Schotland forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
25 Mei 2012, 06:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren Active onderwerpen
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Op de bonnefooi met eigen auto aan te raden???
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Op de bonnefooi met eigen auto aan te raden???  (gelezen 1746 keer)
ladybird
Schotland fan

« Gepost op: 22 Feb 2011, 21:32 »

In september ga ik met mijn vriend een rondreis van 8 dagen door schotland maken.
Is dit een goed land om zonder overnachtingen te boeken te gaan rondreizen of is het raadzaam om de overnachtingen vast te zetten waar we heen willen?
Weet niet waar je dan voor het slapen terrecht kunt, we willen liever niet in een herberg waar je met meerderen op een kamer slaapt. Zijn de hotels/B&B's enigsinds goed betaalbaar of kom je dan al gauw op duurderen uit.

Wie kan ons daar wegwijs in maken?
Sinie
Schotland fan

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Feb 2011, 21:52 »

In september ga ik met mijn vriend een rondreis van 8 dagen door schotland maken.
Is dit een goed land om zonder overnachtingen te boeken te gaan rondreizen of is het raadzaam om de overnachtingen vast te zetten waar we heen willen?
Weet niet waar je dan voor het slapen terrecht kunt, we willen liever niet in een herberg waar je met meerderen op een kamer slaapt. Zijn de hotels/B&B's enigsinds goed betaalbaar of kom je dan al gauw op duurderen uit.

Wie kan ons daar wegwijs in maken?

Hoi Ladybird,

Het kan misschien goedgaan om zonder te reserveren wel ergens te kunnen overnachten omdat jullie in september gaan. Gemiddeld moet je toch uitgaan bij een B&B tussen de 50 en 60 pond voor een kamer incl. breakfast soms heb je het geluk om een wat goedkopere tegen te komen, hangt een beetje af waar precies je bent in Scotland. Maar de meesten liggen gemiddelt toch wel tussen die prijs.
Surf een beetje rond op internet als je ongeveer weet hoe jullie trip eruit ziet en welke plaatsen jullie heengaan zodat je wat B&B kunt opchrijven met de prijzen, altijd handig voor onderweg.

Wens jullie veel plezier in bonnie Scotland, mocht je bij mij in de buurt komen North Lanarkshire weet ik nog een hele goede B&B met fantastische gastheer/en gastvrouw.

Veel plezier sinie bagpiper
loutje
Schotland fan

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Mrt 2011, 04:09 »

Hoi Ladybird,

Wij kamperen met een caravan en ik zie regelmatig op veel campings sta-caravans te huur en trekkershutten.
Is dit misschien iets voor jullie?
Je kan van te voren op internet of in campinggidsen e.e.a uitzoeken.

Veel plezier!

leo
Petra
Schotland fan

« Antwoord #3 Gepost op: 05 Mrt 2011, 18:26 »

ladybird,
             De boot zou ik wel boeken,
             maar voor die 7 à 8 nachten vind je ter plaatse vast wel ergens een B&B.
             Mijn ervaringen qua B&B kosten,
             voor 1 persoon (is meestal duurder) rond de 30 pond (mei/ juni/ juli)
             Zou (zelf) voor die 8 dagen niets vast leggen.

Veel vakantie plezier.

Petra wave
Ingrid70
Schotland fan

« Antwoord #4 Gepost op: 05 Mrt 2011, 18:37 »

Ben het met Sinie eens.
Misschien ook een idee om hier in Nederland via een reisorganisatie (bijv. Oad; daarvan weet ik zeker dat die ze verkopen), B&B vouchers te kopen.
Je legt dan niet direct een B&B vast (kan wel trouwens), maar je krijgt zoveel cheques als je hebt besteld, met een boekje waar je ze kunt 'inwisselen'.
Zo stel je dus ter plekke toch je eigen rondreis samen (je kunt een dag van te voren naar de geplande B&B bellen of hij vol zit, 1 of meerdere nachten ergens blijven, en je komt niet voor 'verrassingen' te staan qua prijs).
Zelfde kun je doen voor Pubs & Inns (of een combinatie van beiden).

Groeten Ingrid
piere
Schotland fan

« Antwoord #5 Gepost op: 02 Mei 2011, 20:52 »

Wij gaan al jaren zonder B&B of camping te boeken op de motor met zijspan naar Schotland. Bij redelijk weer kamperen en anders een B&B of hotel, we plannen nooit een vaste route maar maken gewoon een rondreis. En ergens slapen is nog nooit een problem geweest. Ook niet op Orkney , Shetland of de Hebriden. Ga bv gewoon ter plaatse waar je bent naar een Tuorist info en zoek wat uit. Ook langs de weg kom je zat tegen. 25 mei as gaan we weer en ik heb alleen de boot Ijmuiden - New castle geboekt omdat die tegenwoordig regelmatig vol zit. bagpiper   
McHenk
Schotland fan

Anno 2000

« Antwoord #6 Gepost op: 02 Mei 2011, 21:26 »

Hoi Ladybird,

Onze huwelijksreis hier in Schotland (in oktober) was compleet op de bonnefooi en wij hadden geen enkel probleem B&B's te vinden. Zo te horen aan de andere reacties zal dat in september ook zo zijn. Wel gewoon even de dag van te voren goed plannen, zodat je niet laat in de avond mis grijpt en weer verder moet gaan zoeken, maar wat het aanbod van B&B's betreft is Schotland hemels!
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Schotland forum  |  Reizen in Schotland  |  Reizen door Schotland met de eigen auto  |  Topic: Op de bonnefooi met eigen auto aan te raden???
Ga naar: