via Mull hoorde ik over deze site dus hier ben ik ook maar even aangeland , ik ben Ellen wonende aan de prachtige west kust van Schotland op het schiereiland Ardnamurchan ( naast Mull)
wij hebben een croft weten te bemachtigen , zo'n 10 jaar geleden en hebben Hebridean schapen , kippen en een hond. maar daar kan je niet van
leven dus verhuren we ook stacaravans en mountainbikes.
Ik ben met een Schot getrouwd , Tom is hier in de buurt opgegroeid en wilde altijd naar deze streek terug en ik maakte geen bezwaar het is hier heerlijk rustig, prachtige ongerepte natuur .niemand heeft haast. we kunnen zo vanaf ons eigen land de kano's het water induwen, nou ja als het vloed is dan want bij eb loopt de baai leeg.
Onze 3 zonen ( volwassen) wonen helaas nog niet hier, de oudste 2 zijn nog in Nederland blijven hangen , de jongste heeft hier z'n opleiding tot gamekeeper en land management gedaan en is daarna naar Slowakije vertrokken waar hij nu studeert( Dat krijg je als je op een buitenlands meisje verliefd wordt)
Ik ga zo'n 2 x per jaar naar Nederland , vind het altijd leuk om te gaan en alle familie en vrienden te zien maar na een paar dagen kriebelt het weer en wil ik terug.
ik heb nog steeds elke dag het gevoel dat ik op vakantie ben zodra ik een voet buiten de deur zet en het water en de bergen zie.

en de midges nemen we maar voor lief