  Hearts of olden glory  -  Runrig
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: gebruik van de Schotse (Cal Mac )ferries
Ga naar: