Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 07:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: William Wallace onze 1e reis naar Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: William Wallace onze 1e reis naar Schotland  (gelezen 1413 keer)
Ellen
Schotland fan

« Gepost op: 20 Mrt 2011, 11:12 »

Eindelijk staat het vast. 20 juli begint ons avontuur in Schotland. Om zoveel mogelijk te zien en we niet wisten waar te beginnen hebben we de rondreis William Wallace geboekt en we hebben er ontzettend veel zin in. Wie heeft er ervaring met deze rondreis?
Alle tips en aanraders zijn welkom want niet alleen is het onze eerste keer in Schotland maar ook de eerste keer dat we zoveel verschillende plaatsen en hotels aan doen in zo een korte tijd!

Ellen
potenza
Schotland fan

sgiamhachair

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Mrt 2011, 11:28 »

Wat de rondreis inhoud weet ik niet,maar het kan wel een leuke reis zijn voor de eerste keer schotland.
Nadeel is denk ik dat je veel en lang in de auto zit,en eigenlijk overal voorbij raast.
Maar dit is mijn bescheiden mening,maar toch veel plezier gewenst en rij voorzichtig aan de verkeerde kant. Smiley
lesja
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Mrt 2011, 13:44 »

heb de reis eens bekeken maar het zijn geen grote afstanden die je rijdt op een dag dus denk dat je genoeg kunt ondernemen
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Mrt 2011, 15:23 »

Leuke rondreis en inderdaad sommige dagen korte afstanden. Lekker dat je weet waar je bed 's avonds klaar staat en je kunt genoeg omwegen maken om er te komen. Het geeft een goede eerste impressie van Schotland.

Wij wonen in Schotland en hebben ook wel eens zo'n hotel vakantie gedaan.
Enkele tips ( maar misschien had je dat zelf ook wel bedacht ): lekkere tuinstoelen meenemen zodat je overdag eens lekker in het zonnetje  sunny kunt zitten.
Wij namen altijd een koelbox mee en gingen 's morgens eerst wat broodjes enz voor lunch halen, snijplank en messen ook meegenomen. Ook een thermosfles ( + kopjes) en  een klein waterkokertje ('s morgens op de hotelkamer koken), zodat we heet water voor oploskoffie/ thee of cup-a-soup hadden, dus lekker lunchen ( en een middagdutje)  in de natuur.
Het scheelt veel tijd en geld als je niet iedere dag een lunchadresje hoeft te zoeken. En als je heeeel misschien dan eens een regenachtige dag hebt   laughing7, kun je altijd nog een poosje in de pub gaan zitten (eten).
trom
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Mrt 2011, 16:41 »

Lijkt me een prima reis. Je krijgt een goed beeld van Schotland en kunt plannen maken voor een volgend jaar om bepaalde streken
wat langer te bezoeken.
De afstanden zijn meestal niet te lang. Waar ze langer zijn, blijf je daarna ook langer in je hotel.
Hotels zien er ook goed uit. Alvast veel voorpret en bericht nog eens achteraf hoe het geweest is.
Anitaatje
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Mrt 2011, 21:59 »

Het lijkt me wel een leuke rondreis. Mijn ervaring met een rondreis die wij gedaan hebben, is dat je eigenlijk te weinig tijd hebt om alles te zien wat je wilt zien, maar dat je wel een goede indruk van het land krijgt. En als je de smaak te pakken krijgt van Schotland (en wie heeft daar nou geen "last" van?), dan is zo'n rondreis ook een goede basis om te bepalen welk deel van Schotland je voorkeur heeft.

In 2 van de hotels ben ik al eens geweest.
Winnock Hotel was wel goed, maar niet ons soort hotel. Maar dat komt, omdat het gewoon te groot is en de kamers te modern naar onze zin. Wel goed gegeten en geslapen.
In het Tongue Hotel kwamen we bij toeval terecht. We hadden een ander hotel geboekt, maar daar deed de verwarming het niet. Vanuit dat hotel zijn we toen naar het Tongue Hotel doorverwezen. Goed bed en lekker eten.

Veel plezier alvast met de voorpret en het uitzoeken van dingen die je wilt gaan bekijken.  Cheesy
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 20 Mrt 2011, 23:24 »

We rijden vaak langs het Winnock hotel, wonen er op 20 minuten vandaan en de buitenkant deed me nooit denken aan een groot hotel met moderne kamers. Dus ik heb net even op de website gekeken: ik had niet gehad dat er 73 kamers zouden zijn, maar groot ? En de kamers zijn toch ook niet zo modern ? Maar ja, ik houd dus helemaal niet van kneuterige B & B's met "traditionele" kamers, sorry  tongue3
Erwin
Schotland fan

Living the life

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Mrt 2011, 10:36 »

Beste Ellen en Familie,

Als je de William Wallace tour gaat maken, mag zeker een bezoek aan de William Wallace tower in Stirling niet ontbreken.
Klim helemaal naar de top en je weet dat je dan aktief bezig bent geweest en je geniet dan van een schitterend uitzicht.

Heel veel plezier en hoop dat jullie "verslaafd" raken aan dit mooie land.
Anitaatje
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Mrt 2011, 19:15 »

We rijden vaak langs het Winnock hotel, wonen er op 20 minuten vandaan en de buitenkant deed me nooit denken aan een groot hotel met moderne kamers. Dus ik heb net even op de website gekeken: ik had niet gehad dat er 73 kamers zouden zijn, maar groot ? En de kamers zijn toch ook niet zo modern ? Maar ja, ik houd dus helemaal niet van kneuterige B & B's met "traditionele" kamers, sorry  tongue3

Van mij hoeven ze niet direct kneuterig te zijn hoor.  Cheesy
Maar onze voorkeur gaat toch uit naar de B&B's of de Inns, waar je 's morgens van de kok je ontbijt krijgt en die je dan later op de dag in Oban enthousiast roepend tegen komt.
In dat kader is 73 kamers wel groot. Cheesy

Gelukkig heeft natuurlijk iedereen zijn/haar eigen smaak, waardoor er ook zo ontzettend veel keuze is.
En... Winnock is zeker niet slecht hoor.
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Mrt 2011, 00:07 »

Anitaatje, inderdaad, ieder z'n smaak  wave

Ik heb waarschijnlijk een beetje een beroepstic, want werk voor een (luxe) hotelketen en slaap nogal eens in een hotelbed.
Maar................aan de andere kant, hebben we wel een kneuterig Brits caravannetje gekocht met gebloemde bekleding en roze gordijntjes laughing7 laughing7 laughing7
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: William Wallace onze 1e reis naar Schotland
Ga naar: