Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 07:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Ook wij gaan in Augustus naar Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ook wij gaan in Augustus naar Schotland  (gelezen 2100 keer)
Folkert
Gast
« Gepost op: 11 Jul 2006, 20:17 »

Hallo allemaal,

Na veel zoeken op het internet over schotland, kwam ik toevallig dit forum tegen. Wat een uitkomst zeg en wat een hoop informatie.

Mijn zwager en ik gaan dit jaar voor het eerst naar schotland. We vertrekken op de 13e en gaan op de 20e weer terug.
Omdat wij voor het eerst gaan was het moeilijk om te kiezen welke kant van schotland we moesten pakken.
We hebben nu een route die gaat vanaf New Castle naar Drumnadrochid. Hier blijven we 2 nachten en reizen vervolgens naar Fort Wiliam. ook hier blijven we 2 nachten om vervolgens de laatste 2 nachten in Edingburch door te brengen.

We hebben alles via internet geboekt en overnachten in B en B. Wat wij ons nu af vragen is of jullie weten wat nou het mooiste gedeelte van Schotland is (ik weet smaken verschillen maar tips zijn welkom).

Groetjes Folkert en Albert.
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Jul 2006, 20:50 »

Hoi, welkom hier.

Ja, wat een info he? Zelfs ik zoek nog geregeld hoor.
Smaken verschillen, maar ik vind vooral het Westen van Schotland en de eilanden het mooist!
Fort William zijn we vorig jaar geweest, maar meer als uitvalbasis hoor. We wilden graag de Bennevis lopen, dus dan moet je wel, we hebben vooral trips naar allerlei gebieden gedaan en kwamen tijd te kort dus......
Wat vinden jullie leuk? natuur, wandelen?
de afstanden zijn enorm hoor, je verkijkt je er behoorlijk op.
Alvast veel leesplezier

Teije
Administrator
*

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Jul 2006, 21:12 »

Hallo Folkert en Albert,

welkom op het forum.
Veel mensen vinden inderdaad de noordelijke westkust het mooist (de natuur is er het het ruigst), maar ook de andere gebieden hebben hun eigen charme. En zoals Wilma als zegt is het ook afhankelijk van wat je leuk vindt.

Een paar tips voor Drumnadrochit (als je een auto bij je hebt):
- Bezoek in Drumnadrochit niet meer dan 1 monsterexpositie (er zijn er 2 en de oostelijke is het uitgebreidst/leukst), zonde van je geld
- ga vanuit Drumnadrochit in ieder geval Glen Affric in, een hele mooie vallei, en als je tijd hebt ook de Plodda Falls daar in de buurt (bij Tomich Strathglass)
- Neem eens de westkust van Loch Ness, die is mooier en rustiger dan de oostoever
gerdamartijn
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Jul 2006, 17:48 »

? wave Hallo,ook van mij welkom,en veel plezier? ,voorpret en info van ons allen.Kijk maar goed om je heen als je op vacantie bent,het is precies het gebied waar ik volgend jaar hoop te gaan wandelen.? hello2 En je weet het,dit forum leeft tussen de vacanties in op foto's? tongue3 en verhalen? bagpiper
orion94nl
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Jul 2006, 18:05 »

Absoluut de West-kust rijden van Lochness. En als je een natuurliefhebber bent en van vogels spotten houdt dan vind je aan diezelfde westkust Loch Ruthven met een hide-out. Hier zie je de bijzondere Slovenian Grebe (wij kenden h'm ook niet hoor toen we daar kwamen maar het zijn prachtige vogels die alleen op dat meer schijnen te broeden) en grote kans op vissende Ospreys.

Gewoon even tijd voor maken Smiley

En inderdaad: Glen Affric is eigenlijk een must. Aan het einde van de glen is een parkeerkplaats. Daar begint een korte ( 2 km?) wandeling die echt heel leuk is en iedereen kan doen, maar het is tevens het punt waarvandaan veel mensen vertrekken voor een 5 uur durende wandeling om Loch Affric? (het miezerde bij ons toen dus hebben we dat niet kunnen doen, maar in div. boeken is men er hylarish over).

Wil je dolfijnen spotten? dan kun je naar The Black Isle (Rosemarkie). Bij inkomend tij (dus als het vloed wordt) komen daar langs de kust dolfijnen hun buik vol eten. Maar misschien net iets te ver van Fort William. Misschien voor een volgende keer!

gr.
MJ

anja
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Jul 2006, 19:57 »

welkom op dit forum folkert en albert
wat betreft loch ness wordt hier volgens mij bedoeld dat je de oostkant moet volgen, of zoals in de folders wel eens staat 'de zuidkant'. maar die is inderdaad geweldig mooi.
en het noordwesten vinden wij ook prachtig.
maar zeker als je de eerste keer in schotland bent, kom je ogen te kort, dan is het allemaal zo overweldigend mooi.
alvast veel plezier

groetjes anja
orion94nl
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Jul 2006, 20:10 »

Oost / West ... het is maar van welke kant je komt aanrijden Smiley

In ieder geval: niet de A82 nemen (de 'snelweg') langs Loch Ness maar de B862/852.
Zelf vonden wij het landschap wat rechts van die B862 ligt ook heel erg mooi. Ruig en kaal en heel anders dan de overkant van Loch Ness (de 'snelweg'  zullen we maar zeg).

Maar enfin.... kaart erbij pakken en .... plannen maar.

gr.
MJ
Teije
Administrator
*

« Antwoord #7 Gepost op: 12 Jul 2006, 20:20 »

iamwithstupid sign12 Klopt helemaal, we hebben even een ori?ntatie-probleem. Het moet inderdaad de oostoever zijn, de B862/852. In landen die westelijk van ons liggen heb ik altijd dat rechts en links ineens omdraaien bij mij... zal wel met het linksrijden te maken hebben!
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 12 Jul 2006, 20:28 »

Ik dacht al, ik vond die weg helemaal niet zo bijzonder.
Wel leuk hoor, even een stop in Fort Augustus en Urguhart castle natuurlijk!
Of eeeehhh zit ik nu even verkeerd?
Wegens tijdsgebrek hebben wij niet rondom loch ness gereden, en dus prachtige? waterfalls gemist?
maken we volgend jaar wel goed, dan zijn we het zeker van plan.
Ik ben nog steeds aan het uitzoeken wat we precies gaan doen en waar naartoe.

orion94nl
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Jul 2006, 21:40 »

ja, Wilma, je zit verkeerd Smiley Wink

Als je de B862 neemt, kom je dus juist niet langs Urguhart. Je kunt het wel prachtig mooi zien liggen vanaf een parkeermogelijkheid. Je kijkt dan over Loch Ness naar dat kasteel.....of liever gezegd ruine.

Ja er schijnt een waterval te zijn bij het plaatsje Foyers (aan de B862), maar die hebben we niet bekeken.

groetjes,

MJ
(en ik blijf West zeggen maar dat komt omdat wij vanuit Inverness kwamen aanrijden en dan ligt de weg west, kom je van Fort Augustus dan ligt ie Oostelijk).... snappen we het nog allemaal?
Ina
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 12 Jul 2006, 21:51 »

? In landen die westelijk van ons liggen heb ik altijd dat rechts en links ineens omdraaien bij mij...

Leuk om te horen dat ik niet de enige ben die dat heeft!

Yours Aye for Scotland
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 13 Jul 2006, 07:00 »

hmmmm dan hebben wij waarschijnlijk die snelweg genomen!
alhoewel, het was gewoon een 2baansweg hoor.
Ik zal er eens opletten volgende keer. Want ik wil die leuke weg natuurlijk ook rijden!

Folkert
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 14 Jul 2006, 18:00 »

Wat een hoop leuke reacties van jullie zeg. Als ik dit zo lees blijft het volgens mij niet bij 1 keer schotland  laughing7
We hebben de kaarten en boeken voor schotland al klaar liggen en ook de Tom Tom gaat mee (je weet maar nooit).
Ik moet zeggen dat we ons er erg op verheugen, de eerste 4 nachten zijn nu definitief geboekt we moeten alleen voor de laatste 2 nachten nog wat zoeken in de buurt van Edingburch. Ik heb er al veel telefoontjes en e mailtjes aan gewaagd, maar het lijkt in Edingburch zelf helemaal vol te zitten.

Misschien hebben jullie nog wat tips omtrent B en B in de omgeving van Edingburch.

Groetjes van Folkert en Albert.

ps we nemen jullie tips mee op vakantie hoor en doen uit gebreid verslag als we terug komen.
antje
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 21 Jul 2006, 16:07 »

Hallo,

Ja er is een festival in Edinburgh in Augustus, dus daarom zit alles vol, probeer wel van te voren wat te regelen anders kan het nogal wel moeilijk worden wat te vinden. Kijk even naar de kaart waar het treinnetwerk heenloopt, als je dan overnacht in een plaats buiten Edinburgh dan kun je de trein de stad innemen , ben je gelijk in het centrum, met de auto zou ik het niet wagen daar in die tijd,veel te druk en duur om te parkeren.

Edinburgh is erg leuk en levendig rond die tijd, van alles te doen, veel plezier !
Folkert
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 08 Aug 2006, 22:08 »

Hoi iedereen maar weer. het is bijna zover voor ons. zondag gaan we dan voor het eerst naar schotland.
alles geregeld qua geld, slaapplaatsen en ook de stickers geregeld voor de koplampen. 1 probleempje en dat is dat mijn voorste kruisband in mijn knie is afgescheurd. Dat is 5 weken geleden gebeurd met een potje strand volleybal met mijn werk. na de vakantie wordt ik geopereerd, maar dat houdt wel in dat er van stevig wandelen nu niks terecht komt helaas. dan maar andere dingen doen in schotland en mischien plaatjes uitzoeken voor een volgend bezoek.

We houden jullie op de hoogte hoe we het vonden.

Groetjes Folkert
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 09 Aug 2006, 07:07 »

Joh, wat jammer voor je.
kan je wel kleine stukjes lopen? er zijn ook wel 'matige' wandelingen te doen hoor.
Sterkte er mee, en alvast veel plezier. Er is nog zat te doen/bekijken in Schotland, alleen maar rondtoeren en zo nu en dan uitstappen en genieten van de uitzichten is ook super hoor.
Alvast veel plezier.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: Ook wij gaan in Augustus naar Schotland
Ga naar: