Ik denk toch nog even met je mee, ik herken namelijk het probleem van die dure overtocht, voor volgend jaar zomer zouden we met z'n vijven zo'n 900 euro

kwijt zijn, en wij hebben de plannen zodoende ook aangepast!
Ik ben ooit nog eens met eurolines (tourincar) naar Ierland gereisd, ze hebben ook verbindingen met Schotland dacht ik, het was destijds de goedkoopste optie weet niet wat het nu kost. Maar dan heb je nog geen vervoer aan de overkant, weet niet of je daar perse met een auto wil reizen?
Je zou ook kunnen overwegen om te overnachten in hostels, die hebben vaak ook familie/ prive kamers, en zijn een stuk goedkoper als B&B. Maar goed, dan heb je wel een ander soort vakantie... Of ergens centraal een caravan/ cottage huren, mijn ervaring is dat je van daar uit veel kunt zien in 10 dagen (bijvoorbeeld op Skye...) Dan compenseer je wellicht wat van de kosten van de dure overtocht.
Enne, misschien heb je minder vrijheid met kinderen maar ik heb de vakanties met onze kinderen naar Ierland en Schotland heerlijk gevonden toen ze nog klein waren, al zaten we dan wel in een bungalow. Dus ik hoop dat je toch nog eens een overtocht waagt want het is een prachtig land waar je echt aan verknocht

kan raken...