Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 07:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Dag - en meerdaagse tochten door Schotland
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dag - en meerdaagse tochten door Schotland  (gelezen 1165 keer)
Andrea
Schotland fan

« Gepost op: 06 Mrt 2011, 20:57 »

Voor mensen die geen eigen vervoer hebben in Schotland, is dit misschien een leuk idee http://www.rabbies.com/
Ik zie de kleine busjes ( max 16 p) vaak rijden en kreeg vandaag een foldertje in handen.
Anitaatje
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Mrt 2011, 20:51 »

Voor mensen die geen eigen vervoer hebben in Schotland

Zelfs als je wel eigen vervoer hebt, is zoiets wel eens leuk om te doen. Je ziet dan toch altijd weer andere dingen, dan wanneer je zelf op pad gaat.  Smiley

Ik denk wij hier zeker nog wel eens gebruik van gaan maken. Dus... dank je! Cheesy
Marieke
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Mrt 2011, 15:24 »

Zoals ik in een ander topic al heb geschreven, zeer de moeite en de kosten waard, je ziet veel van de omgeving in korte tijd, en je kunt relaxt om je heen kijken...
rend
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Mei 2011, 17:14 »

Hoe kun je hier boeken? En ze hebben meerdaagse tochten door de highlands? Gr. R.
Sinie
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Mei 2011, 19:07 »

Hoe kun je hier boeken? En ze hebben meerdaagse tochten door de highlands? Gr. R.

Hallo Rend,

Afgelopen zaterdag heb ik nog een toer gemaakt toen mijn familie over was hier.
Ik zou gewoon naar het visitorcentrum gaan waar je ter plekke kunt boeken.
Mijn familie was het weekend in Edinburgh dus vertrokken wij vanuit daar met de toerbus.
Als je met een wat grotere groep gaat vraag dan naar een speciaal discount.
Dus ik zou gewoon ter plaatse boeken.

Groetjes Sinie bagpiper
Andrea
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Mei 2011, 19:59 »

En bij Rabbies http://www.rabbies.com/, kan je toch gewoon online boeken ?
rend
Schotland fan

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Mei 2011, 20:05 »

Heb het al gevonden XD ga het denk ik zo doen: 3 daagse rondreis skye + 2 nachten edinburgh bij aankomst en vertrek Smiley. Komt dan ook precies uit met ons budget btw. waar kan ik het beste een hotel nemen in Edinburgh? en zo goedkoop mogelijk graag.....? Groetjes, R
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Mei 2011, 20:37 »

Hey Rend,

Mijn ervaring is dat hotels vaak duurder zijn dan B&B's of een Guest House. Bovendien zijn die laatsten meestal wat persoonlijker & gezelliger. In beide groepen zijn er natuurlijk honderden in Edinburgh, dus keuze zat. Kijk wel uit wat je boekt als je zegt "zo goedkoop mogelijk"; je wilt neem ik aan toch ook wel gewoon een comfortabele overnachting! 
sleepy2

Ook geldt zoals overal natuurlijk - hoe verder buiten het centrum vandaan hoe goedkoper het kan. Vrienden en familie van ons verblijven regelmatig in het Ardenlee of Eyre guest house (www.ardenlee.co.uk), op loopafstand van zowel Princes Street en het gezellige Stockbridge en de Botanic Gardens. Zoals altijd hangt de prijs ook daar af van de tijd van het jaar.

Voor een aanbod van hotels misschien www.laterooms.com ?

Succes & veel plezier!
Sinie
Schotland fan

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Mei 2011, 00:10 »

En bij Rabbies http://www.rabbies.com/, kan je toch gewoon online boeken ?

Hoi Andrea, ja hoor je kan gewoon online boeken, is wat men het liefste zelf wil. Ik heb het gewoon geboekt in Edinburgh zelf bij vistorcentrum maar boeken online is ook geen enkel probleem.
Zijn trouwens leuke tochten, iedereen van onze groep heeft ervan genoten.

Groetjes Sinie bagpiper
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #9 Gepost op: 07 Mei 2011, 07:27 »

Ik heb met Rabbies vanuit Glasgow toen een keer een dagtocht gemaakt door Glencoe en langs Loch Lomond en Loch Ness enzo. Het was echt best intensief, zo een flinke 12 uur lang onderweg zijn! Maar zeer de moeite waard. Normaal ga ik liever zelf op pad, maar ik was afhankelijk van het ov en ik moest echt even een dagje die stad uit, dus dit was toen een mooie oplossing en niet eens zo heel duur als je vergelijkt met gewoon een treinreis bijvoorbeeld. Het was ook een gezellig clubje, allemaal heel informeel enzo. We hebben erg gelachen om de chauffeur en ook leuke verhalen gehoord tijdens de reis. Ook hebben we die dag een boottochtje gemaakt over Loch Ness en er was aardig wat mogelijk als je een wens had om iets te bekijken. Smiley Het scheelt echt dat je met minder mensen bent en in een busje zit i.p.v. een grote touringbus.
Wij hebben toen trouwens gewoon telefonisch geboekt, een dag van tevoren. Dat is ook mogelijk. Wink

Andrea
Schotland fan

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Mei 2011, 09:51 »

Heel leuk mensen met Rabbies ervaring en je kunt dus op verschillende manieren boeken.

@ Sinie, Rend wil het denk ik wel graag van te voren geregeld hebben, dus even binnen lopen en de kans dat het volgeboekt is is denk ik niet zo handig  icon_scratch Welke tocht hebben jullie gedaan ? Het is ook leuk, omdat je dan zoals in jullie geval met 12 (?) man bij elkaar bent, lijkt me zo'n schoolreisjes gevoel  icon_thumleft
Sinie
Schotland fan

« Antwoord #11 Gepost op: 07 Mei 2011, 11:27 »

Heel leuk mensen met Rabbies ervaring en je kunt dus op verschillende manieren boeken.

@ Sinie, Rend wil het denk ik wel graag van te voren geregeld hebben, dus even binnen lopen en de kans dat het volgeboekt is is denk ik niet zo handig  icon_scratch Welke tocht hebben jullie gedaan ? Het is ook leuk, omdat je dan zoals in jullie geval met 12 (?) man bij elkaar bent, lijkt me zo'n schoolreisjes gevoel  icon_thumleft
Wij hebben de tocht gemaakt  Monarchs, Mountains and Malt toer o.a. Stirling Castle, The Trossachs, Loch Lomond & Glengoyne Distillery van 09.00-18.45. Wij hebben heel erg genoten van de trip maar hadden ook het geluk dat het nog eens fantastisch weer was.
Maar zeer zeker de moeite waard.
Ja het was wel een schoolreisgevoel hahahaha met ons 14.

Groetjes Sinie bagpiper
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Mei 2011, 11:39 »

Inderdaad een schoolreisgevoel! Met de toiletstop, fish&chips stop, en dergelijke. laughing7 Maar het was ook leuk omdat er mensen in het busje zaten uit allerlei landen. Er waren mensen bij uit de States en uit Engeland, en andere landen... Was echt heel gezellig. Maar we hadden het ook getroffen met de chauffeur, die eindeloos hele verhalen vertelde over waarom hij dit werk deed enzo, echt heel leuk. Was echt zo een Schot vol tatoeages die al het een en ander had meegemaakt. tongue3

rend
Schotland fan

« Antwoord #13 Gepost op: 07 Mei 2011, 12:13 »

Alleen vraag ik mij af: hou je wel tijd over op zo'n reis om alles een beetje te bekijken? Natuur en steden etc. Hoe gaat dit in zijn werk? En bedankt voor de tips Cheesy
Màiri
Schotland fan

« Antwoord #14 Gepost op: 07 Mei 2011, 12:35 »

Wel, bij sommige stukken moet er wel doorgereden worden. Dat is het nadeel van zo een dagtrip. Maar ik heb voor mijn gevoel toch uitgebreid de tijd gehad om dingen te zien. Bij Loch Lomond hebben we een korte stop gehad om het loch te bekijken en een beetje te wandelen. Ben toen ook even in het winkeltje geweest. Bij Glencoe zijn we ook uitgestapt, om daar foto's te kunnen maken, e.d. We zijn ook naar een mooie waterval gegaan, waar ik nog bijzondere stenen heb gevonden en meegenomen. Daar mochten we dus ook even omhoog klimmen over het pad naar de waterval. Bij Loch Ness hadden we een lange pauze, waarbij we een boottocht over het loch hebben gemaakt en daarna ook nog winkeltjes bezocht (in mijn geval, want je mocht zelf beslissen wat je daar ging doen Scotland face). We hadden daar aardig de tijd om het een beetje te verkennen. Later ook nog op een mooie plek gestopt, waar we heel even de heide in zijn gelopen. Toen zijn we nog ergens fish&chips gaan eten en omdat we nog een beetje tijd over hadden waren we nog een stukje omgereden, waarbij we een kasteel hebben bekeken (al was dat wel vanaf de parkeerplaats, want het was toen al dicht).
Dus voor mijn gevoel hebben we veel mogelijkheden gehad om rond te kijken en uit te stappen. Smiley

Ik ben iemand die echt een hekel heeft een rondreizen met bussen enzo. Gestandaardiseerde ritten. Dat is echt niks voor mij. Maar hier heb ik nog aardig van kunnen genieten, dus dat zegt best veel. Wink

rend
Schotland fan

« Antwoord #15 Gepost op: 07 Mei 2011, 18:14 »

Hm misschien is dit ook meer bij meer daagse tochten? Beetje de rust erin bewaren? Iemand hier ervaring mee Smiley?
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met openbaar vervoer  |  Topic: Dag - en meerdaagse tochten door Schotland
Ga naar: