Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 07:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Hallo!
Pagina's: [1] 2   Omlaag
Print
Auteur Topic: Hallo!  (gelezen 1525 keer)
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Gepost op: 16 Mrt 2011, 14:27 »

Hallo allemaal,
Ik kwam laatst bij toeval dit forum tegen en dacht me dus maar even in te schrijven. Nu dus ook even voorstellen!
Ik woon alweer 10... nee, elf jaar in Edinburgh (wat vliegt de tijd toch!), ben getrouwd met een Britse (voorzichtig: ze mag zich dan wel Schots voelen, maar ze is geboren in Engeland!) en we hebben een dochter van 3 1/2 jaar oud.
Ik heb hoogst waarschijnlijk minder gezien van Schotland dan de meeste mensen in dit forum (zo gaat dat als je ergens woont en werkt), maar wie weet kan ik toch helpen met eventuele vragen!

Hans
Schotland fan

Slainte!

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Mrt 2011, 15:28 »

Welkom op het forum  wave

ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Mrt 2011, 16:46 »

Welkom Henk!

Leuk om te zien dat je na al die tijd in Schotland je Nederlands nog niet vergeten bent Wink

En ik ben als jij, heb na 3 jaar Glasgow waarschijnlijk ook minder van SL gezien dan de gemiddelde forum bezoeker...het forum zit ook voor ons dus vol tips voor sightseeing 'in eigen land'!

“There is no such uncertainty as a sure thing”
aurian
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Mrt 2011, 17:37 »

Hoi Henk!

Welkom op dit forum!!

groetjes Aurian
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Mrt 2011, 17:59 »

Hoi Henk!
Welkom op het forum!
Het is inderdaad een bekend fenomeen dat men meer ziet op vakantie dan als je ergens woont.
Wij wonen sinds een paar weken in Glasgow en zijn heel hard van plan zeker wat van het land te zien in de drie jaar dat we hier wonen.
Nu maar hopen dat dat lukt!
Hoe ben jij in het Schotse terecht gekomen? Werk. liefde of avontuur? Wink
groetjes
 Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
Ingrid
Administrator
*

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Mrt 2011, 18:43 »

Welkom Henk, leuk dat je al zo'n tijd in Schotland woont. icon_sunny

Groetjes Ingrid
Cloggie
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Mrt 2011, 19:00 »

Hallo Henk!
Kom ik dus binnenkort bij jou in de buurt wonen! Smiley
En ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Mijn nieuwe vriendin met wie ik ga samenwonen, is ook geboren in Engeland (Penzance)maar opgegroeid in Schotland.
En owee als ik dat tegen haar zeg!  help!!!

Ik ben nog werkzoekende (heb 19 jaar in logistiek/magazijn/expeditie gewerkt),dus als je nog suggesties hebt...
trom
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Mrt 2011, 19:10 »

hoi Henk, welkom op het forum
Erik
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Mrt 2011, 21:05 »

Welkom op het  Scotland face forum Henk

An áit a bhfuil do chroí is ann a thabharfas do chosa thú
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Mrt 2011, 22:47 »

Welkom op het forum!

McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #10 Gepost op: 17 Mrt 2011, 11:07 »

bagpiper Welkom op het forum Henk!
 Nou, je kan zeker wel helpen met wat vragen  Wink
We vliegen midden april naar Edinburgh, waarna we een kleine week rondtrekken door Schotland.
Maar we verblijven ook een dag of twee in Edinburgh. Dus als je 'must see - tips' hebt, graag!
Holyrood Park, The Royal Mile en wat zij straatjes hebben we al bezocht in 2009. Aangezien we toen een hond bij ons hadden, waren we wat beperkt in de mogelijkheden. Nu zijn we met z'n tweeën, dus wat raad je ons aan?
skye
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 17 Mrt 2011, 11:11 »

welkom op het forum Henk, ben wel een beetje jaloers op je hoor, dat jij woont in de mooe stad Edinburg. Wij zijn er getrouwd.

McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #12 Gepost op: 17 Mrt 2011, 14:21 »

Welkom Henk!

Leuk om te zien dat je na al die tijd in Schotland je Nederlands nog niet vergeten bent Wink

En ik ben als jij, heb na 3 jaar Glasgow waarschijnlijk ook minder van SL gezien dan de gemiddelde forum bezoeker...het forum zit ook voor ons dus vol tips voor sightseeing 'in eigen land'!

Haha! Ik ben het inderdaad nog niet helemaal verleerd, maar moet soms in het Nederlands toch echt naar woorden zoeken hoor!  Verward

Wat betreft vakanties in eigen land is ons grootste probleem vakantiedagen. Ik krijg er op 't moment 38 en die heb ik echt hard nodig. M'n vrouw die part-time werkt krijgt er natuurlijk minder, dus 't altijd een beetje 'schipperen'... Je wil tenslotte ook wel 'ns naar de zon (deze winter lijkt niet op te houden!) en heb dagen nodig om naar NL te gaan en familie en vrienden hier te ontvangen.
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Mrt 2011, 14:25 »

Hoi Henk!
Welkom op het forum!
Het is inderdaad een bekend fenomeen dat men meer ziet op vakantie dan als je ergens woont.
Wij wonen sinds een paar weken in Glasgow en zijn heel hard van plan zeker wat van het land te zien in de drie jaar dat we hier wonen.
Nu maar hopen dat dat lukt!
Hoe ben jij in het Schotse terecht gekomen? Werk. liefde of avontuur? Wink
groetjes
 Janneke

Liefde! Ontmoette een dame op vakantie in Spanje en heb een jaar daarna de overtocht maar gewaagd!

Hé, bedankt voor alle reacties trouwens - erg leuk!
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #14 Gepost op: 17 Mrt 2011, 14:32 »

Hallo Henk!
Kom ik dus binnenkort bij jou in de buurt wonen! Smiley
En ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.
Mijn nieuwe vriendin met wie ik ga samenwonen, is ook geboren in Engeland (Penzance)maar opgegroeid in Schotland.
En owee als ik dat tegen haar zeg!  help!!!

Ik weet precies wat je bedoelt!  icon_silent !!

Ik ben nog werkzoekende (heb 19 jaar in logistiek/magazijn/expeditie gewerkt),dus als je nog suggesties hebt...

Ik zou me bij zoveel mogelijk recruitment agencies inschrijven. Dat je uit een ander land komt is in mijn ervaring helemaal geen probleem en je hebt net zoveel kans om een baan te vinden als een Brit/Schot, zeker met zoveel ervaring.
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #15 Gepost op: 17 Mrt 2011, 16:25 »

bagpiper Welkom op het forum Henk!
 Nou, je kan zeker wel helpen met wat vragen  Wink
We vliegen midden april naar Edinburgh, waarna we een kleine week rondtrekken door Schotland.
Maar we verblijven ook een dag of twee in Edinburgh. Dus als je 'must see - tips' hebt, graag!
Holyrood Park, The Royal Mile en wat zij straatjes hebben we al bezocht in 2009. Aangezien we toen een hond bij ons hadden, waren we wat beperkt in de mogelijkheden. Nu zijn we met z'n tweeën, dus wat raad je ons aan?

Hallo!
Jullie vakantie komt al snel dichterbij dus.
Tja, wat zal ik nou 'ns aanraden? Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor dingen je zelf leuk vind om te doen, alhoewel mensen die hier op vakantie naartoe komen (tenzij ze hier al een paar keer zijn geweest) meestal niet komen voor musea e.d. (maar misschien heb ik dat helemaal mis!). Ik zou zelf 'ns een beetje buiten het centrum van de stad gaan en bijvoorbeeld een leuke wandeling maken van Dean Village naar Stockbridge (langs The Water of Leith - allemaal makkelijk te vinden op Internet).
Wat ik zelf nog maar een keer heb gedaan en best nog 'ns zou willen doen is zo'n bus tour door de stad. Hoorde toen allerlei leuke wetenswaardigheden die ik nog niet wist.
Misschien hebben andere forum bezoekers nog goeie tips...?
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #16 Gepost op: 17 Mrt 2011, 16:50 »

Tja, het is een beetje flauw maar toch vond ik de Ghost Tour erg leuk en leerzaam! en spannend, zeker als de 'haar' de stad intrekt Smiley

“There is no such uncertainty as a sure thing”
ilonka
Schotland fan

« Antwoord #17 Gepost op: 17 Mrt 2011, 17:20 »

Scotland face Een tochtje per longboat op Union Canal, Linlithgow?
Weer 's wat anders ,Bernice.
Er is ook een webcam.
Ilonka
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #18 Gepost op: 17 Mrt 2011, 21:04 »

Tja, het is een beetje flauw maar toch vond ik de Ghost Tour erg leuk en leerzaam! en spannend, zeker als de 'haar' de stad intrekt Smiley

Heb ik ook gedaan - leuk wel hoor! Er is ook een literaire pub tocht, die vonden wij ook leuk.

Als je hier woont is het altijd leuk om familie of vrienden langs te krijgen, dan heb je weer een goeie rede om iets toeristisch te doen!
skye
Schotland fan

« Antwoord #19 Gepost op: 18 Mrt 2011, 14:46 »

Dean Village walk hebben wij ook gedaan, vond ik wel leuk. Cramond vind ik ook wel leuk om heen te gaan. De Zoo, met vooral de pinguin parade.

McLark(enshoeve)
Schotland fan

Larkenshoeve

« Antwoord #20 Gepost op: 19 Mrt 2011, 17:19 »

Thnx voor de tips!
Wilma
Schotland fan

« Antwoord #21 Gepost op: 19 Mrt 2011, 20:04 »

Als het wat lukt met je gezondheid, Arthur's seat beklimmen. Prachtig uitzicht.

Cloggie
Schotland fan

« Antwoord #22 Gepost op: 19 Mrt 2011, 21:00 »

Als het wat lukt met je gezondheid, Arthur's seat beklimmen. Prachtig uitzicht.

Dat kan ik be-amen. Ik heb dat in februari gedaan. Het is eigenlijk meer een wandeling de bult op dan een beklimming.
Maar het uitzicht is geweldig. Misschien ken je het nummer "sunshine on Leith" van The Proclaimers. Toen ik boven op Arthur's Seat stond moest ik aan dat nummer denken.  crybaby2
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #23 Gepost op: 19 Mrt 2011, 23:25 »

Hi Henk,

Ik lees dat je een dochter hebt, misschien ben je ge-interesseerd om in november de aankomst van Sinterklaas in Scotland mee te maken ? Ja ik weet het, ik ben er heeeeeeeeeeel erg vroeg bij  Bonk
Alle info komt tzt weer op de website  http://sinterklaas-in-schotland.freehosting.net/ , waarschijnlijk de 3e zondag in november.

Groeten,

Andrea.
Pascal & Tanja
Schotland fan

« Antwoord #24 Gepost op: 21 Mrt 2011, 10:43 »

Ook namens ons beiden, hartelijk welkom

pascal en tanja
Pagina's: [1] 2   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Welkom en dienstmededelingen  |  Topic: Hallo!
Ga naar: