Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 08:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Is mise Màiri...
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Is mise Màiri...  (gelezen 1867 keer)
Màiri
Schotland fan

« Gepost op: 05 Apr 2011, 21:41 »

Hoi hoi, wave

Het is werkelijk bizar dat ik dit forum in al die jaren nog nooit eerder heb ontdekt! icon_scratch Anyway, bij deze zal ik mij even voorstellen. Ik ben Marije (mijn forumnaam is dus de gàidhlig versie van mijn echte naam tongue3), momenteel 24 jaar en al Schotlandfan sinds ik als klein meisje meeging met mijn familie op vakantie naar South Ayrshire en later ook naar Mull. Momenteel studeer ik Archeologie aan de Universiteit Leiden en heb een minor Keltische Talen en Cultuur gedaan aan de Universiteit Utrecht. Als extra vakken heb ik Iers (Gaeilge) gevolgd en eind april start de gevorderden cursus (ook in Utrecht). Ik hoop deze zomer af te studeren op mijn Bachelor. Inmiddels ben ik toegelaten bij de University of Edinburgh voor een Archeologie Masteropleiding van 1 jaar; echt heel gaaf, want mijn droom is om in Schotland te wonen. Echter ben ik helaas niet in aanmerking gekomen voor een studiebeurs (ik ben als 2e reserve kandidaat gekozen), dus nu moet ik samen met mijn ouders op zoek naar een andere oplossing om het te kunnen betalen. Mocht het allemaal lukken, dan woon ik vanaf september aanstaande voor een jaar in Edinburgh. icon_thumleft

Ik heb eigenlijk een enorme passie voor alles wat met 'Keltisch' (met een knipoog) te maken heeft. Ik vind het geweldig dat ik nu enigszins Iers spreek, maar ik vind Schots gàidhlig nog mooier, dus hoop dat in de toekomst ook te kunnen leren! Verder heb ik zangles en zing nu ook regelmatig in het Iers, speel nu 14,5 jaar harp (eigenlijk alleen folkmuziek en historische muziek), speel vaak mee in Ierse sessies, en ik zit nu ook alweer 4,5 jaar op Iers dansen. Sowieso is dansen een passie van mij. Ik kom ook graag op een balfolk en ben inmiddels aardig goed geworden in de Bretonse dansen (ga ook wel eens naar een Fest Noz in Bretagne). Hou ook van paardrijden, maar door tijdgebrek (en geldgebrek, ben een arme student) doe ik dat al een tijdje niet meer. Ook hou ik erg van reizen.
Ik ben een enorme folkfanaat en heb een hele verzameling cd's, die ik eigenlijk niet meer kwijt kan, al komen er toch steeds meer bij. laughing7 Via een paar Schotten en een Ier kwam ik erachter dat ik blijkbaar een Schots accent in mijn Engels heb ontwikkeld en eigenlijk ben ik daar best wel trots op, want ik vind het het mooiste accent wat er bestaat. hello2 Is nu inmiddels wat verder ontwikkeld, maar ik kan ook niet meer anders Engels praten, wat soms ook wel irritant is in bepaalde omstandigheden. Embarrassed
Mijn droom is om ooit een eigen cd uit te brengen, een huisje in Schotland te hebben en vloeiend gàidhlig te beheersen.

Ik ben al op veel plaatsen geweest in Schotland. Ik ben in Glasgow geweest (mooie musea, leuke pubs en winkels, maar ik zou er nooit kunnen wonen, vind het verder echt niet leuk daar), South Ayrshire, Dumfries en Galloway Forest Park, Mull, Iona, Staffa (en die andere kleine eilandjes), Oban, Fort William, Perthshire (daar heb ik opgegraven voor drie weken in 2009, google maar eens op 'Forteviot Dagger' wave) en een rondrit door de Highlands in omgeving Glencoe, boottocht over Loch Ness (beetje te toeristisch, maar moet je een keer gedaan hebben, denk ik maar zo). Ook een keer met de familie de Stena Line naar Ierland gepakt, vanaf Stranraer. Ierland is mooi, maar het heeft het nét niet wat Schotland heeft. Mijn hart ligt echt in Schotland! En dan vooral op de westkust en de eilanden. Ik wil ooit nog heel graag een keer naar Orkney, Shetlands, North & South Uist, Lewis en Harris, Barra, etc... En dan al die eiland folkfestivals bezoeken.

Mijn vader is helaas chronisch ziek en dat zorgde ervoor dat we op gegeven moment een vakantie naar Skye moesten annuleren, omdat hij het niet meer aankon. Sindsdien zijn we nooit meer met elkaar op vakantie geweest, wat heel pijnlijk is. De herinneringen aan Schotland zijn voor mij ontzettend waardevol en het doet mij heel veel om zo jullie verhalen hier te lezen en de emoties die daarbij zitten zijn zo herkenbaar. Zo las ik van iemand dat de bootreis een vast onderdeel is van de vakantie en dat er zonder die boot een stukje ontbreekt. Ik dacht dat wij thuis gek waren, maar blijkbaar ervaren meer mensen dit zo! De vakantie begon altijd al in IJmuiden.
Sinds ik niet meer met mijn familie op vakantie kan, ga ik alleen. Zodoende heb ik ook Bretagne ontdekt en daar heb ik nu veel vrienden zitten. Ook heel mooi. Maar Schotland blijft echt het land van mijn hart en daar ging ik in de zomer van 2009 voor het eerst naartoe zonder mijn familie (opgravingsstage van mijn studie), wat emotioneel gezien een erg bijzondere ervaring was. Alsof ik thuiskwam. Ik heb toen ook op mijn verjaardag de omgeving, kennissen en plaatsjes bezocht waar we altijd op vakantie gingen in het begin (Girvan, Ballantrae). Toen heb ik toch wel even flink moeten slikken en had mijn moeder ook aan de telefoon. Op die manier was mijn familie er toch een beetje bij die dag..

Sorry voor het enorm lange verhaal! Ik ben een beetje complex persoon, met veel te veel hobby's enzo. dontknow Ik heb het gevoel dat ik nog steeds lang niet alles heb verteld. Hypocriet Hopelijk hebben jullie nu een beetje een beeld van mij. Oh ja, ik woon in omgeving Schagen en ik had al gezien dat er hier meerdere West-Friezen zitten! Het wereldje is vrij klein, dus het zou mij niks verbazen als er hier bekenden op het forum rondzwerven. wave

skye
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Apr 2011, 06:58 »

Welkom op het forum Mairi. Geeft niks hoor, zo'n lang verhaal, juist leuk. Ik hoop dat het gaat lukken met je plannen om naar Edinburgh te gaan. Dat van die bootreis wat bij de vakantie hoort, dat was oa. ik, Schotland of Zweden. Je bent trouwens een buurtgenoot, ik woon in Leiderdorp, werk in Leiden.
Wij willen in juni nog een weekje naar Bretagne en Normandie, dus als je nog leuke tips hebt!!!
En na de zomer gaan we weer twee weken naar Schotland, oa naar een van mijn  favoriete gebieden, de Cairngorms, naar de visarenden ( graag gedaan die link), en mijn geadopteerde rendieren van the CAaingorm reindeer herd.

groeten, Skye

ilonka
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Apr 2011, 07:47 »

:schfaceWELKOM OP HET FORUM ,MAIRI.
Altijd gezellig,lange verhalen.
Wie weet, hebben wij wel wat te vragen aan jou?Met je enorme kennis van zaken. icon_thumleft
goetjes uit West-Friesland
Ilonka
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Apr 2011, 09:39 »

Welkom Marije!

Leuk, je uitgebreide verhaal. Ik hoop dat jullie snel een passende oplossing vinden voor de studie want het klinkt als op je hart geschreven!

Groetjes, Ellen

“There is no such uncertainty as a sure thing”
McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Apr 2011, 10:29 »

Welkom op het forum!  bagpiper

Hoe spreek je jouw 'nickname' uit? [maa - ierie]?
Er zijn diverse forumleden die Gaelic cursussen/workshops gedaan hebben. Die hebben vast wel tips voor je!
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Apr 2011, 11:53 »

Dank jullie wel. hello2 Ik ga me hier zeker thuis voelen! Wat gaaf, Skye, van die rendieren! Die arenden volg ik nu elke dag (en mijn vader inmiddels ook). Echt geweldig; vroeger heb ik met de vogelwerkgroep veel gevogeld en visarenden zie je hier gewoon niet tot nauwelijks, dus ik vind het echt prachtig om zo te zien vanachter de computer! hello2 Ik heb heel veel tips voor je over Bretagne. Laat maar weten als je iets zoekt!

Ik spreek nog geen Gàidhlig, daarom weet ik ook nog niet van alles de uitspraak. Maar deze is praktisch wel hetzelfde als in het Iers, en het lijkt ook heel erg op het Iers (daarom kan ik vaak veel woorden in het Gàidhlig verstaan), behalve dan dit accent: `. Dat heb je niet in het Iers. In het Iers heb je deze vormen: á, é, í, ó, ú. In het Gàidhlig heb je deze: à, è, ì, ù, ò. Daarnaast heb je in Gàidhlig op de e en de o ook deze vorm: é, ó.
Maar wat ik ervan heb begrepen is dat dat accent (`) in het Gàidhlig de klinker verlengt zoals hij is. Dus dan zou Màiri uitgesproken moeten worden als Maa-rie, met daarbij de klemtoon op 'Maa'. Als het net zo is als in het Iers, dan wordt de 'r' op een wat zachtere manier uitgesproken, omdat deze omringd staat door de 'i' (dat maakt een medeklinker zacht, of ook wel slender genoemd in het Engels). Aye
De Ierse versie van deze naam is Máire. En dat spreek je weer uit als 'Moire' (die a is bijna een o).

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Apr 2011, 13:27 »

Nôh maid, moin ouders komme baaietwei uut Skagen!

Welkom op het forum en voor in september alvast welkom in Edinburgh!

Fanatieke Schot
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Apr 2011, 16:28 »

Hoi Máiri!
Welkom op het forum!
Leuk om je enthousiasme voor Schotland te lezen. Hopelijk lukt het je om naar Edinburgh te gaan.
Je zou eens in het fondsenboek van het LUF kunnen kijken, wie weet kan je daar iets vinden waar je voor in aanmerking komt, al is het maar voor een deel van de kosten. Sowieso kunnen zij je misschien informeren. (Voor zover je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk)

Wij (mijn vriend en ik) zijn een paar maanden geleden naar Glasgow verhuisd en hebben allebei in Leiden gestudeerd. We missen het wel een beetje hoor, vooral de markt op woensdag en zaterdag.. Maar gelukkig heeft Glasgow ook genoeg te bieden  bagpiper

Groetjes
 Janna

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Anitaatje
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Apr 2011, 16:31 »

Hoi Màiri,

Welkom hier op het forum. :-)
Leuk om zo'n enthousiast verhaal te lezen.

Groetjes,

Anita
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 06 Apr 2011, 23:01 »

Je zou eens in het fondsenboek van het LUF kunnen kijken, wie weet kan je daar iets vinden waar je voor in aanmerking komt, al is het maar voor een deel van de kosten.

Hoi Janna,
Bedankt voor de tip, maar helaas kwam ik alleen in aanmerking voor een VSB-beurs, omdat alle andere beurzen als eerste eis een belachelijk hoge cijferlijst vragen.. Die ik dus helaas niet heb. Nee!!! Al heb ik wel hele hoge cijfers voor Iers gehaald, maar dat is natuurlijk niet genoeg. Bonk
Maarja, we zoeken naar een oplossing, die zal er vast wel ergens zijn. Waar een wil is, is een weg. Smiley

Verder ook allen bedankt voor het warme welkom! icon_sunny

Toeter
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Apr 2011, 07:23 »

Ha Mairi,

Welkom op het forum.  Vlag

Toeter

Roald
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 07 Apr 2011, 09:16 »

Hoi Màiri, veel van je verhaal is herkenbaar: een onverklaarbare aantrekkingskracht en meer een gevoel van 'thuis' dan van 'vakantie'. Inmiddels woon ik er alweer 5 jaar icon_sunny. Voor je het weet kun jij dat ook zeggen !

Wat betekent je onderschrift ?

Live and let live
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Apr 2011, 10:06 »

Ik hoop het maar! Smiley

Wat betekent je onderschrift?
Dat is een hele leuke Irish Saying:
"Every little helps" said the old woman, and she pee'd into the sea!

Wilma
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 08 Apr 2011, 07:07 »

Welkom hier,  en hopelijk vind je een oplossing om heerlijk een jaar naar Edinburgh te kunnen om te studeren! Succes en houdt ons maar op de hoogte. Het gevoel van thuiskomen is heel herkenbaar! Volgend jaar gaan we ook weer.

Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #14 Gepost op: 09 Apr 2011, 10:38 »

Welkom hier Wink icon_sunny

Groetjes Ingrid
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 09 Apr 2011, 17:47 »

Hoi Máiri!
Welkom op het forum!
Leuk om je enthousiasme voor Schotland te lezen. Hopelijk lukt het je om naar Edinburgh te gaan.
Je zou eens in het fondsenboek van het LUF kunnen kijken, wie weet kan je daar iets vinden waar je voor in aanmerking komt, al is het maar voor een deel van de kosten. Sowieso kunnen zij je misschien informeren. (Voor zover je dat nog niet gedaan hebt natuurlijk)

Wij (mijn vriend en ik) zijn een paar maanden geleden naar Glasgow verhuisd en hebben allebei in Leiden gestudeerd. We missen het wel een beetje hoor, vooral de markt op woensdag en zaterdag.. Maar gelukkig heeft Glasgow ook genoeg te bieden  bagpiper

Groetjes
 Janna

He Janna, het is niet exact hetzelfde als de Nederlandse markt maar ook erg leuk: de Glasgow farmers market. Iedere 1e en 3e zaterdag vd maand bij Queenspark (south side) en de andere zaterdagen bij Mansfield park. Zeker leuk om eens een kijkje te nemen Smiley

“There is no such uncertainty as a sure thing”
Driekje
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 14 Apr 2011, 11:15 »

Hallo Mairi (ik kan helaas de accent grave op de a niet met mijn toetsenbord schrijven),

Welkom op het forum,

Leuk dat je zo enthousiast bent over Schotland en er al veel over weet. Wij wonen nu 5 jaar in Schotland en hebben het erg naar ons zin. Onze zoon is met een Schotse getrouwd. Onze kleindochter heet Mairi (net zoals jij het schrijft). De accent grave is inderdaad belangrijk omdat die de letter a verlengd in de uitspraak. Hieronder een link naar een liedje, gezongen door een oudere Schotse dame, waarin de naam Mairi voorkomt.
http://www.tobarandualchais.co.uk/en/play/27803

Veel plezier op het forum
ilonka
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 14 Apr 2011, 15:12 »

Scotland face Bedankt Driekje,
ik heb met genoegen zitten luisteren.Heb je nog meer van dit soort juweeltjes?
Ilonka
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #18 Gepost op: 14 Apr 2011, 18:29 »

Hieronder een link naar een liedje, gezongen door een oudere Schotse dame, waarin de naam Mairi voorkomt.
http://www.tobarandualchais.co.uk/en/play/27803

Veel plezier op het forum

Hee, dankjewel!! hello2 Jeej, wat fijn om een bevestiging van de uitspraak te krijgen, ik had het dus goed ingeschat! Cheesy Dit zijn inderdaad hele waardevolle opnamen. Ook superleuk om als bronmateriaal te gebruiken bij zingen en achtergrondstudies.
Geweldig dat je in Schotland woont, welke regio? Ook leuk om te horen dat jullie kleindochter Màiri heet! Ik vind het een hele mooi naam. hello2

Driekje
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 15 Apr 2011, 10:47 »

Ilonka, hier een link naar een site waarin je allerlei liedjes en verhalen over vroeger kan opzoeken, gezongen of gesproken door oudere inwoners (de meesten inmiddels al overleden). Je kan ook per streek opzoeken. Veel luisterplezier!

http://www.tobarandualchais.co.uk/en/
Driekje
Schotland fan

« Antwoord #20 Gepost op: 15 Apr 2011, 10:54 »

Ha Mairi,
Voor jou is de link die ik naar Ilonka stuurde waarschijnlijk ook interessant.
Wij wonen in Aboyne (Deeside, Aberdeenshire). Onze zoon woont met zijn gezin in Aberdeen. Wij houden meer van de countryside, maar zitten toch op redelijke afstand van Aberdeen (45 minuten rijden). Ik vind de Schotse geschiedenis heel erg interessant. Vooral ook de wat recentere geschiedenis: de manier waarop de mensen hier toen leefden. Ik doe vrijwilligerswerk in het bejaardencentrum en krijg daar ook wel wat verhalen te horen (vaak in dialect).
Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 15 Apr 2011, 14:09 »

Hoi Marije,

Welkom Hier.
Erg leuk en uitgebreid verhaal heb je geschreven. Ik denk dat vele forumleden jou passies delen. Zo vond ik het leuk om te lezen dat jij ook passie hebt in Archeologie, paardrijden, Volksmuziek, Balfolk etc.
Je zult ook vast wel een bezoeker zijn geweest van Keltfest of Castlefest waar ook regelmatig balfolkworkshops worden gehouden.
Ik hoop van ganze harte dat je uiteindelijk kunt gaan studeren en wonen in Edinburgh.
Ik woon en werk nu sinds een paar weken in Greenock (plaats ten westen van Glasgow) en ik moet zeggen dat ik toch vele malen liever in Edinburgh woon dan in Greenock/Glasgow.
Ik heb zelf een tijd lang in Edinburgh gewoont toen ik stage liep bij Edinburgh Zoo, nogmaals, perfecte stad.
Succes in ieder geval met het regelen van alles.
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 15 Apr 2011, 22:46 »

Hoi Driekje,
Ja, die link is echt geweldig, super bedankt! En wat geweldig om zo'n vrijwilligersbaan te hebben waar je al dat soort verhalen en dialecten hoort. Lijkt me echt heel boeiend! Schrijf je de verhalen ook op (ik ben niet enthousiast, het lijkt alleen maar zo laughing7)? Mooie omgeving wonen jullie. hello2

Je zult ook vast wel een bezoeker zijn geweest van Keltfest of Castlefest waar ook regelmatig balfolkworkshops worden gehouden.

Hoi Eagleheart, dat is een goeie! Ik kom al jaren op de Elf Fantasy Fair en ben een paar keer op Castlefest geweest. Vorig jaar een keertje naar Keltfest, maar dat was puur en alleen omdat ik Shantalla wilde zien (het was aangekondigd als een eenmalig herenigd optreden, maar daarna kwamen ze toch nog weer bij elkaar). Vroeger was ik echt dol op fantasy enzo, maar die fase ligt nu een beetje achter mij. Ik vind de festivals ook niet meer zo interessant, mijn interesses zijn meer naar andere richtingen gegaan. Ben eigenlijk alleen nog maar bezig met geschiedenis, Keltische studies, dans en muziek.. En daardoor frustreert het me steeds meer dat alle genres op die festivals zo ontzettend door elkaar heen lopen en dat voor de bezoeker een erg verwarrend beeld schept van feiten en onzin. Maar dat is vooral mijn eigen frustratie, denk ik. Bonk En ik heb heel erg iets tegen Rapalje, Omnia en Faun, sssht.. Lips Sealed
Balfolk doe ik het liefst op een echte balfolkavond (of nog beter: een boombal in België, dat is echt geweldig!). Of op een Fest Noz in Bretagne. Cheesy

Ik kan me zo voorstellen dat je liever in Edinburgh woont. Ik ben een weekje in Glasgow geweest en ik vond het, op bepaalde pubs, de musea, de oude universiteit en de winkelmogelijkheden na, geen prettige stad en ik voelde me heel snel opgesloten. Ik zou er denk ik nooit kunnen wonen. Op de een of andere manier voelt Edinburgh heel anders aan. En nu klinkt dat natuurlijk raar, omdat ik in Edinburgh zelf nog niet ben geweest. Maar het is toch een totaal andere stad.

Màiri
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 15 Apr 2011, 22:47 »

Hoi Driekje,
Ja, die link is echt geweldig, super bedankt! En wat geweldig om zo'n vrijwilligersbaan te hebben waar je al dat soort verhalen en dialecten hoort. Lijkt me echt heel boeiend! Schrijf je de verhalen ook op (ik ben niet enthousiast, het lijkt alleen maar zo laughing7)? Mooie omgeving wonen jullie. hello2

Hoi Eagleheart, dat is een goeie! Ik kom al jaren op de Elf Fantasy Fair en ben een paar keer op Castlefest geweest. Vorig jaar een keertje naar Keltfest, maar dat was puur en alleen omdat ik Shantalla wilde zien (het was aangekondigd als een eenmalig herenigd optreden, maar daarna kwamen ze toch nog weer bij elkaar). Vroeger was ik echt dol op fantasy enzo, maar die fase ligt nu een beetje achter mij. Ik vind de festivals ook niet meer zo interessant, mijn interesses zijn meer naar andere richtingen gegaan. Ben eigenlijk alleen nog maar bezig met geschiedenis, Keltische studies, dans en muziek.. En daardoor frustreert het me steeds meer dat alle genres op die festivals zo ontzettend door elkaar heen lopen en dat voor de bezoeker een erg verwarrend beeld schept van feiten en onzin. Maar dat is vooral mijn eigen frustratie, denk ik. Bonk En ik heb heel erg iets tegen Rapalje, Omnia en Faun, sssht.. Lips Sealed
Balfolk doe ik het liefst op een echte balfolkavond (of nog beter: een boombal in België, dat is echt geweldig!). Of op een Fest Noz in Bretagne. Cheesy

Ik kan me zo voorstellen dat je liever in Edinburgh woont. Ik ben een weekje in Glasgow geweest en ik vond het, op bepaalde pubs, de musea, de oude universiteit en de winkelmogelijkheden na, geen prettige stad en ik voelde me heel snel opgesloten. Ik zou er denk ik nooit kunnen wonen. Op de een of andere manier voelt Edinburgh heel anders aan. En nu klinkt dat natuurlijk raar, omdat ik in Edinburgh zelf nog niet ben geweest. Maar het is toch een totaal andere stad.

Edit: Oh, oops, verkeerde knopje!! Sorry voor de dubbelpost, misschien kan een mod hem even verwijderen? Embarrassed

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 16 Apr 2011, 08:52 »

Hoi Marije,

Tja, Castlefest, EFF zijn sowieso niet meer wat het is geweest. Ik hou zelf meer van de kleine en knusse festivals waar EFF en CF mee is begonnen. uiteindelijk is het meer commercieel geworden en daarna is het charme ervan gegaan zeg maar.
Toch bleef ik tot voorkort nog wel trouwe bezoeker van CF, juist omdat ik veel vrienden in dat genre heb zitten en omdat ik van alle vrijheid geniet daar.

En tja, Over Rapalje,Faun,Omnia kunnen we zo een discussie over voeren  tongue3 . Het zijn commerciele bands geworden, maar commercieel hoeft niet altijd slecht te zijn. Je moet maar eens bedenken hoeveel mensen door Rapalje of Omnia geinteresseerd zijn geworden in de Keltische cultuur, Is dat erg?
Ik heb zowel Rapalje als Omnia wel 50 keer live gezien op festivals en ik vind ze nog steeds af en toe leuk om naar te luisteren, maar ik heb ze ook bergafwaarts zien gaan.

Ach, en ieder zo zijn eigen smaak toch, Ik hou van dat soort festivals juist omdat alles mag en niks moet. De vrijheid op dat soort festivals. De vrijheid die ik ook in Schotland zoek.
Ondanks dat jij nog niet in Edinburgh bent geweest deel ik wel jou mening  Wink  Edinburgh is ook een heel andere stad als Glasgow, maar echt buitengesloten moet je je sowieso niet voelen in Schotland hoor. Wat dat aangaat is Schotland een hele open cultuur zoals je waarschijnlijk al wist.

Nog de laatste lootjes en dan kun je ook genieten van het prachtige Edinburgh. heel veel succes in ieder geval.

Groetjes,
Eagleheart

Hoi Driekje,

Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Is mise Màiri...
Ga naar: