Heb de beide opties uitgeprobeerd, enkele weken geleden, om hetzelfde tijdstip (ja, goedkope vlucht met Easyjet)
Heen met de bus naar Haymarket (zeker een half uur, misschien nog langer, weet 't niet meer precies) en daarna nog met de trein wat ook nog een uur duurde, en de trein sloot niet aan dus ook nog wachten op 't station). We kwamen pas om 00.45 aan, na nog 'n taxiritje van centrum Glasgow naar ons bed&breakfast (wat op zich niet zo lang was)
Ik weet niet waar je zult overnachten maar je moet wel zeker weten dat je er nog zo laat terecht kan. Als je nog een goed en voordelig adres wilt, moet je t maar laten weten...
Terug zijn we met een Citylink bus (ik meen een pond of 6) gegaan en op de halte Burmary (of zoiets, de chauffeur weet het wel) en daar op de bus naar het vliegveld (2 pond 50). Dit alles was een stuk sneller (ik denk alles bij elkaar n uur en een stuk voordeliger (in totaal waren we voor voor de heenreis bijna 15 pond kwijt!)
Blijf je een aantal dagen (4 of meer) in Glasgow dan is het trouwens te overwegen om een weekkaart van "First" aan te schaffen, deze kost 13 pond en brengt je overal binnen Glasgow, en hun bussen (er zijn ook andere maatschappijen) brengen je zo'n beetje wel overal. Anders kun je ook nog een dagkaart kopen van 3,75...
Wij vonden het heel relaxt om in en uit te kunnen stappen zonder steeds kleingeld te moeten tellen (in Schotland moet je meestal gepast betalen in de bus...

Veel plezier!