Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 07:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: ook een enkeltje!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: ook een enkeltje!  (gelezen 836 keer)
ellen mac haggis
Schotland fan

« Gepost op: 10 Mrt 2011, 11:43 »

Geboekt! 21 April wordt de grote dag dat ik overga Cheesy

Mijn emigratie administratie lijst slinkt langzaam dus gelukkig heb ik nog 6 weken de tijd om alles te regelen. Van autoverkoop (daar ben ik zo niet in thuis...) tot het opzeggen van tig abonnementen, overdragen/verkopen van meubels etc. Laatst al op een dagje rommelmarkt 70€ verdiend! Toch leuk Cheesy Ben nog steeds aan het twijfelen of ik nou wel/geen nieuwe fiets zal kopen. Ik heb hier een oud gammel stadsfiestje dus die blijft sws achter maar je verkijkt je zo gauw op al die heuvel(tjes) in Glasgow! Al wil ik ook voorkomen dat ik weer alles met de auto ga doen...dilemma dilemma. Wink

Overtocht geboekt bij overtocht.nl en tot nu toe tevreden over prijs en service. Inderdaad net even wat goedkoper dan DFDS direct en als het een beetje meezit kunnen we upgraden naar de commodore suite bij aankomst op de boot. Om het te vieren, zeg maar Wink

De 25ste start ik direct met mijn nieuwe baan in Glasgow. Dat is snel maar goed te doen. Zoals sommigen hier weten heb ik eerder 3 jaar in Schotland gewoond en hebben we het huis in de tijd dat we in NL woonden onderverhuurd. Nu is mijn partner al weer een tijdje terug in zijn vaderland en kom ik hem binnenkort weer vergezellen. In ons eigen vertrouwde huisje dus het is meteen een soort van thuiskomen.

Wat een spannende tijd!!

“There is no such uncertainty as a sure thing”
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Mrt 2011, 12:15 »

Hey Ellen!
Gefeliciteerd! Nu kun je echt af gaan tellen  Wink
Wat betreft het auto-verkopen: op de website van de ANWB kun je de waarde van je auto bepalen voor parcticuliere verkoop en wat je bij de dealer zou krijgen. Zo heb ik mijn karretje ook verkocht.
Ze hebben evt. ook een aankoop garantie, dan neemt de ANWB hem over en verkoopt hem.
Ben je in NL inmiddels gestopt met werken?
Succes met alles afronden en regelen!
groetjes
 Janneke

Je weet pas of het leven hard is, als je je tanden erin zet! - Loesje
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Mrt 2011, 12:24 »

De ANWB  autoverkoopservice koopt jammer genoeg alleen auto's in vanaf 1995 en jonger, ik rijd een (prachtige!) Saab uit 1994... Om diezelfde reden kan ik ook maar geen site vinden die me een indicatie van waarde kan geven en op marktplaats lopen de prijzen uiteen van 999€ tot 2999€ voor mijn type auto! Tips welkom dus Wink

En ik werk nog even flink door, 15 April is pas mijn laatste werkdag. Gelukkig ben ik op vrijdagen vrij en kan ik dan ook eea regelen/inpakken.

Ben je al weer een beetje meer gewend?

aurian
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Mrt 2011, 17:02 »

Hoi Ellen,

Ik wens je alvast veel plezier in Schotland toe!!  wave
Jeetje het is hier  idd een aardige leegloop!  tongue3
Heb er zelf ook wel eens aan zitten denken, maar zou het toch niet zo heel snel aan durven.
En dan zou ik ook nog mijn vriend moeten overtuigen  laughing7

Liefs Aurian
psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Mrt 2011, 19:23 »

Hoi Ellen,
ja hoor, begin me al bijna een echte Glaswegian te voelen!
We hebben vorige week ook eindelijk de lokale toko ontdekt, dus nu we ons kruidenrek weer aangevuld hebben voelen we ons helemaal thuis Wink
groetjes
 Janneke

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Mrt 2011, 20:43 »

hahaha, wat leuk! nog iemand die gaat emigreren. wat een leuk emigratie clubje zo. Het valt mij op dat veel mensen in het westen van Schotland gaan wonen en maar weinig tot geen mensen in de oostelijke helft van Schotland wonen.
meeting in Schotland lijkt mij leuk maar zoals in een ander topic wordt gezegd, gelieve niet eerder dan ergens in mei.

Veel succes verder met al het geregel. IK word er hier soms beetje kriegel van, en ik heb nog maar anderhalve week.

Groetjes,
Rik
ellen mac haggis
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Mrt 2011, 10:14 »

@Janneke: dat voelt goed he, iets nieuws ontdekken. Ben je weer een stukje verder Smiley

In het 1e jaar in Glasgow ontdekte ik Lim's Chinese supermarket. Toen ik bij de kassa kwam keek Lim in mijn mandje en toen naar mij en zei : You are no Glaswegian...you are Dutch! haha, herkende zo de Indonesische keuken in mijn mandje! Hij is van origine Maleisisch en heeft lang in Duitsland gewoond en raakt niet uitgesproken over braadworsten. Wat een type Wink

@Rik: Viel mij ook op, we gaan allemaal naar de westkust inderdaad. Al zag ik via meetup.com dat er wel een groepje Hollanders iedere maand elkaar ontmoet in Edinburgh en die lijken allemaal aan de oostkust te wonen.

En dat geregel...wat een gedoe he. Ik ben gelukkig nog geen 'groene krokodil' tegen gekomen Smiley

psychogoogje
Schotland fan

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Mrt 2011, 13:03 »

@ Ellen: deze heet Chung Ying en is meer een groothandel. Waar zit die van jou? Mijn vriend kookt vaak indonesisch, dus adresjes zijn altijd welkom!

@Rik: Succes met de laatste loodjes! Anderhalve week lijkt vrij lang, maar het vliegt om.. trust me, I know.. Bonk

Eagleheart
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Apr 2011, 21:44 »

anderhalve week is inmiddels al ruime tijd om maar zelfs hier in Schotland nog erg druk de laatste tijd. komt binnenkort een verslag op het forum (A)

@ Ellen: deze heet Chung Ying en is meer een groothandel. Waar zit die van jou? Mijn vriend kookt vaak indonesisch, dus adresjes zijn altijd welkom!

@Rik: Succes met de laatste loodjes! Anderhalve week lijkt vrij lang, maar het vliegt om.. trust me, I know.. Bonk
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Mededelingen  |  Op reis  |  Topic: ook een enkeltje!
Ga naar: