Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Julie Fowlis
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Julie Fowlis  (gelezen 771 keer)
Màiri
Schotland fan

« Gepost op: 07 Apr 2011, 09:51 »

Julie Fowlis zong en speelde in de band Dòchas (welke overigens ook geweldig is hello2), maar sinds een aantal jaren is ze ook solo gegaan en heeft ze inmiddels al 4 albums op haar naam (inclusief een live cd). Ze heeft allerlei awards gewonnen en ik ben groot fan van haar! icon_thumleft Kent iemand hier Julie Fowlis? Bijzonder dat er nog geen topic over was. Momenteel is ze Schotland's populairste Gàidhlig zangeres en tourt ze zelfs door Amerika. Ik hoop haar ooit nog eens een keer live te mogen zien en horen. Of zelfs een workshop van haar krijgen, lijkt me echt geweldig!

Julie komt van North Uist en veel liedjes van haar albums zijn traditioneel van dat eiland. Ze maakt de muziek toegankelijk voor iedereen door er begeleiding van andere instrumenten bij te gebruiken. Zelfs speelt ze ook nog pipes, tin whistle (heb haar ook low whistle zien spelen), en hobo.

Een filmpje over haarzelf: http://www.youtube.com/watch?v=qczDug2BNRo
En een paar nummers:
http://www.youtube.com/watch?v=ez1O5swf1IM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=w1I2nCAaodI
http://www.youtube.com/watch?v=CgTgledCjOI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=u-ofqNfH9No

Enjoy. bagpiper

Anitaatje
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Apr 2011, 12:16 »

Ik had er nog niet van gehoord, maar dit klinkt in elk geval naar meer. :-)
aurian
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Apr 2011, 16:58 »

Ik heb ook nog nooit van haar gehoord.
Maar leuke muziek en een mooie stem!

Groetjes aurian
eefkepeefke
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Apr 2011, 18:56 »

Ik heb haar cd Mar A Tha Mo Chridhe en die is echt geweldig. Super om naar te luisteren.
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Okt 2011, 21:43 »

Jaaaa!!! Morgen naar het concert in Edinburgh!! Wie gaat er nog meer? Ik kan niet wachten haar eindelijk een keertje live te zien, heb er echt zo'n zin in!! hello2 hello2 hello2

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 03 Okt 2011, 15:17 »

Het concert was echt geweldig!!!! hello2 hello2 hello2 notworthy Ik heb Julie ook even mogen ontmoeten, al was ik vreselijk zenuwachtig (daardoor sta ik ook niet al te charmant op de foto, maarja). Ze was heel aardig, ik heb een handtekening en sta met haar op de foto. Echt de moeite waard, wat een fantastisch concert! icon_thumleft

skye
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 03 Okt 2011, 15:28 »

leuk joh dat je zo genoten hebt, en dat je haar ook nog ontmoet hebt

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Okt 2011, 13:08 »

Hoi Mairi,

Als je zo'n fan van dit soort muziek bent zou je eens contact op kunnen nemen met Caroline Reagh. Caroline is zelf meer een danser dan muzikant,maar ze zit wel in het wereldje. Ze zit in de groep Dannsa (www.dannsa.com) en zij hebben bij ons in Glenlivet Hall opgetreden, met als gast toen Meave MacKinnon - die van Barra, niet de nieuwe uit Glasgow. Na hun optreden bleven ze bij ons overnachten en kregen wij nog even een prive toegift thuis tot in de kleine uurtjes! Caroline is ook co-ordinator geweest van de Cairngorm Ceilidh Trail, en het zou best kunnen dat ze Julie Fowlis ook kent. Ze woont tegenwoordig in Edinburgh. Haar contactgegevens kun je hier vinden:
http://www.bant.org.uk/bant/getPractitioner?id=41269
Als je contact met haar wilt opnemen kun je zeggen dat Ruud uit Glenlivet je gestuurd heeft!

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 04 Okt 2011, 14:08 »

Hoi Ruud,

Dat is grappig. Op haar site las ik dit:

"Day of Dance and Song
15/5/10 Dingwall

Dannsa had been working on a new dance piece with Gaelic singer Julie Fowlis. Part of the process was for Sandra and Caroline to learn the songs that they were dancing to and Julie to learn some steps. This concept was extended to the workshops. After a great morning dancing, everyone took part in a singing workshop. Learning some great Puirt A Beul. In the afternoon as well as Fin playing for one of the classes Julie sang for the other one, with each class showing what they had managed to learn during the afternoon.  Dannsa and Julie then showed the new piece, although not finished it was very special to see the begins of a new dance, that they hope you will see sometime in the future."

Is wel toevallig, hoewel het wereldje natuurlijk niet zo heel groot is. Ik weet alleen niet wat ik haar zou moeten vragen.. Ik heb in feite al veel dingen gedurende de week. Ik ben begonnen met Highland dance en Step dance, volg op dinsdag nog Ierse danslessen en op woensdag zing ik in een Gaelic koor! Cheesy Daarnaast mijn studie en tussendoor af en toe een harples... drunken_smilie

Maar waarom ik Julie zo bewonder is omdat ze in feite precies datgene doet waar ik al zo lang van droom. Oude liederen opnieuw zingen en in een nieuw jasje steken. Ik zou heel graag meer met de Gaelic muziek willen doen in de toekomst, wellicht zelfs op Skye, want dat is de place to be daarvoor. Als dat ooit mogelijk is... Daarom leer ik nu ook Gaelic, zodat ik sowieso een basis heb in de taal.

Ach ja, ieder mens moet zijn dromen hebben, denk ik dan maar... dontknow

Ruud Glenlivet
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 04 Okt 2011, 15:43 »

Misschien zoekt ze wel een harpiste dontknow

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Overige onderwerpen over Schotland  |  Schotse muziek en bands  |  Topic: Julie Fowlis
Ga naar: